Skip to main content

Candidați, CV-uri, feedback și rapoarte într-un singur loc: cum folosește ACROM aplicația Mingle

software recrutare
ACROM este o companie românească specializată în furnizarea de soluții și servicii IT profesionale către mediul de business local și internațional. În această industrie, viteza de reacție este esențială – iar acest lucru este valabil mai ales când trebuie să angajeze colegi noi pentru proiectele care apar.

De aceea au decis să folosească un software de recrutare care să îi ajute să reducă munca manuală și să fie mai eficienți. Pentru asta au ales Mingle, aplicația de digitalizare a recrutării cu ajutorul căreia colectează în mod automat candidații din toate sursele într-un singur loc și au acces la informații și rapoarte în timp real.

În ultimele 6 luni de când îl folosesc, și-au eliberat lista de To Do. Pentru că au redus sarcinile manuale și salvează toate informațiile în același loc, reușesc să ocupe mai repede posturile libere: dintre cei 70 de oameni din echipa ACROM, ultimii 20 au fost angajați folosind Mingle.
testimonial mingle

Provocarea: Informațiile despre candidați sunt introduse manual și sunt ținute în mai multe locuri, fiind greu de accesat

Piața joburilor din industria IT este una competitivă, de aceea agilitatea este esențială când vine vorba de angajarea oamenilor calificați pentru proiectele care apar.

Maria Timu, HR Specialist & Legal Advisor în cadrul ACROM, este de părere că pentru a fi mai agili trebuie să înceapă cu aducerea tuturor informațiilor despre candidați într-un singur loc.

Pentru asta, a încercat să-și organizeze munca în fișiere Excel o perioadă, însă acestea s-au dovedit a fi destul de limitate. Datele despre candidați erau introduse manual, așa că putea păstra în Excel doar o mică parte din informații. Restul erau salvate pe platformele de recrutare, în CV-urile descărcate individual și în conversațiile pe e-mail cu colegii ei.

„Mi se părea greu să înregistrez toți candidații în Excel și să monitorizez etapele de recrutare în care se află. Era complicat și să iau legătura cu aceștia, pentru că în Excel puteam ține doar un număr limitat de informații, din cauza inputului manual. Dacă voiam să sun un candidat, trebuia să îl caut după nume în eJobs și să iau de acolo numărul de telefon. Iar dacă voiam și alte informații, trebuia să-mi salvez CV-urile și să găsesc un mod de a păstra aceste CV-uri.”

Maria și-a dat seama că Excelul era o soluție temporară și limitată: actualizarea datelor îi lua prea mult timp și nu îi permitea nici să scoată rapoartele de care avea nevoie. Devenise clar îi trebuia o soluție mai bună pentru a-și organiza datele și a avea acces la cât mai multe informații.

Soluția: O aplicație ușor de folosit care să strângă toate datele într-un singur loc

testimonial mingle
Maria își dorea o aplicație prietenoasă care să o ajute să țină evidența candidaților și să reducă munca manuală, dar și să îi ofere acces la rapoarte și indicatori în timp real. Iar Mingle a fost alegerea ideală. Ușor de adoptat și învățat, a reușit să înlocuiască instrumentele descentralizate pe care le-a folosit până atunci și să aducă într-un singur loc candidații și colegii implicați în recrutare.

Odată luată decizia, pașii următori au fost simpli. Implementarea s-a făcut de pe o zi pe alta, iar pentru training nu a fost nevoie de mai mult de 30 de minute. Cât despre lucrul cu colegii ei, Maria s-a bucurat că tot ce a trebuit să facă a fost să le dea acces la platformă și de acolo s-au descurcat. Nu a fost nevoie de sesiuni îndelungate de training sau timp pierdut în ședințe. 

Rezultat: Mai puțină muncă manuală și acces la date și rapoarte în timp real

„Cel mai mult îmi place că am toate informațiile într-un singur loc: CV (pe care pot să-l văd direct din aplicație), datele candidaților, notițele mele, toate etapele de recrutare, dar și partea de raportare. În Excel trebuia să trec prin fiecare rol în parte și să calculez manual procentele. În Mingle am acces la rapoarte în mod automat.”

software recrutare
Acces la statistici și rapoarte în timp real cu Mingle

În ultimele 6 luni de când folosește Mingle, Maria simte că și-a eliberat lista de To Do. Nu mai trebuie să introducă manual datele candidaților în Excel sau să întocmească rapoarte care îi iau o zi întreagă, așa că are timp să se ocupe și de alte proiecte pe lângă cele administrative.

Cel mai important însă e faptul că are o vizibilitate mai bună asupra candidaților și a procesului de recrutare. Acest lucru ajută întreaga echipă să fie mai agilă, pentru că pot să evalueze mai ușor candidații și să ocupe mai repede posturile libere. Dintre cei 70 de oameni din echipa ACROM, ultimii 20 au fost angajați folosind Mingle.

software recrutare

Istoricul candidaților în Mingle

Ce s-a îmbunătățit de când folosesc Mingle

  • Primesc automat în baza de date candidații veniți din eJobs, LinkedIn și pagina de cariere;
  • Au redus munca manuală de introducere și actualizare a informațiilor în Excel;
  • Candidații nu se dublează și nici nu se pierd, pentru că Maria și echipa ei au acum o vizibilitate mai bună asupra lor;
  • Evaluează mai ușor candidații prin acces la mai multe informații și la comentariile echipei;
  • Au acces la rapoarte automate în timp real și un control mai bun asupra recrutării.

Gata de un upgrade?

Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode