Skip to main content

Indicatori de recrutare pentru 2022 [Raport gratuit]

indicatori recrutare 2022


În ultimul an, am analizat activitatea companiilor care au folosit Mingle ca software de recrutare pentru a calcula principalii indicatori de recrutare și a determina valorile de referință ai acestora. În total, ne-am uitat la 18 companii care au angajat 386 de candidați și au gestionat peste 30.000 de aplicații cu Mingle.

Am adunat toate informațiile într-un raport în care ne-am propus să răspundem la următoarele întrebări:

  • Cât durează să ocupi un rol?
  • De câți candidați ai nevoie pentru a face o angajare?
  • Care sunt cele mai bune surse de recrutare?
  • Când e cel mai bine să faci angajări?
Descarcă de mai jos raportul „Puncte de reper în recrutare pentru 2022” pentru a afla răspunsurile detaliate la aceste întrebări și ce acțiuni poți lua pentru a-ți îmbunătăți indicatorii de recrutare ⬇️

raport indicatori recrutare
Folosește datele din acest raport pentru a-ți optimiza procesul de recrutare. Iată cum: 
  1. Vezi cum te compari cu alte companii
  2. Descoperi ce trebuie să îmbunătățești
  3. Investești în inițiativele care au sens pentru tine

Principalii indicatori de recrutare

raport indicatori de recrutare


Analizând datele, am identificat câțiva indicatori care oferă o imagine mai clară asupra proceselor de recrutare. Aceștia se referă la:

Cât durează să ocupi un rol?

Timpul necesar pentru ocuparea unui rol diferă în funcție de tipul rolului. Însă se pot observa diferențe considerabile între timpii de angajare pentru rolurile IT versus non-IT. 

raport indicatori recrutare



Câți dintre cei care văd un job aplică pentru el?

Rata de conversie a vizualizărilor în aplicații diferă foarte mult de la un rol la altul. Cele mai de succes anunțuri reușesc să convertească 17-18% din vizualizări, însă media se situează la 12%.
raport indicatori recrutare












De câți aplicanți e nevoie pentru a face o angajare?

Aici se observă din nou diferențe foarte mari în funcție de tipul rolului, cu joburi pentru care este nevoie de doar 43 de aplicanți pentru a face o angajare, iar la polul opus se află rolurile în IT pentru care e nevoie în medie de 249 de aplicanți.

Însă acest indicator trebuie privit alături de rata de conversie a aplicațiilor în interviuri, respectiv a interviurilor în angajări. În felul acesta se pot identifica punctual îmbunătățirile necesare procesului de recrutare.

Care sunt cele mai bune surse de recrutare?

Site-urile de joburi sunt cele mai populare canale de recrutare, acoperind 46% din angajări. Pe lângă acestea, recomandările interne și rețeaua de LinkedIn sunt și ele la rândul lor surse foarte bune de candidați calificați. 

Analizând însă rata de conversie a aplicanților din fiecare sursă, am descoperit că deși site-urile de joburi aduc 70% din aplicații, doar 2% dintre acestea se convertesc în angajări. Prin comparație, candidații veniți din recomandări interne sau de pe pagina de cariere sunt de 5 sau chiar 20 de ori mai probabil să fie angajați. 

raport indicatori recrutare


Strategii pentru 2022

În continuare, descarcă raportul gratuit pentru a vizualiza toți indicatorii de recrutare și ce strategii să pui la punct pentru a-i îmbunătăți.

Astfel, îți vei contura planul de acțiune pentru 2022:
  1. Calculează indicatorii procesului tău de recrutare și vezi cum te compari cu alte companii.
  2. Pornind de aici, vei descoperi ce anume ar trebui să îmbunătățești.
  3. Alege 2-3 aspecte importante și relevante pentru compania ta. Acestea sunt inițiativele în care ar trebui să investești anul acesta.
raport indicatori recrutare

Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.