Skip to main content

Indicatori de recrutare pentru 2023 [Raport gratuit]

indicatori de recrutare 2023



Anul trecut, peste 300 de utilizatori din 35 de companii au angajat 1.700 de candidați folosind Mingle - aplicația prietenoasă pentru digitalizarea recrutării. În total au gestionat 200.000 de candidați, cu care au susținut mai mult de 10.000 de teste și interviuri.

Pornind de la activitatea lor, am strâns datele într-un raport în care ne-am propus să răspundem la următoarele întrebări:
  • Cât durează să ocupi un rol?
  • De câți candidați ai nevoie pentru a face o angajare?
  • Care sunt cele mai bune surse de recrutare?
  • Ce așteptări salariale au candidații?
Descarcă de mai jos raportul „Puncte de reper în recrutare pentru 2023” pentru a afla răspunsurile detaliate la aceste întrebări și ce acțiuni poți lua pentru a-ți îmbunătăți indicatorii de recrutare ⬇️

indicatori de recrutare 2023



Folosește datele din acest raport pentru a-ți optimiza procesul de recrutare. Iată cum:
  • Vezi cum te compari cu alte companii
  • Descoperi ce trebuie să îmbunătățești
  • Investești în inițiativele care au sens pentru tine

Principalii indicatori de recrutare

benchmarks recrutare 2023




Analizând datele, am identificat câțiva indicatori care oferă o imagine mai clară asupra proceselor de recrutare. Aceștia se referă la:

Cât durează să ocupi un rol?

Companiile s-au mișcat mai repede în 2022 decât în anul precedent: în medie, durata de recrutare pentru toate rolurile a fost de 48 de zile, cu 6 zile mai scurtă decât în anul anterior.

Însă asta nu e valabil pentru toate industriile: în IT, timpii de recrutare au rămas aceiași, cu valori de 2 sau de 3 ori mai mari decât în industriile de Retail sau BPO.

time to hire

De câți aplicanți ai nevoie pentru o angajare?

În medie, un anunț atrage 260 de aplicanți (în jur de 13% dintre cei care vizualizează un job aleg să și aplice pentru acesta).

Dintre aplicanți, 10% ajung la interviu și 31% dintre cei intervievați sunt și ofertați. Pentru a face o angajare, este nevoie de aproximativ 74 de candidați - însă acest număr diferă foarte mult în funcție de industrie.

benchmarks recrutare 2023




Care sunt cele mai bune canale de recrutare?

Site-urile de joburi sunt cele mai populare canale de recrutare, acoperind 60% din angajări. Pe lângă acestea, recomandările interne sunt și ele la rândul lor surse foarte bune de candidați calificați, acoperind aproape 30% din angajări.

Analizând însă rata de conversie a aplicanților din fiecare sursă, am descoperit că deși site-urile de joburi aduc cei mai mulți aplicanți, doar 14% dintre aceștia sunt considerați potriviți pentru rol. Prin comparație, candidații veniți din recomandări interne sunt de 5 ori mai relevanți (70% dintre recomandările primite sunt potrivite pentru rol).

canale de recrutare



Strategia ta pentru 2023

Descarcă raportul gratuit pentru a vizualiza toți indicatorii de recrutare și ce strategii să pui la punct pentru a-i îmbunătăți.

Astfel, îți vei contura planul de acțiune pentru 2023:
  • Calculează indicatorii procesului tău de recrutare și vezi cum te plasezi în industria ta
  • Descoperă indicatorii care ar trebui îmbunătățiți
  • Alege 2-3 aspecte importante și relevante pentru compania ta. Acestea sunt inițiativele în care să investești anul acesta.
indicatori de recrutare 2023

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode