Skip to main content

Cele mai importante skill-uri de HR și cum să le dezvolți

Skill-uri HR


Nu e ușor să lucrezi în HR. Ai nevoie de abilități de organizare - pentru a face față diferitelor sarcini și termene limită, de comunicare - pentru a interacționa cu colegii tăi și a le putea fi alături, sau de flexibilitate, pentru a gestiona schimbările și situațiile neprevăzute.

Indiferent dacă îți începi cariera în resurse umane sau ai deja ceva experiență, dezvoltarea anumitor abilități te poate ajuta să gestionezi taskurile zilnice și să îți îmbunătățești productivitatea.

Mai jos vei găsi unele dintre cele mai importante skill-uri de HR, precum și ce poți face pentru a le dezvolta sau îmbunătăți:

1. Aptitudini organizatorice

De ce este important să fii bine organizat

Profesioniștii HR sunt cei care fac legătura între angajați, managerii de departamente și directorii generali. Ei gestionează sarcini care trebuie îndeplinite de diferite persoane și departamente și se ocupă de coordonarea unor proiecte diverse. De aceea, iată câteva abilități organizatorice care sunt esențiale pentru oricine lucrează în HR:
  • Time management. Finalizarea contractelor de muncă și administrarea a tot ce ține de Payroll sunt sarcini care necesită timp și atenție. Echipele de HR sunt responsabile pentru respectarea termenelor limită, precum și de respectarea reglementărilor relevante.
  • Organizarea documentelor. Echipele de HR gestionează multiple informații și documente (cum ar fi contractele de muncă), dar sunt responsabili și pentru preluarea și stocarea datelor angajaților. Este important ca aceste date și documente să fie organizate într-un mod structurat și eficient.
  • Gestionarea calendarului. Pe lângă întâlnirile cu colegii, calendarul celor din HR mai este ocupat și de alte taskuri precum pregătirea și dezvoltarea angajaților sau organizarea de evenimente în companie. Abilitățile bune de gestionare a calendarului ajută echipele de HR ocupate să rămână productive.

Cum îți poți îmbunătăți competențele organizatorice

  • Măsoară timpul pe care îl necesită fiecare task și rezervă intervale de timp în care să lucrezi doar la anumite taskuri.
  • Organizează-ți agenda zilnică și prioritizeză taskurile. Alege-ți un task principal pentru fiecare zi și concentrează-te pe acesta cu prioritate. Poți apela la diverse aplicații care te pot ajuta cu asta.
  • Folosește calendarul din email pentru a-ți seta remindere, pentru a programa întâlnirile viitoare și pentru a trimite notificări, astfel încât să nu ratezi nimic.
  • Investește într-un software de HR pentru a păstra datele, fișierele importante și activitățile pe care le ai cu candidații sau angajații într-un singur loc.

2. Abilități de comunicare

De ce este important să fii un bun comunicator

Echipele de HR interacționează zilnic cu candidați sau cu colegii lor, fie la birou, la telefon sau prin e-mail. Iată la ce ar trebui să acorzi atenție:
  • Comunicare clară. Este important ca informațiile transmise de tine să fie clare și să ofere toate datele de care este nevoie. Astfel, reduci cazurile în care colegii vin către tine pentru clarificări sau informații adiționale.
  • Ascultare activă. Abilitățile de bun ascultător îi ajută pe oamenii de HR să aibă discuții sincere cu colegii și candidații, să evalueze mai bine punctele de vedere ale interlocutorilor și să se concentreze mai ușor pe găsirea unor soluții potrivite. În timpul discuției încearcă să te pui în locul celuilalt și să afli de ce are o anumită nevoie sau punct de vedere.
  • Managementul conflictelor. E important să-ți dezvolți abilitățile necesare pentru a putea aborda situațiile potențial incomode, cum ar fi interviurile ținute cu angajații care pleacă, nemulțumirile sau negocierile salariale. Aceste skill-uri contribuie la menținerea unui mediu de lucru echilibrat.

Cum îți poți îmbunătăți abilitățile de comunicare:

Prin cărți, cursuri sau articole care sunt axate pe soft skills, cum ar fi:

Lucrează la abilitățile de prezentare și de vorbit în public:

  • Înscrie-te într-un grup de toastmasters
  • Participă la cursuri sau workshop-uri de public speaking
  • Cere sfatul unor persoane cu aptitudini bune de vorbit în public
  • Exersează în fața unui grup mic de colegi sau prieteni înaintea unei prezentări importante.

Cere feedback și sfaturi de la persoane diferite. De exemplu:

  • Un coleg cu experiență în scriere te poate ajuta la îmbunătățirea textelor de e-mail
  • Colegii din vânzări te pot sfătui legat de abilitățile de persuasiune și negociere

Fii atent la limbajului corpului pentru a interpreta indiciile nonverbale. Ce poți face:

3. Discreție și confidențialitate

De ce este important să fii atent cu anumite informații

Echipele de HR gestionează multe informații confidențiale (cum ar fi salariile sau evaluările colegilor). De asemenea, ei discută cu angajații subiecte personale și sensibile. Pentru a te asigura că respecți confidențialitatea, este recomandat să fii atent la următoarele aspecte:
  • Discreție. Dezvăluirea datelor personale ale unui angajat (de exemplu, istoricul medical) poate pune acel angajat într-o poziție inconfortabilă și poate genera și probleme juridice pentru companie. Utilizează informațiile sensibile cu grijă.
  • Etică. Membrii echipei de HR au acces la informații precum termenii contractului, bugetele, salariile și scrisorile de ofertă. Este important ca orice discuție despre acestea să se mențină într-un ton profesional.
  • Încredere. Angajații care ar putea să nu fie de acord cu o politică a companiei sau să aibă o problemă cu managerul lor vor discuta cu colegii lor de la HR. Dar, pentru o discuție deschisă, trebuie să se simtă suficient de în siguranță încât ridicarea unei preocupări să nu le afecteze statutul de angajare.

Cum îți poți folosi abilitățile de discreție și confidențialitate:

  • Creează politici echitabile, care să răspundă nevoilor angajaților (de exemplu, o politică de reclamații ar trebui să explice modul în care angajații își pot exprima nemulțumirile, clarificând și felul în care departamentul HR le va respecta confidențialitatea).
  • Alcătuiește un manual pentru angajați, astfel încât procedurile companiei să fie transparente și disponibile pentru toți angajații.
  • Acționează ca un consultant pentru angajați atunci când au probleme, arată-ți disponibilitatea de a-i ajuta și încurajează comunicarea regulată (de exemplu, facilitează întâlnirile 1 on 1 între angajați și managerii lor).
  • Urmează sfaturile experților juridici și IT cu privire la gestionarea și stocarea datelor personale sensibile.

4. Adaptabilitate și flexibilitate

De ce este important să fii flexibil

  • Situațiile imprevizibile (cum ar fi un angajat care își dă demisia neașteptat sau un candidat care se retrage după ce a acceptat oferta) pot afecta agenda zilnică a celor care lucrează în HR. Pentru a te adapta sau chiar a anticipa schimbările, uite ce este important să ai în vedere:
  • Managementul schimbării. Echipa de HR ar trebui să poată înțelege când este timpul să modifice politicile vechi, să creeze altele noi și cum să îi ajute pe angajați să accepte schimbarea (de exemplu, să ajute angajații să treacă la noi roluri).
  • Gândire de ansamblu. Cei din echipa de HR participă la luarea deciziilor și planificarea strategică în cadrul companiei. De aceea, ei trebuie să fie capabili să anticipeze nevoia de a face schimbări. De exemplu, pe măsură ce compania crește, poți începe să dezvolți un program de carieră pentru angajați.
  • Autoevaluare și îmbunătățire. Cheia pentru promovarea unui mediu de lucru sănătos este să nu devii niciodată prea confortabil. Încearcă să menții mediul de muncă la curent cu evoluția pieței (de exemplu, prin adăugarea de avantaje și beneficii creative).

Cum îți poți îmbunătăți abilitățile de adaptare:

Măsoară impactul activităților pe care le faci pentru a înțelege ce funcționează și ce necesită îmbunătățiri.
Fii la curent cu tendințele din industrie, fie participând la conferințe de HR, fie online pe diverse canale. Aici poți afla cu se confruntă alte companii, dar și idei noi pe care le poți testa.
Fii la curent cu schimbările din legislația muncii, participând la forumuri relevante și discuții online între profesioniștii din HR.
Ascultă angajații. Fiți proactiv și cere-le părerile (de exemplu, ce beneficii ar dori să aibă). Chiar și discuțiile ocazionale pot aduce idei de schimbare. De exemplu, reclamațiile frecvente cu privire la o anumită politică pot indica faptul că trebuie să modifici acea politică.
    Pe aceeași temă...

    Interviurile bazate pe valori

    În acest articol vei găsi exemple de întrebări pe care să le adresezi într-un interviu bazat pe valori, metode de evaluare a răspunsurilor și tehnici de alegere a candidații potriviți.

    Citește în continuare

    Comments

    Top articole pentru HR

    15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

    În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

    Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

    Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

    Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

    Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

    Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

    Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode