Skip to main content

Cum poți beneficia de digitalizarea proceselor de HR

digital HR, HR tech, tehnologie, resurse umane
Îți începi ziua citind și răspunzând la emailuri. Dai telefoane pentru a programa și reprograma interviuri, postezi anunțuri pe site-urile de joburi și parcurgi în grabă câteva CV-uri. Iar la finalul zilei, te pierzi într-un excel încercând să calculezi timpul de angajare pentru un raport care trebuie să fie gata mâine.

Te regăsești în acest scenariu? Dacă așa arată ziua ta de lucru, atunci cu siguranță te-ai întrebat cum ai putea automatiza aceste sarcini pentru a-ți ocupa mai puțin timp și a te putea concentra pe lucrurile care fac HR-ul excepțional: oamenii și proiectele pe care le poți construi alături de ei.

Din fericire, în contextul transformării digitale, tehnologia de recrutare a evoluat mai mult ca oricând și poate veni în sprijinul eforturilor tale. Potrivit unui studiu efectuat de We Are HR, cifrele estimate pentru viitorul proceselor digitale sunt convingătoare:
  • Până în 2021, 2.1 trilioane dolari vor fi investiți în procese de transformare digitală. Acest lucru va produce o schimbare la nivel de obiective strategice în organizație, iar rolurile celor de la nivel de C-level se vor schimba.
  • La nivel global va avea loc o creștere cu 300% a rolurilor de digital leadership.
  • Pentru 2020, executivii marilor companii prezic că 47% din venituri vor fi influențate de zona digitală.
Devine astfel necesar ca liderii de resurse umane să se intruiască în gestionarea procesului de transformare digitală, pentru a se putea bucura de beneficiile pe care aceasta le aduce. 

Ce înseamnă transformarea digitală pentru HR?

În primul rând, să definim ce înseamnă transformarea digitală. Pentru unele companii, aceasta presupune modificarea completă a felului de operare (transformare internă) sau a interacțiunii cu clienții (transformare externă). De cele mai multe ori, însă, digitalizarea se manifestă prin achiziția unor noi tehnologii sau soluții de date pentru simplificarea sau eliminarea sarcinilor administrative și creșterea eficienței operaționale în cadrul echipelor. 

Desigur, implementarea transformării digitale aduce câteva provocări: instruirea angajaților și convingerea factorilor de decizie să investească în tehnologii noi sunt doar unele dintre ele. Însă beneficiile aduse au un impact mult mai mare decât eforturile. Iată cum le poți folosi:

1. Redu timpii de angajare

Folosește un Applicant Tracking System (un sistem de gestionare a candidaților) pentru automatizarea sarcinilor administrative precum programarea interviurilor sau organizarea documentelor de recrutare.
Pentru că toate informațiile despre candidați - CV, profil, feedback sau evaluare - sunt într-un singur loc, vei putea reduce timpul de selecție. Dacă ai 5, 10 sau 20 de poziții deschise în medie și 50 de aplicanți pentru fiecare, gândește-te cât timp ai putea economisi.

Acest sistem aduce avantaje și pentru candidați, prin simplificarea procesului de aplicare. În plus, le vei putea oferi o comunicare personalizată, orientată pe feedback în timp real, ceea ce va îmbunătăți experiența lor în procesul de recrutare și îi va menține mai implicați.

2. Identifică lipsurile și îmbunătățește procesele

Cele mai multe platforme de recrutare colectează automat indicatori relevanți precum durata de angajare sau aplicațiile primite per canal de recrutare. 
Cu ajutorul acestor indicatori, poți identifica și elimina timpii morți din procesul tău și poți folosi cele mai eficiente surse de candidați pentru fiecare poziție deschisă. 

De asemenea, îți permit să descoperi lipsurile și să testezi diferite soluții pentru a o găsi pe cea potrivită: de exemplu, s-ar putea să descoperi că mulți candidați se retrag din proces într-o anumită etapă de evaluare. În cazul acesta, te poți concentra direct pe îmbunătățirea experienței din această etapă.

3. Simplifică procesul de evaluare

Transformarea digitală își face simțite beneficiile și în etapa de evaluare a candidaților. Soluțiile de Inteligență Artificială și instrumentele digitale facilitează un proces mai rapid de selecție a candidaților, prin folosirea filtrelor și a sortării. De exemplu, harver automatizează screeningul candidaților și calculează ratingul acestora în funcție de competențele căutate.

Pe lângă acestea, există o multitudine de instrumente de evaluare pe care le poți folosi, cum ar fi evaluările video sau cele pe bază de jocuri. De exemplu, dacă angajezi oameni de vânzări, le poți evalua aptitudinile de prezentare și negociere în cadrul unei sesiuni video înainte de a-i invita la un interviu. 

În plus, dacă apelezi la interviurile video, te poți bucura de beneficiile recrutării de la distanță. Poți eficientiza procesul cerându-le candidaților să înregistreze un scurt video de prezentare - vei evita astfel multiplele runde de intervievare și vei putea reduce timpii de angajare. 

4. Găsește mai ușor candidații potriviți

Nu în ultimul rând, soluțiile tehnologice de recrutare te pot ajuta să găsești candidați mai repede decât prin folosirea metodelor tradiționale. 
Folosind SmartDreamers, de exemplu, poți publica anunțurile de recrutare pe multiple canale dintr-un singur click, sau poți automatiza promovarea pe social media. 
Astfel, poți ajunge mai ușor la candidați pe care altfel nu i-ai descoperi. 

Ce instrumente poți folosi

În funcție de planurile și provocările echipei tale, poți lua în considerare următoarele instrumente: 

Ce reținem?

Una dintre cele mai mari schimbări în trecerea la o strategie digitală în domeniul resurselor umane este orientarea spre disponibilitatea în timp real, luarea deciziilor și analiza rezultatelor. Un proces digitalizat reduce timpii de angajare, crește eficiența, simplifică procesul de evaluare și te poate ajuta să găsești mai ușor candidații ideali. 
Odată cu evoluția digitală a companiilor, adevăratul risc este menținerea tehnicilor tradiționale, care vor deveni ineficiente. Începe prin adoptarea unor soluții tehnologice simple și măsoară constant, pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine pentru echipa ta. 

Pe aceeași temă...

Cum poți să îmbunătățești experiența candidaților

Descoperă cum le poți oferi o experiență mai bună candidaților în fiecare etapă a procesului de recrutare.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode