Skip to main content

Ghidul complet al recrutării [e-book]

ebook, recruiting 101, ghid recrutare, talent acquisition


Găsirea, atragerea și angajarea celor mai potriviți candidați pentru echipa ta nu e nici pe departe o sarcină ușoară. Unde poți găsi cu succes candidații care se potrivesc profilului dorit? Cum îi convingi să ia în considerare organizația din care faci parte? Odată primite aplicațiile, cum distingi dintre candidații buni și cei extraordinari? În cele din urmă, atunci când ai găsit persoana potrivită, cum măsori eficiența acțiunilor tale pentru ca data viitoare să ai un plan mai bun?

Ca lider de HR sau specialist în recrutare, ține de tine să găsești un răspuns acestor întrebări și să definești și să implementezi acele strategii care funcționează cel mai bine pentru organizația ta. Procesele pe care le construiești, locurile în care cauți candidați sau metodele pe care le folosești pentru a-i evalua depind în mare măsură de obiectivele companiei și de structura acesteia.

În același timp, nu trebuie să reinventezi roata atunci când construiești propria strategie de recrutare. Din fericire, poți începe de la câteva metode testate și cunoscute pe care să le personalizezi mai apoi în funcție de nevoile tale.

În acest ghid am documentat cele mai bune practici pentru găsirea, atragerea, evaluarea și angajarea candidaților de excepție:

ghid recrutare






După parcurgerea acestui e-book, vei reuși să:

  • Atragi mai mulți candidați relevanți pentru organizația ta
  • Formulezi și promovezi descrieri de job care funcționează 
  • Adresezi întrebările de interviu potrivite 
  • Diferențiezi candidații buni de cei extraordinari 
  • Menții candidații implicați în recrutare 
  • Măsori indicatorii de performanță ai recrutării

Conținut

Înaintea recrutării: ce să faci înainte de a începe recrutarea

Procesul de recrutare începe cu mult înainte de promovarea anunțurilor de joburi. Începe cu cultura pe care o construiți în cadrul organizației și cu felul în care alegeți să o transmiteți în afară. De la informațiile pe care le puneți la dispoziție, la imaginea de angajator pe care o conturați și până la felul în care convingeți candidații să aplice, toate aceste aspecte trebuie puse la punct încă dinainte de a promova primele joburi.

Pentru a ajunge la ultimul pas, acela în care candidații au trecut cu succes de procesul de recrutare și au decis să accepte oferta de job, trebuie mai întâi să începi cu momentul în care ei devin conștienți de posibilitatea de a lucra în cadrul organizației.

Cum să scrii anunțurile de joburi

Scrierea unui anunț de job este o adevărată muncă de creație. Acesta trebuie să fie o reprezentare autentică și succintă a rolului, cu un obiectiv final clar: să determine candidații să aplice. Atunci când lucrezi la un anunț de job, scopul este să atragi candidații potriviți, care îndeplinesc cerințele rolului și care își doresc să lucreze în cadrul companiei. 

Ce poți face pentru a primi mai multe aplicații

  • Încurajează recomandările interne: Apelează la recomandările colegilor tăi pentru a adăuga încă o sursă în mixul de recrutare. În plus, recomandările interne sunt unele dintre cele mai eficiente surse de recrutare. Mai ales pentru că îți aduc persoane deja selectate de angajații tăi, alături de care sunt gata să lucreze, cu mai puține eforturi de promovare.
  • Atrage candidații pasivi: Candidații pasivi sunt acei candidați care dispun de setul de abilități necesare ocupării unei poziții în compania ta, dar care nu au aplicat încă pentru niciunul dintre rolurile disponibile.  Aceștia s-ar putea să fie candidații potriviți pentru rolurile greu de ocupat, sau pot să contribuie la diversificarea bazei de aplicanți. De aceea este important să-i iei în considerare în eforturile tale de recrutare.

Cum să evaluezi candidații: cele mai bune metode de screening și selecție

Dacă investești în atragerea candidaților, cel mai probabil vei primi sute de aplicații promițătoare. Însă cu cât primești mai multe aplicații, cu atât este mai dificil să treci prin acestea pentru a-i găsi pe cei mai buni. Astfel că, în loc să te ajute să îmbunătățești durata procesului de recrutare, atragerea mai multor aplicații îți poate încetini procesele.

De aceea este necesar să pui bazele unui proces eficient de screening și selecție: acesta te va ajuta să îmbunătățești atât munca recrutorilor și a hiring managers, cât și experiența candidaților.

Comunicarea cu candidații

Un studiu efectuat de IBM relevă că, pentru candidați, cea mai neplăcută parte din procesul de recrutare este să aștepte feedback de la organizații. Mai mult de 20% dintre aceștia nu se simt bine informați în timpul recrutării, iar acest lucru contribuie la o experiență de angajare negativă.

Ținând cont de faptul că pentru 90% dintre candidați procesul de recrutare influențează percepția lor despre organizație, este important să adresezi principala dorință a acestora – aceea de a fi informați în timp real despre progresul lor și pașii următori. De aceea, pentru a menține candidații implicați în procesul de recrutare, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să le comunici acestora în mod transparent toate informațiile pe care își doresc să le cunoască.

La finalul recrutării: măsoară indicatorii esențiali în recrutare

În formularea celei mai bune strategii de recrutare, te vei confrunta cu o serie de întrebări: Ce platforme de joburi îmi aduc cei mai buni candidați și care îmi consumă mai degrabă bugetul și energia fără a-mi aduce rezultate? Petrec prea mult timp pentru evaluarea CV-urilor, sau prea puțin? Apar unele probleme recurente din cauza cărora candidații se retrag din procesul de recrutare?

În cele din urmă, toate întrebările se referă la cât de bun este procesul de recrutare pe care l-ai pus la punct. Indicatorii de recrutare sunt cei care te pot ajuta să răspunzi la aceste întrebări. Ei scot în evidență problemele încă din momentul în care apar – fie că este vorba despre un blocaj în procesul de recrutare sau de o scădere a numărului de aplicanți – și îți pun la dispoziție oportunități acționabile pentru a construi procese mai bune. 

E rândul tău

Descarcă ghidul gratuit pentru a explora în detaliu colecția de bune practici pentru fiecare aspect al recrutării, încă dinaintea publicării anunțurilor de job și până când candidații de succes au fost angajați.
 ghid recrutare

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode