Anul trecut, peste 1.000 de profesioniști HR din 53 de companii au folosit software-ul de recrutare Mingle pentru a-și automatiza munca. În total, au angajat 5.200 de oameni și au gestionat 400.000 de candidați, cu care au susținut mai mult de 30.000 de interviuri.
Pornind de la activitatea lor, am analizat principalii indicatori de recrutare și am extras date care să răspundă următoarelor întrebări:
- Cât durează să ocupi un rol?
- Ce etape din proces durează cel mai mult?
- Care sunt cele mai bune surse de recrutare?
- Ce așteptări salariale au candidații?
- Află care sunt mediile pe industrii și pe tip de rol
- Vezi cum te compari cu alte companii
- Descoperă ce fac diferit companiile mai eficiente
- Află ce acțiuni poți lua pentru a-ți îmbunătăți indicatorii de recrutare
Cât durează să ocupi un rol?
În industriile de IT, Pharma sau Healthcare întâlnim cele mai lungi procese de recrutare și, prin urmare, cei mai mari timpi pentru închiderea pozițiilor. Pe de altă parte, în industriile de Retail sau Marketing barierele de intrare sunt mici, astfel că și timpii de angajare sunt mai scurți.
În raport, vei găsi timpii de angajare calculați pe fiecare tip de rol și vei avea astfel o imagine mai de ansamblu asupra acestui indicator.
Multe echipe de recrutare se confruntă cu timpi de răspuns îndelungați din partea managerilor. În medie, primesc feedback pe CV-uri de la aceștia în aproape 2 săptămâni, iar pentru interviuri mai au nevoie de încă 12 zile. Ținând cont că două dintre cele mai lungi etape au legătură cu screening-ul CV-urilor (o dată de către HR și apoi de către manageri), companiile care vor să se miște mai rapid ar trebui să aleagă un singur responsabil pentru selecția candidaților.
Ce etape durează cel mai mult?
Toate-s bune și frumoase în recrutare până când vine vorba de două etape: screening-ul CV-urilor și colaborarea cu managerii.
Multe echipe de recrutare se confruntă cu timpi de răspuns îndelungați din partea managerilor. În medie, primesc feedback pe CV-uri de la aceștia în aproape 2 săptămâni, iar pentru interviuri mai au nevoie de încă 12 zile. Ținând cont că două dintre cele mai lungi etape au legătură cu screening-ul CV-urilor (o dată de către HR și apoi de către manageri), companiile care vor să se miște mai rapid ar trebui să aleagă un singur responsabil pentru selecția candidaților.
Câți oameni aplică în medie pentru un job?
În medie, un anunț de job are 1500 de vizualizări. Din cei care vizualizează un job, doar 22% aleg să aplice pentru acesta. Astfel, un job atrage în medie 275 de aplicanți.
Anunțurile care atrag cei mai mulți candidați sunt cele pentru rolurile din retail, vânzări, marketing și call center (rată de conversie 25-50%).
La polul opus anunțurile din IT, producție, construcții și inginerie convertesc cei mai puțini aplicanți (rată de conversie 5-10%).
Care sunt cele mai bune canale de recrutare?
Site-urile de joburi sunt cele mai populare canale de recrutare, acoperind 56% din angajări. Pe lângă acestea, recomandările interne sunt și ele la rândul lor surse foarte bune de candidați calificați, acoperind peste 20% din angajări.Analizând însă rata de conversie a aplicanților din fiecare sursă, am descoperit că deși site-urile de joburi aduc cei mai mulți aplicanți, doar 15-20% dintre aceștia sunt considerați potriviți pentru rol. Prin comparație, candidații veniți din recomandări interne sunt de 5 ori mai relevanți (75% dintre recomandările primite sunt potrivite pentru rol).
Să oferi bonusuri pentru recomandări?
Am descoperit că organizațiile care au un sistem de bonusare pentru recomandările interne primesc cu 50% mai mulți candidați din recomandări decât companiile care nu oferă deloc.Cât despre sume, ele variază în funcție de tipul rolului, însă media se situează la 2000 lei.
Bonusurile oferite se acordă la o anumită perioadă de la angajarea noului coleg. Unele oferă toată suma după 3-6 luni, în timp ce altele aleg să ofere sumele în 2 tranșe. Sunt însă și câteva companii (mai puțin de 15%) care oferă o parte din bonus imediat după angajare.
De ce resping candidații ofertele de angajare?
În cele mai multe cazuri, candidații resping oferta de angajare din cauza salariului. În medie, 25% dintre oferte sunt respinse, însă depinde de industrie. În sectoarele de outsourcing sau producție, candidații sunt mai sensibili la orice diferență de salariu, astfel că ratele de respingere a ofertelor sunt mult mai mari (până la 50%).Ce așteptări salariale au candidații?
Am văzut că principalul motiv care determină candidații să respingă ofertele îl reprezintă salariul. Așa că am analizat așteptări salariale curente și am descoperit că cele mai mari sume se vehiculează pentru rolurile din IT, vânzări sau din domeniul financiar.Pentru celelalte roluri, așteptările candidaților sunt destul de aliniate și se încadrează în intervalul 3.500 - 5.000 lei. Doar candidații entry-level sau fără calificări mai sunt dispuși să accepte un salariu sub această sumă.
În același timp, am observat că nu este o diferență foarte mare între București și restul țării. În general, sumele diferă cu 300-500 lei, însă în mare parte sunt bine aliniate.
Strategia ta pentru 2024
Descarcă raportul gratuit pentru a vizualiza toți indicatorii de recrutare și ce strategii să pui la punct pentru a-i îmbunătăți.Astfel, îți vei contura planul de acțiune pentru 2024:
- Calculează indicatorii procesului tău de recrutare și vezi cum te plasezi în industria ta
- Descoperă indicatorii care ar trebui îmbunătățiți
- Alege 2-3 aspecte importante și relevante pentru compania ta. Acestea sunt inițiativele în care să investești anul acesta.
Comments
Post a Comment