Skip to main content

Cum poți beneficia de digitalizarea proceselor de HR

digital HR, HR tech, tehnologie, resurse umane
Îți începi ziua citind și răspunzând la emailuri. Dai telefoane pentru a programa și reprograma interviuri, postezi anunțuri pe site-urile de joburi și parcurgi în grabă câteva CV-uri. Iar la finalul zilei, te pierzi într-un excel încercând să calculezi timpul de angajare pentru un raport care trebuie să fie gata mâine.

Te regăsești în acest scenariu? Dacă așa arată ziua ta de lucru, atunci cu siguranță te-ai întrebat cum ai putea automatiza aceste sarcini pentru a-ți ocupa mai puțin timp și a te putea concentra pe lucrurile care fac HR-ul excepțional: oamenii și proiectele pe care le poți construi alături de ei.

Din fericire, în contextul transformării digitale, tehnologia de recrutare a evoluat mai mult ca oricând și poate veni în sprijinul eforturilor tale. Potrivit unui studiu efectuat de We Are HR, cifrele estimate pentru viitorul proceselor digitale sunt convingătoare:
  • Până în 2021, 2.1 trilioane dolari vor fi investiți în procese de transformare digitală. Acest lucru va produce o schimbare la nivel de obiective strategice în organizație, iar rolurile celor de la nivel de C-level se vor schimba.
  • La nivel global va avea loc o creștere cu 300% a rolurilor de digital leadership.
  • Pentru 2020, executivii marilor companii prezic că 47% din venituri vor fi influențate de zona digitală.
Devine astfel necesar ca liderii de resurse umane să se intruiască în gestionarea procesului de transformare digitală, pentru a se putea bucura de beneficiile pe care aceasta le aduce. 

Ce înseamnă transformarea digitală pentru HR?

În primul rând, să definim ce înseamnă transformarea digitală. Pentru unele companii, aceasta presupune modificarea completă a felului de operare (transformare internă) sau a interacțiunii cu clienții (transformare externă). De cele mai multe ori, însă, digitalizarea se manifestă prin achiziția unor noi tehnologii sau soluții de date pentru simplificarea sau eliminarea sarcinilor administrative și creșterea eficienței operaționale în cadrul echipelor. 

Desigur, implementarea transformării digitale aduce câteva provocări: instruirea angajaților și convingerea factorilor de decizie să investească în tehnologii noi sunt doar unele dintre ele. Însă beneficiile aduse au un impact mult mai mare decât eforturile. Iată cum le poți folosi:

1. Redu timpii de angajare

Folosește un Applicant Tracking System (un sistem de gestionare a candidaților) pentru automatizarea sarcinilor administrative precum programarea interviurilor sau organizarea documentelor de recrutare.
Pentru că toate informațiile despre candidați - CV, profil, feedback sau evaluare - sunt într-un singur loc, vei putea reduce timpul de selecție. Dacă ai 5, 10 sau 20 de poziții deschise în medie și 50 de aplicanți pentru fiecare, gândește-te cât timp ai putea economisi.

Acest sistem aduce avantaje și pentru candidați, prin simplificarea procesului de aplicare. În plus, le vei putea oferi o comunicare personalizată, orientată pe feedback în timp real, ceea ce va îmbunătăți experiența lor în procesul de recrutare și îi va menține mai implicați.

2. Identifică lipsurile și îmbunătățește procesele

Cele mai multe platforme de recrutare colectează automat indicatori relevanți precum durata de angajare sau aplicațiile primite per canal de recrutare. 
Cu ajutorul acestor indicatori, poți identifica și elimina timpii morți din procesul tău și poți folosi cele mai eficiente surse de candidați pentru fiecare poziție deschisă. 

De asemenea, îți permit să descoperi lipsurile și să testezi diferite soluții pentru a o găsi pe cea potrivită: de exemplu, s-ar putea să descoperi că mulți candidați se retrag din proces într-o anumită etapă de evaluare. În cazul acesta, te poți concentra direct pe îmbunătățirea experienței din această etapă.

3. Simplifică procesul de evaluare

Transformarea digitală își face simțite beneficiile și în etapa de evaluare a candidaților. Soluțiile de Inteligență Artificială și instrumentele digitale facilitează un proces mai rapid de selecție a candidaților, prin folosirea filtrelor și a sortării. De exemplu, harver automatizează screeningul candidaților și calculează ratingul acestora în funcție de competențele căutate.

Pe lângă acestea, există o multitudine de instrumente de evaluare pe care le poți folosi, cum ar fi evaluările video sau cele pe bază de jocuri. De exemplu, dacă angajezi oameni de vânzări, le poți evalua aptitudinile de prezentare și negociere în cadrul unei sesiuni video înainte de a-i invita la un interviu. 

În plus, dacă apelezi la interviurile video, te poți bucura de beneficiile recrutării de la distanță. Poți eficientiza procesul cerându-le candidaților să înregistreze un scurt video de prezentare - vei evita astfel multiplele runde de intervievare și vei putea reduce timpii de angajare. 

4. Găsește mai ușor candidații potriviți

Nu în ultimul rând, soluțiile tehnologice de recrutare te pot ajuta să găsești candidați mai repede decât prin folosirea metodelor tradiționale. 
Folosind SmartDreamers, de exemplu, poți publica anunțurile de recrutare pe multiple canale dintr-un singur click, sau poți automatiza promovarea pe social media. 
Astfel, poți ajunge mai ușor la candidați pe care altfel nu i-ai descoperi. 

Ce instrumente poți folosi

În funcție de planurile și provocările echipei tale, poți lua în considerare următoarele instrumente: 

Ce reținem?

Una dintre cele mai mari schimbări în trecerea la o strategie digitală în domeniul resurselor umane este orientarea spre disponibilitatea în timp real, luarea deciziilor și analiza rezultatelor. Un proces digitalizat reduce timpii de angajare, crește eficiența, simplifică procesul de evaluare și te poate ajuta să găsești mai ușor candidații ideali. 
Odată cu evoluția digitală a companiilor, adevăratul risc este menținerea tehnicilor tradiționale, care vor deveni ineficiente. Începe prin adoptarea unor soluții tehnologice simple și măsoară constant, pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine pentru echipa ta. 

Comments

Top articole pentru HR

Cele mai bune întrebări de interviu - și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, probabil te gândești care sunt întrebările potrivite pentru evaluarea candidaților. Găsirea celor mai bune întrebări de interviu necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Însă, odată ce ai reușit să le definești, vei reuși să faci o evaluare corespunzătoare a candidaților, care te va ajuta să iei decizii mai bune de angajare. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător, din care vei afla: Cum să adresezi întrebările legate de muncă și ce întrebări să folosești. Ce întrebări ar trebui evitate. Cum să structurezi mai bine interviurile pentru a avea o conversație cursivă. Cum să evaluezi răspunsurile candidaților. Parcurge articolul în întregime, sau mergi direct către secțiunea dorită navigând în lista de mai jos: 1. Definește ceea ce cauți 2. Cele 5 tipuri de întrebări de interviu 3.

Modele de e-mail pentru activitățile de HR

Când lucrezi cu cei mai buni oameni, e important să comunici rapid, structurat și cu entuziasm. De la programarea interviurilor până la oferta finală și dincolo de ea, modelele noastre de e-mail te pot ajuta să le transmiți informațiile de care au nevoie, exact atunci când au nevoie de ele. Explorează lista de mai jos și descarcă gratuit fișierele dorite. E-mailuri pentru activitățile de HR Operaționale: E-mail de bun venit pentru angajații noi Recrutare prin recomandări: E-mail către angajați despre un post disponibil E-mail către angajați despre programul de recomandări Procesul de recrutare: Sourcing candidați pasivi Sourcing candidați respinși în trecut E-mail către un fost candidat despre o nouă oportunitate Respingere candidat după aplicație Stabilire screening telefonic Respingere candidat după interviu telefonic Invitație la interviu E-mail reminder interviu Solicitarea unor probe de lucru E-mail candidat după interviu de succes E-mail candidat după un int

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Onboarding-ul angajaților remote: un checklist pentru succes

Printre principalele provocări de HR, onboarding-ul noilor angajați se remarcă în mod special. În plus, dacă angajații lucrează remote, această sarcină devine cu atât mai dificilă – poate printre cele mai dificile sarcini de recrutare. Potrivit unui studiu realizat de TalentLMS , în 2019 doar 27% dintre organizații aveau un sistem de onboarding online. Însă, odată cu adoptarea muncii remote, desfășurarea online a onboarding-ului a devenit o necesitate: în prezent, 71% dintre organizații estimează că vor alege să lucreze și cu echipe remote pe lângă echipele locale. Această schimbare este îmbrățișată și de candidați: 77% dintre aceștia declară că ar accepta o ofertă de job fără să fi trecut pe la sediul companiei, iar 73% ar accepta jobul fără să fi cunoscut vreunul dintre colegi în persoană. Dacă munca de la distanță este un nou standard atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, se va pune mai mult accentul pe onboarding-ul angajaților remote și pe implicarea acestora în echipă i