Skip to main content

Indicatori de recrutare pentru 2024 [Raport gratuit]

indicatori de recrutare 2024

Anul trecut, peste 1.000 de profesioniști HR din 53 de companii au folosit software-ul de recrutare Mingle pentru a-și automatiza munca. În total, au angajat 5.200 de oameni și au gestionat 400.000 de candidați, cu care au susținut mai mult de 30.000 de interviuri.

Pornind de la activitatea lor, am analizat principalii indicatori de recrutare și am extras date care să răspundă următoarelor întrebări:
  • Cât durează să ocupi un rol?
  • Ce etape din proces durează cel mai mult?
  • Care sunt cele mai bune surse de recrutare?
  • Ce așteptări salariale au candidații?
A reieșit un studiu cuprinzător și plin de informații, în care am inclus și insight-uri despre ce fac diferit companiile eficiente sau ce trenduri vom vedea în recrutare anul acesta. Pentru toate informațiile, îl poți descărca gratuit de mai jos:

indicatori de recrutare 2024


Folosește datele din acest raport pentru a-ți optimiza procesul de recrutare. Iată cum:
    • Află care sunt mediile pe industrii și pe tip de rol
    • Vezi cum te compari cu alte companii
    • Descoperă ce fac diferit companiile mai eficiente
    • Află ce acțiuni poți lua pentru a-ți îmbunătăți indicatorii de recrutare

    Cât durează să ocupi un rol?

    Durează 48 de zile, în medie, să ocupi un post deschis în companie. Timpul de angajare variază însă în funcție de industrie și de la un rol la altul. Cu cât rolul necesită mai multe calificări, cu atât timpul de recrutare este mai mare.

    În industriile de IT, Pharma sau Healthcare întâlnim cele mai lungi procese de recrutare și, prin urmare, cei mai mari timpi pentru închiderea pozițiilor. Pe de altă parte, în industriile de Retail sau Marketing barierele de intrare sunt mici, astfel că și timpii de angajare sunt mai scurți.

    În raport, vei găsi timpii de angajare calculați pe fiecare tip de rol și vei avea astfel o imagine mai de ansamblu asupra acestui indicator.
     

    timpul mediu de angajare


    Ce etape durează cel mai mult? 

    Toate-s bune și frumoase în recrutare până când vine vorba de două etape: screening-ul CV-urilor și colaborarea cu managerii.

    Multe echipe de recrutare se confruntă cu timpi de răspuns îndelungați din partea managerilor. În medie, primesc feedback pe CV-uri de la aceștia în aproape 2 săptămâni, iar pentru interviuri mai au nevoie de încă 12 zile. Ținând cont că două dintre cele mai lungi etape au legătură cu screening-ul CV-urilor (o dată de către HR și apoi de către manageri), companiile care vor să se miște mai rapid ar trebui să aleagă un singur responsabil pentru selecția candidaților.

    Durata procesului de recrutare


    Câți oameni aplică în medie pentru un job?

    În medie, un anunț de job are 1500 de vizualizări. Din cei care vizualizează un job, doar 22% aleg să aplice pentru acesta. Astfel, un job atrage în medie 275 de aplicanți.

    Anunțurile care atrag cei mai mulți candidați sunt cele pentru rolurile din retail, vânzări, marketing și call center (rată de conversie 25-50%).

    La polul opus anunțurile din IT, producție, construcții și inginerie convertesc cei mai puțini aplicanți (rată de conversie 5-10%).

    Altfel spus, cu cât rolul este de mai entry-level, iar cerințele de specializare mai permisive, cu atât va atrage mai mulți aplicanți.

    conversia candidaților


    Care sunt cele mai bune canale de recrutare?

    Site-urile de joburi sunt cele mai populare canale de recrutare, acoperind 56% din angajări. Pe lângă acestea, recomandările interne sunt și ele la rândul lor surse foarte bune de candidați calificați, acoperind peste 20% din angajări.

    Analizând însă rata de conversie a aplicanților din fiecare sursă, am descoperit că deși site-urile de joburi aduc cei mai mulți aplicanți, doar 15-20% dintre aceștia sunt considerați potriviți pentru rol. Prin comparație, candidații veniți din recomandări interne sunt de 5 ori mai relevanți (75% dintre recomandările primite sunt potrivite pentru rol).

    Surse de recrutare


    Să oferi bonusuri pentru recomandări?

    Am descoperit că organizațiile care au un sistem de bonusare pentru recomandările interne primesc cu 50% mai mulți candidați din recomandări decât companiile care nu oferă deloc.

    Cât despre sume, ele variază în funcție de tipul rolului, însă media se situează la 2000 lei.

    Bonusurile oferite se acordă la o anumită perioadă de la angajarea noului coleg. Unele oferă toată suma după 3-6 luni, în timp ce altele aleg să ofere sumele în 2 tranșe. Sunt însă și câteva companii (mai puțin de 15%) care oferă o parte din bonus imediat după angajare.

    bonusuri recomandari interne



    De ce resping candidații ofertele de angajare?

    În cele mai multe cazuri, candidații resping oferta de angajare din cauza salariului. În medie, 25% dintre oferte sunt respinse, însă depinde de industrie. În sectoarele de outsourcing sau producție, candidații sunt mai sensibili la orice diferență de salariu, astfel că ratele de respingere a ofertelor sunt mult mai mari (până la 50%).

    Ce așteptări salariale au candidații?

    Am văzut că principalul motiv care determină candidații să respingă ofertele îl reprezintă salariul. Așa că am analizat așteptări salariale curente și am descoperit că cele mai mari sume se vehiculează pentru rolurile din IT, vânzări sau din domeniul financiar.

    Pentru celelalte roluri, așteptările candidaților sunt destul de aliniate și se încadrează în intervalul 3.500 - 5.000 lei. Doar candidații entry-level sau fără calificări mai sunt dispuși să accepte un salariu sub această sumă.

    În același timp, am observat că nu este o diferență foarte mare între București și restul țării. În general, sumele diferă cu 300-500 lei, însă în mare parte sunt bine aliniate.

    Strategia ta pentru 2024

    Descarcă raportul gratuit pentru a vizualiza toți indicatorii de recrutare și ce strategii să pui la punct pentru a-i îmbunătăți.

    Astfel, îți vei contura planul de acțiune pentru 2024:
    • Calculează indicatorii procesului tău de recrutare și vezi cum te plasezi în industria ta
    • Descoperă indicatorii care ar trebui îmbunătățiți
    • Alege 2-3 aspecte importante și relevante pentru compania ta. Acestea sunt inițiativele în care să investești anul acesta.
    indicatori de recrutare 2024

    Comments

    Top articole pentru HR

    15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

    În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

    Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

    Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

    Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

    Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

    Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

    Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode