KRUK România a implementat Mingle acum aproape un an, din dorința de a organiza într-un singur loc toate aplicațiile candidaților, de a colabora mai bine cu managerii și de a urmări mai ușor statusul și istoricul candidaților.
După ce au analizat mai multe soluții, au ales Mingle atât pentru că era deja conectat cu toate site-urile de joburi folosite de ei, dar era și un instrument ușor de folosit.
În acest moment, Mingle face parte atât din rutina zilnică a recrutorilor, cât și a managerilor de departamente din echipa KRUK.
Cum folosește echipa KRUK softul de recrutare Mingle
Am discutat cu Denisa Bragadiru, HR Business Partner în echipa KRUK România, despre cum a decurs procesul de alegere și implementare a unui software de recrutare, dar mai ales ce beneficii reale a adus produsul nostru echipei. Iată ce ne-a povestit:
De ce ați vrut să implementați un software de recrutare?
Înainte de Mingle utilizam o altă platformă, unde puteam crea cererea de recrutare și ne permitea, de asemenea, să publicăm anunțurile de recrutare. Minusul acestui tool era faptul că nu prelua și candidații din LinkedIn și aceștia trebuiau vizualizați și monitorizați separat. Deoarece avem destul de multe roluri pe care le postăm pe LinkedIn, acolo aflându-se pool-ul nostru de candidați, ne cam îngreuna activitatea de screening a CV-urilor, chiar și de raportare, implicând mai multă muncă manuală.
În KRUK România, punem foarte mare accent pe automatizarea și eficientizarea proceselor, astfel încât fiecare dintre noi să ne putem implica mai degrabă în activități care ne aduc plus valoare, decât în activități care ne solicită mult timp și ne îngreunează procesele. De aceea, am zis că poate există ceva care ne-ar face lucrurile mai ușoare și în zona de vizualizare si triere a CV-urilor. Cu mai puține click-uri, cu mai puțin timp, să putem ajunge mai repede la informația candidatului.
Una dintre provocările tool-ului precedent era timpul pe care-l petreceam până ajungeam la CV-ul candidatului. Erau mai multe click-uri de dat și mai multe tab-uri în care trebuia să jonglezi cu informația ca să ajungi să vezi profilul sau etapele prin care a trecut candidatul.
Atunci când vorbești de recrutări cu volume mai mari de aplicanți, platforma pe care noi o foloseam anterior nu ne ajuta foarte mult în primele etape ale procesului de recrutare, mai ales pentru că nu aveam posibilitatea de a pune filtre. Dar și din punct de vedere interfață era destul de complicat, pentru că nu aveai acces ușor la informațiile necesare ca să poți face un screening al CV-urilor eficient și rapid. Iar noi știm că într-un proces de recrutare este important să reduci timpii dintre etape.
Ce v-a convins să alegeți Mingle?
Ne-am uitat la mai multe opțiuni, inclusiv la cele integrate cu AI. Unul dintre criterii era ca toate sursele noastre de recrutare să se strângă într-un singur loc. De asemenea, căutam un tool care să fie user-friendly pe zona de vizualizare. Am realizat și o analiză de cost-beneficiu: ce ar fi însemnat costurile de utilizare versus numărul de recrutări pe care îl avem în mod obișnuit într-un an.
Și atunci am ajuns la Mingle. Au fost mai multe lucruri care ne-au plăcut încă de la primele discuții. Au fost și funcționalități pe care nu le căutam neapărat dar care au venit cu platforma și pe care le folosim acum și care ne sunt foarte utile. Un exemplu ar fi setarea interviului, care este absolut minunată și care a contribuit la reducerea timpului alocat pentru stabilirea întâlnirilor.
La final, am făcut o analiză pe ce înseamnă activitatea de vizualizare a tuturor CV-urilor pentru un HR Business Partner - cât timp aloca pentru această etapă în vechea platformă și cât ar fi durat în Mingle. A fost o analiză foarte documentată care a inclus: timpul alocat strict pentru această etapă, numărul de click-uri necesare pentru a ajunge pe profilul candidatului, cât de repede primim informația din platformele externe în platforma noastră. Am luat în calcul inclusiv cât de des se face actualizarea aplicațiilor din alte platforme (dacă se face o dată pe zi sau mai repede).
Și toate acestea au stat la baza justificării implementării Mingle.
Cum a fost experiența implementării Mingle?
Am început colaborarea cu o lună de zile de program-pilot, deoarece aveam multe lucruri pe care doream să le testăm înainte de a ne asuma o colaborare. În toată această perioadă am testat funcționalitățile platformei împreună cu câțiva manageri cu care aveam procese de recrutare în desfășurare.
Ne-am acomodat foarte repede cu platforma. Ne-au ajutat atât prezentarea susținută de Mingle la momentul implementării, cât și tutorialele de pe Help Center. Și apoi, efectiv din utilizarea de zi cu zi, platforma s-a învățat foarte repede.
Către manageri am trimis tutoriale în momentul în care am anunțat lansarea. Nu am avut foarte multe situații în care a trebuit să-i asistăm, deoarece au descoperit singuri care sunt pașii lor în platformă. A fost adoptată foarte ușor.
Ce lucruri s-au îmbunătățit de când folosiți Mingle?
Am îmbunătățit etapa de screening a CV-urilor deoarece folosim zona de filtre, atât cele principale cât și cele avansate, precum și zona de câmpuri unde se strâng răspunsurile la întrebările pe care le punem candidaților pe platformele de recrutare.
Ne mai ajută și faptul că, dacă publicăm un anunț din Mingle, el ajunge pe toate platformele de recrutare.
Este foarte ușor și pentru colegii din intern să aplice. Doar dau click pe link-ul din portalul angajaților, se autentifică și pe urmă pot aplica sau chiar pot recomanda pe cineva.
Pe mine m-a ajutat foarte mult și posibilitatea de setare a unui interviu direct din Mingle. Mi s-a întâmplat să vorbesc cu un candidat și acesta să nu aibă acces la calendarul lui în acel moment. Și atunci am avut opțiunea de a-i trimite un link prin care să își aleagă singur intervalul dorit pentru interviu. Am folosit și opțiunea de „reprogramare întâlnire”, în situațiile în care candidații aveau nevoie să reprogramăm întâlnirea. Iar faptul că notificarea de interviu ajunge direct în Inbox este o eficientizare de timp.
Foarte utilă ne este și pagina de rapoarte. Este foarte de ajutor să vedem câți oameni avem în recrutare, în ce etape sunt fiecare, faptul că putem pune filtre și avem acces la aceste informații instant. Conversia candidaților este un indicator pe care-l utilizăm și nu mai este nevoie să facem calcule manuale, deoarece sunt toate datele într-un singur loc. Inclusiv managerii au acces la zona de rapoarte, lucru care a dus la eficientizarea colaborării, deoarece am eliminat un schimb de mailuri.
Ce îți place cel mai mult la Mingle?
Eu sunt mare fan al funcției de programare a interviurilor direct din Mingle.
Îmi mai place și că am posibilitatea de a lăsa notițe in timpul discuțiilor, direct pe profilul candidatului. Pot să las notițe pentru manageri sau chiar pentru mine și se află toate în același loc, pe o singură pagină. E foarte util să găsești informația despre un candidat într-un singur loc și la ea să aibă acces și managerul. Astfel nu mai este nevoie să partajezi diverse fișiere cu informații despre candidat.
Colegei mele, Mirela, îi place că are posibilitatea de a redirecționa un candidat potrivit către un alt coleg din HR. Este foarte simplu de făcut acest lucru în Mingle.
În plus, am apreciat încă de la început disponibilitatea și rapiditatea cu care echipa Mingle a dat curs solicitărilor și întrebărilor noastre.
Ești gata să încerci Mingle?
Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.
Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.
Comments
Post a Comment