Skip to main content

Indicatori de recrutare pentru 2025 [Raport gratuit]

Indicatori de recrutare 2025


An de an, din 2021 încoace, lansăm în luna februarie un studiu care a ajuns să fie foarte apreciat și mult așteptat. Prin acest studiu, măsurăm valorile de referință ale celor mai importanți indicatori de recrutare din România.

În ediția de anul acesta, am analizat datele a 65 de companii care au folosit software-ul de recrutare Mingle în 2024 pentru a răspunde la întrebări precum:

  • Cât durează să ocupi un rol - și ce etape durează cel mai mult?
  • Care sunt cele mai bune surse de recrutare?
  • De ce resping candidații ofertele de job?

Raportul nostru conține atât date generale, cât și analize detaliate pe industrii, alături de recomandări pentru optimizarea indicatorilor de recrutare

Poți accesa gratuit studiul complet de mai jos:

Indicatori de recrutare 2025



Cât durează ocuparea unui rol, în funcție de industrie?

Durata medie de ocupare a unei poziții este de 36 de zile, însă acest interval variază considerabil în funcție de industrie și de specificul rolului. Durata procesului de recrutare este direct influențată de nivelul de expertiză necesar pentru rol. Cu cât o poziție implică competențe mai specializate, cu atât procesul de recrutare devine mai îndelungat.

Cele mai îndelungate procese de recrutare se înregistrează în domeniile IT și Finanțe & Asigurări, în timp ce angajările din Logistică, Producție și Construcții sunt finalizate cel mai rapid.

Durata procesului de recrutare



Ce etape durează cel mai mult? 

Multe echipe de HR se confruntă cu timpi de răspuns îndelungați din partea managerilor. În medie, aceștia oferă feedback pe CV-uri în aproximativ 6 zile, iar după interviuri mai au nevoie de încă 11 zile pentru a lua o decizie. 

Totodată, și interviurile cu echipa de HR durează mult: cel mai mare blocaj apare după interviu, când candidații așteaptă să fie avansați în etapa următoare. 

Durează 12 zile, în medie, pentru ca aplicanții să ajungă la primul interviu, iar timpul scurs de la aplicare până la ofertare este de 28 de zile.

Durata etapelor de recrutare

Câți candidați aplică în medie?

În medie, un anunț de angajare atrage 1.400 de vizualizări, dintre care 17% se transformă în aplicații concrete. Pentru finalizarea unei angajări, este necesară evaluarea a aproximativ 73 de aplicanți.

Interesul candidaților fluctuează în funcție de domeniu. Sectoare precum Retail, Vânzări, Marketing și Call center se bucură de cea mai mare atractivitate, cu rate de aplicare între 25% și 50% din totalul vizualizărilor.

La polul opus, domeniile tehnice (cum ar fi IT, Producție, Construcții și Inginerie) generează un răspuns mai moderat din partea candidaților, cu doar 5-10% dintre aceștia care decid să aplice.

Conversia candidaților în recrutare

Care sunt cele mai eficiente surse de recrutare?

Dintre toate sursele, site-urile de joburi generează cel mai mare număr de candidați. Așadar, dacă faci recrutare de volum și ai nevoie de cât mai multe aplicații, acestea ar trebui să fie printre opțiunile tale principale. Totuși, în ciuda faptului că aduc peste 80% dintre candidați, site-urile de joburi contribuie doar cu 45% la angajările totale.

O alternativă mai eficientă o reprezintă recomandările interne. Deși doar 1,5% dintre candidați provin din această sursă, rata de conversie este semnificativă – 72% dintre recomandări sunt potrivite pentru rol, iar 25% dintre acestea se concretizează într-o angajare. Acest lucru le face una dintre cele mai valoroase surse de recrutare, urmate de aplicațiile interne și candidații veniți prin pagina de cariere a companiei.

Cele mai bune surse de recrutare


Sourcing-ul de candidați

Pentru rolurile nișate, companiile primesc în general puține aplicații, așa că recurg la căutări directe de candidați. Cel mai bine funcționează căutările pe LinkedIn, deși unele echipe folosesc cu succes și eJobs sau BestJobs.

În medie, trebuie contactați 56 de candidați pentru a face o angajare. 21% dintre persoanele contactate ajung la interviu, iar un recrutor contactează în medie 260 de candidați pe lună.

Care este impactul bonusurilor pentru recomandări

44% dintre companii au un sistem de bonusare pentru recomandările interne. Acestea primesc de 2,5 ori mai multe recomandări decât companiile care nu oferă bonus și reușesc să acopere 26% din angajări prin recomandări interne (comparativ cu 17% în cazul companiilor care nu acordă bonusuri). 

Bonusurile oferite variază substanțial, de la 500 lei pentru pozițiile blue collar până la 7.500 lei pentru specialiștii IT. 

Bonusuri recomandări


Ce apreciază candidații cel mai mult în recrutare?

Am întrebat candidații ce apreciază cel mai mult în cadrul unui proces de recrutare, pentru a înțelege cum le pot îmbunătăți companiile experiența. 

Majoritatea candidaților preferă un proces de recrutare simplu și rapid, cu informații clare și transparente în fiecare etapă. De asemenea, un aspect esențial pentru ei este să primească feedback la timp din partea companiilor.

De ce resping candidații ofertele?

În medie, 27% dintre candidați resping ofertele de angajare. Motivul principal este salariul, 43% din candidați refuzând oferta din cauză că salariul oferit este prea mic pentru nevoile lor.

Pe locurile doi și trei se situează aproape la egalitate ofertele mai avantajoase primite de la alte companii și lipsa unui mod de lucru remote sau hibrid.

Motive respingere oferta


Strategia ta pentru 2025

Descarcă raportul gratuit pentru a vizualiza toți indicatorii de recrutare și ce strategii să pui la punct pentru a-i îmbunătăți.

Astfel, îți vei contura planul de acțiune pentru 2024:

  • Calculează indicatorii din procesul tău de recrutare și vezi cum te poziționezi față de media industriei tale.
  • Descoperă indicatorii care ar trebui îmbunătățiți.
  • Alege 2-3 aspecte importante și relevante pentru compania ta. Acestea sunt inițiativele în care să investești anul acesta.
Indicatori de recrutare 2025

Comments

Top articole pentru HR

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări su...

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviu...

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin ...

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi ...