Skip to main content

Cum gestionează Güntner recomandările interne cu Mingle

Studiu de caz Guntner Mingle

Din cele 200 de angajări făcute de Güntner în ultimii 2 ani, 110 au fost din recomandări interne. Pentru aceste recomandări, compania a oferit bonusuri angajaților care le-au trimis, plătite în 2 tranșe.

Nu-i de mirare deci că echipa de HR a simțit nevoia să implementeze un tool prin care să gestioneze recomandările primite și bonusurile de plătit. Au ales Mingle pentru că oferă un portal intern dedicat recomandărilor și un sistem de notificări automate pentru plata bonusurilor.

Studiu de caz Guntner Mingle


Voiau să facă mai puțină muncă manuală și să contacteze mai repede candidații

În Güntner, mare parte din aplicațiile la joburi erau în format fizic: fie CV-uri lăsate la recepție, fie recomandări făcute de angajații existenți, înmânate către managerii de echipe.

Testimonial Guntner Mingle
Acum câțiva ani au început să folosească și eJobs, BestJobs și OLX, iar aplicațiile primite le salvau în foldere sau le treceau într-un Excel. Însă, ca și cu CV-urile ținute în dosare, le era greu să scoată la iveală candidații potriviți atunci când deschideau un nou proiect sau când căutau anumite calificări. Inevitabil, din cauza muncii manuale, ajungeau să contacteze candidații prea târziu, când deja nu mai erau disponibili.

Iar atunci când demarau procesul de recrutare, le era greu să țină evidența etapelor prin care treceau candidații și să centralizeze feedback-ul pentru a lua o decizie.
Testimonial Guntner Mingle

Soluția: Un software de recrutare ușor de folosit, cu un modul pentru recomandări

Când Gabriela Călin s-a alăturat echipei ca HR Manager, și-a dat seama că munca de recrutare poate fi simplificată cu ajutorul unui software. Atunci a descoperit Mingle și l-a propus echipei, care a fost încântată de soft pentru că era prietenos și ușor de folosit.

În plus, oferea un modul dedicat recomandărilor, cu un portal intern pentru angajați și notificări automate pentru plata bonusurilor.

Cum au convins managementul să aleagă Mingle

Gabriela a avut de convins board-ul companiei, care voia să implementeze un software global pentru întreaga organizație. Însă argumentele pe care le-a adus au convins managementul să adopte Mingle la nivel local:
  • Mingle este integrat cu eJobs, BestJobs și OLX, site-urile pe care le foloseau în recrutare. Softul global nu era integrat cu acestea și ar fi însemnat ca echipa de HR să continue să introducă de mână aplicațiile primite.
  • Au parte de support local și de customizări incluse în costul abonamentului.
  • Prețul era mai accesibil decât pentru aplicația globală și nu aveau costuri suplimentare pentru configurare sau customizare.
  • Oferă un modul dedicat pentru recomandări, cu notificări către colegi și către echipa de HR.
  • E ușor de învățat și folosit, un criteriu important pentru o echipă care nu a mai lucrat cu astfel de tool-uri până atunci.
  • Implementarea se face de pe-o zi pe alta, iar onboarding-ul echipei durează câteva zile, nu luni.

Cât a durat implementarea

Odată luată decizia, pașii următori au fost simpli: implementarea s-a făcut de pe o zi pe alta, iar în mai puțin de 2 săptămâni echipa își mutase toate CV-urile și întregul proces în Mingle.

Testimonial Guntner Mingle

Fiind simplu de învățat și folosit, le-a fost ușor să se obișnuiască cu aplicația. Între timp, una dintre persoanele din echipă a plecat, fiind înlocuită de o colegă nouă. Predarea muncii către aceasta s-a făcut cu ușurință, toate informațiile fiind salvate în Mingle. Nici nu a avut nevoie de training, reușind să învețe să folosească aplicația în câteva zile.

Acum au o bază de date centralizată în care găsesc mai rapid candidații potriviți

De 2 ani de când folosesc Mingle, au făcut 200 de angajări, dintre care 110 din recomandări.

Pentru că nu mai trebuie să salveze CV-urile în format fizic sau să transcrie informațiile în Excel, reușesc să găsească mult mai ușor candidații atunci când recrutează pentru un rol. Doar își pun filtre pe criteriile necesare (cum ar fi experiența de lucru sau domeniul de activitate) și au o selecție de candidați potriviți pe care îi pot chema la interviu.

Reducând munca manuală, au scurtat și durata de ocupare a rolurilor, mai ales că au o vizibilitate mult mai bună asupra candidaților și pot grăbi procesul acolo unde observă întârzieri.

Pe lângă asta, gestionează în aceeași bază de date și recomandările primite, alături de bonusurile care trebuie plătite.

Testimonial Guntner Mingle

Gata de un upgrade?

Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode