Skip to main content

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Prezentare angajat nou


Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare. 

De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia. 

Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere.

Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări.

În acest articol vei găsi două modele gratuite de e-mailuri pe care să le folosești atunci când vrei să prezinți un coleg nou echipei, dar și pentru a-i ura acestuia un bun venit călduros.

Cum să prezinți colegii noi în echipă

Pentru a-i face cunoștință echipei cu noul coleg, poți trimite un e-mail de prezentare în care să incluzi rolul pe care îl va ocupa acesta în companie și câteva detalii personale.

Acest mesaj poate fi trimis fie către întreaga companie, fie către echipa directă a noului angajat. Scopul ar fi să le oferi colegilor actuali puțin context despre noul angajat și să-i încurajezi să ia legătura cu acesta.

Ce informații să incluzi într-un mesaj de prezentare

În mesajul de prezentare a noilor colegi poți include informații precum:
  • Numele complet
  • Data de la care va începe lucru
  • Rolul ocupat în companie
  • Echipa sau departamentul din care va face parte
  • Supervizorul direct
  • Principalele responsabilități
  • Informații privind experiența profesională și educația urmată
  • Câteva detalii personale (ce hobby-uri are, dacă are un talent special, ce face în timpul liber etc)
  • Cum pot colegii să ia legătura cu acesta, inclusiv unde va fi biroul său.
O parte din aceste informații sunt probabil disponibile intern pentru a le prelua cu ușurință. Pentru celelalte, îi poți trimite un e-mail noului angajat prin care să-l rogi să se prezinte în câteva cuvinte și să spună ce hobby-uri sau interese are. Îl poți ruga chiar să-ți trimită o fotografie pe care să o folosești în mesajele de prezentare.

E-mailul de prezentare a noilor colegi ar trebui să aibă undeva între 150-300 de cuvinte – suficient de cuprinzător încât să acopere cele mai importante informații, dar în același timp suficient de scurt pentru a putea fi parcurs cu ușurință de ceilalți angajați.

Către cine să trimiți e-mailul de prezentare a noilor colegi

În unele companii, e-mailurile de prezentare a noilor colegi sunt trimise către întreaga organizație. Totodată, în companiile mari este mai bine să trimiți anunțul doar către echipa sau departamentul din care va face parte noul angajat, sau către echipele cu care va interacționa. În mod ideal, toți cei care vor interacționa cu noul angajat în mod regulat ar trebui să îl cunoască și să primească e-mailul de prezentare.

Când trimiți mesajul, asigură-te că noul coleg este în cc, astfel încât să primească și mesajele de răspuns de la colegi, dacă este cazul.

Pe lângă e-mail, poți trimite anunțul și pe alte platforme de comunicare internă (cum ar fi Slack sau intranetul companiei), dar și în cadrul întâlnirilor cu toată echipa pentru o primire mai călduroasă.

Model de anunț de prezentare a unui angajat nou

Iată mai jos un model de e-mail pe care îl poți folosi pentru a prezenta un coleg nou în echipă. 

Subiect e-mail: Bun venit noului coleg [nume] în echipa [numele echipei]!

Dragi colegi,

Azi îi urăm bun venit noului nostru coleg/noii noastre colege [Nume și Prenume], care se alătură echipei de [Nume echipă/departament] în calitate de [Titlu job].

[Prenume] se va ocupa de [o descriere scurtă a ceea ce va face] și a lucrat în trecut ca [Titlul fostului job] la [Numele fostului angajator].

Iată câteva lucruri faine pe care să le știți despre [Prenume]:

  • [listează câteva informații personale: hobby-uri, pasiuni, o scurtă descriere etc]

Puteți intra în vorbă cu el/ea pe adresa de e-mail [e-mail] sau la numărul de telefon [telefon].

[Prenume] va avea biroul la [locul biroului], așa că vă încurajez să treceți pe la el/ea pentru a-i ura bun venit!

Cu drag,

Nume

Anunț vizual de prezentare a unui nou coleg

În loc de e-mail (sau alături de acesta), poți trimite către colegii tăi și un anunț mai vizual pentru a le atrage atenția.

Pentru asta, poți lucra pe modelul de mai jos:

Model email angajat nou

Descarcă de aici modelul editabil 

Anunțul de bun venit este foarte util atât pentru a-l ajuta pe noul coleg să se integreze în echipă, cât și pentru ca celorlalți angajați să le fie mai ușor să înceapă o conversație cu acesta. Poți trimite mesajul oricând, însă cel mai bine este să-l trimiți în ziua sosirii noului coleg, pentru ca acesta să se simtă bine-venit.
Resurse gratuite

Modele de e-mail pentru activitățile de HR

Inspiră-te din modelele noastre gratuite de mesaje pentru activitățile de HR de zi cu zi.

Descoperă colecția

E-mail de bun venit către angajații noi

Pe lângă anunțul trimis echipei, mai poți trimite un e-mail de bun venit și către noul coleg în care să incluzi câteva informații care îi vor fi utile pentru început.

Acesta este un pas important din procesul de onboarding și ar fi ideal să-l trimiți chiar înainte de prima zi de lucru. Astfel, noul coleg va ști la ce să se aștepte și cum să se pregătească.

Ce să incluzi în e-mailul de bun venit către noii angajați

E-mailul de bun venit poate fi trimis din partea echipei de HR sau din partea managerului direct al noului coleg. Tonul ar trebui să fie prietenos și primitor, reflectând în același timp cultura companiei.

Iată ce informații să incluzi în e-mailul de bun venit în echipă:
  • Prima zi de lucru
  • Programul de lucru
  • Codul vestimentar, dacă este cazul
  • Ce să aducă (buletinul, anumite documete etc)
  • Unde va fi biroul său
  • Informații legate de spațiile comune, unde găsește cafea, gustări etc
  • Dacă va avea un loc de parcare
  • Ce să facă atunci când ajunge (de exemplu să anunțe la recepție)
  • Programul primei zile
  • Dacă vor fi anumite evenimente de primire în prima zi (de exemplu prânz cu echipa)
  • Informații de contact

Model de e-mail de bun venit către angajații noi

Iată mai jos un model de e-mail de la care poți pleca pentru a formula mesajul de bun venit pentru noii colegi. Ajustează-l în funcție de tonul folosit în companie (mai profesional sau mai relaxat) sau de alte cazuri specifice.

Subiect e-mail: Bine ai venit la [COMPANIE]!

Dragă [PRENUME],

Suntem încântați să te primim în echipa noastră!

Prima ta zi de lucru va fi pe [DATĂ]. Programul de lucru începe la [ORĂ], iar ținuta de lucru este una [casual/office/business casual].

[Dacă este cazul, amintește-i noului angajat că trebuie să aducă actul de identitate/anumite documente.]

Ne dorim să îți oferim tot ce ai nevoie pentru a excela. De aceea, am pregătit deja biroul tău și echipamentele necesare. Colegii noștri te vor ajuta să îți setezi calculatorul, programele software și conturile de care ai nevoie în prima zi.

[Aici poți menționa și alte lucruri extra pe care le-ai pregătit pentru noul angajat, cum ar fi un loc de parcare, o cană de cafea cu numele lor sau un tricou cu numele companiei.]

Am construit programul primei zile astfel încât să te poți acomoda cu ușurință. Poți găsi mai multe detalii în agenda anexată. Mai întâi, vom completa împreună documentele de angajare. Urmează apoi să te întâlnești cu managerul tău direct pentru a discuta următorii pași.

Pentru prima săptămână, am programat câteva sesiuni de cunoaștere, prin care să afli mai multe despre companie și modul nostru de lucru.

Echipa noastră de-abia așteaptă să te cunoască, de aceea am organizat un mic eveniment de prezentare în prima ta zi.

Dacă ai întrebări, scrie-mi sau sună-mă și te ajut cu drag.

Mult succes,

[NUME]

E rândul tău

Pornește de la modelele de e-mail din acest articol pentru a scrie propriile mesaje de bun venit pentru noii colegi. Iar pentru un plus de personalitate, folosește vizualul pe care îl poți trimite în locul e-mailului sau atașat acestuia.

Această comunicare nu numai că îl va face pe noul coleg să se simtă bine-venit, dar le va permite și celorlalți să ia legătura cu acesta și să înceapă o conversație.

Resurse gratuite

Modele de e-mail pentru activitățile de HR

Inspiră-te din modelele noastre gratuite de mesaje pentru activitățile de HR de zi cu zi.

Descoperă colecția

Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.