Skip to main content

Cum gestionează Güntner recomandările interne cu Mingle

Studiu de caz Guntner Mingle

Din cele 200 de angajări făcute de Güntner în ultimii 2 ani, 110 au fost din recomandări interne. Pentru aceste recomandări, compania a oferit bonusuri angajaților care le-au trimis, plătite în 2 tranșe.

Nu-i de mirare deci că echipa de HR a simțit nevoia să implementeze un tool prin care să gestioneze recomandările primite și bonusurile de plătit. Au ales Mingle pentru că oferă un portal intern dedicat recomandărilor și un sistem de notificări automate pentru plata bonusurilor.

Studiu de caz Guntner Mingle


Voiau să facă mai puțină muncă manuală și să contacteze mai repede candidații

În Güntner, mare parte din aplicațiile la joburi erau în format fizic: fie CV-uri lăsate la recepție, fie recomandări făcute de angajații existenți, înmânate către managerii de echipe.

Testimonial Guntner Mingle
Acum câțiva ani au început să folosească și eJobs, BestJobs și OLX, iar aplicațiile primite le salvau în foldere sau le treceau într-un Excel. Însă, ca și cu CV-urile ținute în dosare, le era greu să scoată la iveală candidații potriviți atunci când deschideau un nou proiect sau când căutau anumite calificări. Inevitabil, din cauza muncii manuale, ajungeau să contacteze candidații prea târziu, când deja nu mai erau disponibili.

Iar atunci când demarau procesul de recrutare, le era greu să țină evidența etapelor prin care treceau candidații și să centralizeze feedback-ul pentru a lua o decizie.
Testimonial Guntner Mingle

Soluția: Un software de recrutare ușor de folosit, cu un modul pentru recomandări

Când Gabriela Călin s-a alăturat echipei ca HR Manager, și-a dat seama că munca de recrutare poate fi simplificată cu ajutorul unui software. Atunci a descoperit Mingle și l-a propus echipei, care a fost încântată de soft pentru că era prietenos și ușor de folosit.

În plus, oferea un modul dedicat recomandărilor, cu un portal intern pentru angajați și notificări automate pentru plata bonusurilor.

Cum au convins managementul să aleagă Mingle

Gabriela a avut de convins board-ul companiei, care voia să implementeze un software global pentru întreaga organizație. Însă argumentele pe care le-a adus au convins managementul să adopte Mingle la nivel local:
  • Mingle este integrat cu eJobs, BestJobs și OLX, site-urile pe care le foloseau în recrutare. Softul global nu era integrat cu acestea și ar fi însemnat ca echipa de HR să continue să introducă de mână aplicațiile primite.
  • Au parte de support local și de customizări incluse în costul abonamentului.
  • Prețul era mai accesibil decât pentru aplicația globală și nu aveau costuri suplimentare pentru configurare sau customizare.
  • Oferă un modul dedicat pentru recomandări, cu notificări către colegi și către echipa de HR.
  • E ușor de învățat și folosit, un criteriu important pentru o echipă care nu a mai lucrat cu astfel de tool-uri până atunci.
  • Implementarea se face de pe-o zi pe alta, iar onboarding-ul echipei durează câteva zile, nu luni.

Cât a durat implementarea

Odată luată decizia, pașii următori au fost simpli: implementarea s-a făcut de pe o zi pe alta, iar în mai puțin de 2 săptămâni echipa își mutase toate CV-urile și întregul proces în Mingle.

Testimonial Guntner Mingle

Fiind simplu de învățat și folosit, le-a fost ușor să se obișnuiască cu aplicația. Între timp, una dintre persoanele din echipă a plecat, fiind înlocuită de o colegă nouă. Predarea muncii către aceasta s-a făcut cu ușurință, toate informațiile fiind salvate în Mingle. Nici nu a avut nevoie de training, reușind să învețe să folosească aplicația în câteva zile.

Acum au o bază de date centralizată în care găsesc mai rapid candidații potriviți

De 2 ani de când folosesc Mingle, au făcut 200 de angajări, dintre care 110 din recomandări.

Pentru că nu mai trebuie să salveze CV-urile în format fizic sau să transcrie informațiile în Excel, reușesc să găsească mult mai ușor candidații atunci când recrutează pentru un rol. Doar își pun filtre pe criteriile necesare (cum ar fi experiența de lucru sau domeniul de activitate) și au o selecție de candidați potriviți pe care îi pot chema la interviu.

Reducând munca manuală, au scurtat și durata de ocupare a rolurilor, mai ales că au o vizibilitate mult mai bună asupra candidaților și pot grăbi procesul acolo unde observă întârzieri.

Pe lângă asta, gestionează în aceeași bază de date și recomandările primite, alături de bonusurile care trebuie plătite.

Testimonial Guntner Mingle

Gata de un upgrade?

Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s