Skip to main content

Medicover a redus timpul de angajare și a îmbunătățit experiența candidaților cu Mingle

Medicover folosește Mingle ca software de recrutare



Cu peste 20 de angajări pe lună, volumul de recrutare din Medicover era greu de gestionat fără un software. Munca manuală era cea mai mare provocare: candidații erau introduși manual în Excel, iar CV-urile salvate în foldere. 

Din cauza asta, nu puteau scoate nici rapoarte conforme cu realitatea. Erau nevoiți să calculeze manual anumiți indicatori, însă neavând acces la toate informațiile, nu se puteau baza pe cifrele reieșite.

Au decis să investească într-un software de recrutare pentru a-și centraliza mai ușor datele și au ales Mingle pentru că e ușor de folosit, are un preț accesibil și oferă integrări cu eJobs, BestJobs și pagina lor de cariere.

Testimonial Medicover Mingle
Studiu de caz Medicover Mingle

Aveau nevoie să reducă munca manuală și să scoată mai multe rapoarte

Cu peste 20 de angajări făcute în fiecare lună, cele 4 colege din echipa de recrutare Medicover simțeau că nu se mai pot descurca doar cu fișiere Excel și căutau un mod mai eficient prin care să-și organizeze baza de candidați. Iată care erau provocările lor:

Introduceau multe date manual și ajungeau să contacteze aceiași candidați de mai multe ori

Munca manuală era cea mai mare provocare. Candidații veniți de pe site-urile de joburi erau introduși manual în Excel, iar CV-urile erau salvate în foldere separate. Fiind 4 oameni în echipa de recrutare, fiecare lucra pe fișierele sale individuale, astfel că nu reușeau să actualizeze o bază de date comună, completă, în care să aibă istoricul tuturor candidaților.

Iar asta era o problemă pentru că ajungeau să-și dubleze munca și să contacteze de mai multe ori același candidat, din cauză că nu-și puteau da seama dacă cineva a mai luat sau nu legătura cu acesta.

Era aproape imposibil să scoată rapoarte la zi, care să reflecte realitatea

Un alt neajuns era că nu puteau scoate rapoarte relevante, conforme cu realitatea. Din cauză că informațiile erau ținute în mai multe Excel-uri, era solicitant să prelucreze fiecare fișier în parte și să calculeze indicatorii. În plus, datele din Excel erau doar o parte din datele complete, restul fiind pe site-urile de joburi.

Irina Simionescu, Recruitment Manager, avea sarcina de a intra pe fiecare site în parte ca să numere aplicațiile primite, iar apoi să le roage pe colegele ei să calculeze cifrele din fișierele sale.

„Aveam de dat niște cifre în zona de Raportare și nu puteam să le structurez pentru că nu aveam acces la toate datele. Mi-era greu să mă duc către fete să le cer, pentru că era o muncă în plus pentru ele. Iar pentru mine era foarte dificil și time-consuming să le prelucrez. Și aveam rețineri că dau cifrele relevante. În capul meu știam cam cum erau cifrele, dar dacă îmi spunea cineva să dau clar câte zile am dedicat proiectului respectiv, nu aș fi știut. Asta a cântărit foarte mult când am decis să căutăm un soft.” 

Căutau un software de recrutare ușor de folosit și de implementat

Confruntată cu aceste provocări și cu un volum de angajări în creștere, Irina a decis că e momentul să investească într-un software de recrutare care să le ajute să-și țină munca la un loc și să scoată rapoarte la zi.

A început prin a face o evaluare a soluțiilor existente, având în minte câteva criterii:
  • Bugetul: „Costurile au fost destul de importante pentru noi. Ne-am uitat la bugetul pe care îl aveam și ne-am dat seama că un soft implementat și instalat local ar fi ajuns mai scump decât return-ul lui. Așa că ne-am orientat către un software în cloud.”
  • Interfață intuitivă: Era foarte important ca aplicația aleasă să fie ușor de folosit de către oricine, atât de recrutori cât și de manageri. „Înainte de a mă auzi cu voi, avusesem prezentări de câteva ore în care nu am reușit să rămân focusată. Și mi-am dat seama că avem nevoie de ceva ce poate fi învățat rapid și predat ușor altora.”
  • Implementare rapidă: Nu voiam ca implementarea să dureze luni de zile, pentru că nu mai aveam timp de pierdut. Știam că ar fi trebuit să fiu băgată până peste cap în implementare și asta mi-ar fi scurtat timpul pe operațional, ceea ce nu ar fi fost ok pentru echipă.”

Într-un final, au ales Mingle pentru că bifa toate cele de mai sus: era ușor de învățat și folosit, implementarea se putea face de pe o zi pe alta, iar costurile erau accesibile.

Testimonial Medicover Mingle



Implementarea Mingle a durat o oră

Testimonial Medicover Mingle



Unul dintre motivele pentru care au ales să folosească Mingle a fost că implementarea dura puțin, softul fiind ușor de folosit și de învățat. În mai puțin de o zi, au parcurs training-ul aplicației și au putut începe să o folosească. Nu a fost nevoie de implicare din partea echipei de IT sau de sesiuni îndelungate de instruire.

În 2-3 săptămâni, s-au obișnuit complet cu aplicația și și-au mutat toate procesele în ea – inclusiv toate datele din Excel-uri și foldere, pe care le-au importat în baza de date.

„De învățat n-a fost greu, cu siguranță. A fost greu să ne obișnuim să lucrăm cu ceva atât de ușor de folosit, pentru că nu ne așteptam la asta. Am lucrat atât de mult timp manual, încât atunci când ai venit și ne-ai arătat ce avem de făcut, ni s-a părut că e imposibil să fie atât de ușor. Dar ne-am obișnuit și nu am întâmpinat probleme când l-am folosit. Pe măsură ce lucrezi în el, deja se vede diferența și devine din ce mai ușor să-l folosești.” 

Ce s-a îmbunătățit de când folosesc Mingle

De un an de când folosesc Mingle au angajat 270 de oameni, reușind să închidă mai multe proiecte decât înainte.

Mai mult decât atât, au observat o îmbunătățire a ratei de acceptare a ofertelor de angajare: în prezent, peste 75% dintre ofertele trimise către candidați sunt acceptate. Iar asta pentru că au reușit să creeze o experiență mai bună pentru aceștia în proces, având acces la istoricul lor și putând interveni atunci când o anumită etapă durează prea mult.

Testimonial Medicover Mingle

Au redus durata de închidere a proiectelor

Cu ajutorul Mingle, au reușit să preia și să închidă mai multe proiecte decât înainte. Pentru că nu mai trebuie să introducă aplicațiile în Excel, au mai mult timp să contacteze candidații și să-i programeze la interviu.

În felul acesta, au scurtat durata de închidere a proiectelor, mai ales pentru că au o vizibilitate mult mai bună asupra candidaților și pot grăbi procesul acolo unde observă întârzieri.

A crescut rata de acceptare a ofertelor de angajare

Înainte, experiența candidaților în proces nu era ideală, pentru că recrutorii nu știau exact ce s-a întâmplat cu un anumit candidat. Nu știau dacă a intrat în contact cu un alt recrutor acum 2/3/5 ani și era greu să găsească informațiile despre acesta.

Acum, având acces la istoricul candidaților, recrutorii știu clar cine i-a contactat, în ce dată și în ce status se află. E mult mai ușor să îi abordeze în felul acesta și nu-și mai dublează munca. Înainte li se întâmpla frecvent ca un candidat să le spună că a mai fost contactat de cineva din echipă acum câteva luni și ajungeau să facă aceeași acțiune de mai multe ori.

Testimonial Medicover Mingle


Scot rapoarte fără să facă muncă manuală 

Nu mai e nevoie să scoată separat datele din site-urile de joburi și din Excel-urile fiecărui recrutor. Acum au acces la rapoarte prin care pot măsura conversia candidaților, durata procesului de recrutare (inclusiv cât au stat candidații în fiecare etapă), eficiența surselor sau rata de succes pe job.

Doar pun filtre pe perioada pe care vor să o analizeze și află instant câți candidați sunt pe un proiect, în ce status sunt și cum au evoluat.

„Mingle ne simplifică procesul, sporind eficiența recrutorilor și dându-ne flexibilitate. Pe lângă siguranța datelor, avem toate informațiile într-un singur loc – accesibile oricând, de pe orice dispozitiv. Îmi place la nebunie funcționalitatea de Raportare și faptul că poți extrage oricând indicatori de performanță.”

Ce funcționalități apreciază cel mai mult echipa de recrutare din Medicover:

  • Managementul candidaților (baza de date cu acces rapid la istoricul candidaților, de la momentul primirii aplicațiilor până în momentul angajării).
  • Managementul proiectelor de recrutare (active/inactive).
  • Integrarea dintre pagina de cariere a companiei cu baza de date.
  • Integrările cu site-urile de joburi pentru promovarea anunțurilor și primirea candidaților direct în baza de date.
  • Rapoartele de conversie a candidaților, time to fill, durata etapelor de recrutare, eficiența surselor și performanța anunțurilor publicate.
  • Gestionarea datelor personale ale angajaților și respectarea normelor GDPR.
  • Istoricul candidaților, unde pot să vadă cu cine au mai avut contact și prin care pot să personalizeze discursul recrutorilor.
  • Fluiditatea procesului de recrutare și reintroducerea în proces a unor candidați din trecut care se potrivesc pentru rolurile apărute ulterior.
  • Vizualizarea detaliilor principale legate de anii de experiență sau ultimul job înainte de a intra pe profilul candidatului.
  • Posibilitatea de a filtra candidații după rol, status, cuvinte cheie etc

Gata de un upgrade?

Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode