Ca lider de HR sau specialist în recrutare, ține de tine să găsești un răspuns acestor întrebări și să definești și să implementezi acele strategii care funcționează cel mai bine pentru organizația ta. Procesele pe care le construiești, locurile în care cauți candidați sau metodele pe care le folosești pentru a-i evalua depind în mare măsură de obiectivele companiei și de structura acesteia.
În același timp, nu trebuie să reinventezi roata atunci când construiești propria strategie de recrutare. Din fericire, poți începe de la câteva metode testate și cunoscute pe care să le personalizezi mai apoi în funcție de nevoile tale.
În acest ghid am documentat cele mai bune practici pentru găsirea, atragerea, evaluarea și angajarea candidaților de excepție:
După parcurgerea acestui e-book, vei reuși să:
- Atragi mai mulți candidați relevanți pentru organizația ta
- Formulezi și promovezi descrieri de job care funcționează
- Adresezi întrebările de interviu potrivite
- Diferențiezi candidații buni de cei extraordinari
- Menții candidații implicați în recrutare
- Măsori indicatorii de performanță ai recrutării
Conținut
Înaintea recrutării: ce să faci înainte de a începe recrutarea
Procesul de recrutare începe cu mult înainte de promovarea anunțurilor de joburi. Începe cu cultura pe care o construiți în cadrul organizației și cu felul în care alegeți să o transmiteți în afară. De la informațiile pe care le puneți la dispoziție, la imaginea de angajator pe care o conturați și până la felul în care convingeți candidații să aplice, toate aceste aspecte trebuie puse la punct încă dinainte de a promova primele joburi.Pentru a ajunge la ultimul pas, acela în care candidații au trecut cu succes de procesul de recrutare și au decis să accepte oferta de job, trebuie mai întâi să începi cu momentul în care ei devin conștienți de posibilitatea de a lucra în cadrul organizației.
Cum să scrii anunțurile de joburi
Scrierea unui anunț de job este o adevărată muncă de creație. Acesta trebuie să fie o reprezentare autentică și succintă a rolului, cu un obiectiv final clar: să determine candidații să aplice. Atunci când lucrezi la un anunț de job, scopul este să atragi candidații potriviți, care îndeplinesc cerințele rolului și care își doresc să lucreze în cadrul companiei.Ce poți face pentru a primi mai multe aplicații
- Încurajează recomandările interne: Apelează la recomandările colegilor tăi pentru a adăuga încă o sursă în mixul de recrutare. În plus, recomandările interne sunt unele dintre cele mai eficiente surse de recrutare. Mai ales pentru că îți aduc persoane deja selectate de angajații tăi, alături de care sunt gata să lucreze, cu mai puține eforturi de promovare.
- Atrage candidații pasivi: Candidații pasivi sunt acei candidați care dispun de setul de abilități necesare ocupării unei poziții în compania ta, dar care nu au aplicat încă pentru niciunul dintre rolurile disponibile. Aceștia s-ar putea să fie candidații potriviți pentru rolurile greu de ocupat, sau pot să contribuie la diversificarea bazei de aplicanți. De aceea este important să-i iei în considerare în eforturile tale de recrutare.
Cum să evaluezi candidații: cele mai bune metode de screening și selecție
Dacă investești în atragerea candidaților, cel mai probabil vei primi sute de aplicații promițătoare. Însă cu cât primești mai multe aplicații, cu atât este mai dificil să treci prin acestea pentru a-i găsi pe cei mai buni. Astfel că, în loc să te ajute să îmbunătățești durata procesului de recrutare, atragerea mai multor aplicații îți poate încetini procesele.De aceea este necesar să pui bazele unui proces eficient de screening și selecție: acesta te va ajuta să îmbunătățești atât munca recrutorilor și a hiring managers, cât și experiența candidaților.
Comunicarea cu candidații
Un studiu efectuat de IBM relevă că, pentru candidați, cea mai neplăcută parte din procesul de recrutare este să aștepte feedback de la organizații. Mai mult de 20% dintre aceștia nu se simt bine informați în timpul recrutării, iar acest lucru contribuie la o experiență de angajare negativă.Ținând cont de faptul că pentru 90% dintre candidați procesul de recrutare influențează percepția lor despre organizație, este important să adresezi principala dorință a acestora – aceea de a fi informați în timp real despre progresul lor și pașii următori. De aceea, pentru a menține candidații implicați în procesul de recrutare, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să le comunici acestora în mod transparent toate informațiile pe care își doresc să le cunoască.
La finalul recrutării: măsoară indicatorii esențiali în recrutare
În formularea celei mai bune strategii de recrutare, te vei confrunta cu o serie de întrebări: Ce platforme de joburi îmi aduc cei mai buni candidați și care îmi consumă mai degrabă bugetul și energia fără a-mi aduce rezultate? Petrec prea mult timp pentru evaluarea CV-urilor, sau prea puțin? Apar unele probleme recurente din cauza cărora candidații se retrag din procesul de recrutare?În cele din urmă, toate întrebările se referă la cât de bun este procesul de recrutare pe care l-ai pus la punct. Indicatorii de recrutare sunt cei care te pot ajuta să răspunzi la aceste întrebări. Ei scot în evidență problemele încă din momentul în care apar – fie că este vorba despre un blocaj în procesul de recrutare sau de o scădere a numărului de aplicanți – și îți pun la dispoziție oportunități acționabile pentru a construi procese mai bune.
E rândul tău
Descarcă ghidul gratuit pentru a explora în detaliu colecția de bune practici pentru fiecare aspect al recrutării, încă dinaintea publicării anunțurilor de job și până când candidații de succes au fost angajați.
Comments
Post a Comment