Skip to main content

Cum să construiești încredere

leadership, trust, incredere




Sunt multe lucruri care funcționează pe bază de încredere. Încrederea poate fi un criteriu important atunci când cumpărăm lucruri, ne alegem jumătatea sau votăm pe cineva să ne reprezinte interesele. Ne bazăm pe legi și contracte să ne țină în siguranță, dar chiar și acestea sunt construite pe încrederea noastră în instituțiile care le impun.

Încrederea este și una dintre formele importante de capital pe care le are la dispoziție un lider – spune Frances Frei, profesoară la Harvard – însă modul în care câștigăm încrederea celorlalți trebuie regândit:

În mod tradițional, leadership-ul este despre lider: viziunea și strategia sa; capacitatea sa de a lua deciziile dure și de a strânge resursele; talentul, carisma, momentele sale eroice de curaj și instinct. În realitate, însă, în leadership este vorba despre ceilalți. Mai exact, rolul liderilor este să creeze acele condiții în care oamenii lor să-și poată atinge pe deplin potențialul. Iar cu cât reușim ca lideri să clădim mai multă încredere, cu atât mai ușor putem dezvolta acel mediu.

Principalii factori ai încrederii

Frei observă că încrederea provine din trei factori de bază: autenticitate, logică și empatie. Oamenii tind să aibă încredere în tine atunci când simt că sunt expuși adevăratelor tale gânduri și planuri (autenticitate), când au încredere în judecata ta (logică) și când simt că îți pasă de ei (empatie).

leadership

Atunci când încrederea este pierdută sau are nu are impactul așteptat, cel mai adesea problema se poate atribui unuia din cei 3 factori. Se pare că fiecare dintre noi are propriul factor care e mai probabil să cedeze. Așadar, pentru a construi încredere ca lideri, e important în primul rând să ne descoperim factorul care necesită îmbunătățiri.

Conștientizează și îmbunătățește

Pentru a identifica factorul-problemă din interacțiunile cu ceilalți, poți începe prin a te gândi la un moment recent în care nu ți-a fost acordată suficientă încredere. Poate că ai pierdut o vânzare importantă sau poate cineva pur și simplu s-a îndoit de capacitatea ta de a duce o sarcină la bun sfârșit.

Încearcă apoi să analizezi mai multe exemple similare pentru a găsi un model de comportament. Alege trei sau patru interacțiuni recente care îți ies în evidență și stabilește-i un diagnostic fiecăreia luând în considerare cei 3 factori ai încrederii. Care pare a fi de obicei factorul problematic? Se schimbă cumva modelul în condiții de stres sau cu diferite tipuri de interlocutori? De exemplu, poate îți creează probleme un anumit factor atunci când construiești încrederea managerilor tăi, dar altul în discuțiile cu oamenii asupra cărora ai autoritate.

În orice caz, estomparea sinelui nostru real ne limitează încrederea pe care o putem câștiga și capacitatea de a conduce.

Pentru a-ți păstra obiectivitatea în acest exercițiu, funcționează mai bine să ai alături o altă persoană. În mod ideal, cineva care te cunoaște bine. Conversația poate fi revelatoare și te va ajuta să-ți testezi și să-ți perfecționezi ipotezele.

Și în cele din urmă, conștientizarea poate fi impulsul necesar pentru a regândi modul în care câștigi încrederea celorlalți. Atunci când îți asumi responsabilitatea pentru un factor problematic, îți dezvălui latura umană (autenticitate) și capacitățile analitice (logică) în timp ce îți accepți deschis angajamentul de a avea o abordare mai bună cu oamenii tăi (empatie).

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode