Dacă activezi într-o piață competitivă a talentelor, cel mai probabil oamenii de care ai nevoie jonglează deja cu multe oferte de joburi. De aceea, un rol important în atragerea celor mai bune talente îl joacă brandul tău de angajator: o reputație bună pe piața muncii te ajută să atragi mai ușor candidați de calitate și să îți selectezi mai bine oamenii potriviți.
Dacă vrei să îți îmbunătățești imaginea de angajator, cel mai simplu este să ții cont de următoarea strategie:
Un studiu efectuat de Gallup arată că noile generații își doresc să investească în propria dezvoltare: 87% dintre respondenții studiului își doresc joburi care să le ofere oportunități de dezvoltare personală și profesională.
Companiile care pun accentul pe construirea unui mediu de învățare sunt mai bine poziționate pentru angajarea și retenția oamenilor talentați.
Dacă vrei să îți îmbunătățești imaginea de angajator, cel mai simplu este să ții cont de următoarea strategie:
Gândește ca o școală.
Să devii un bun angajator înseamnă să înveți ceea ce își doresc angajații. Iar ceea ce își doresc cei mai mulți angajați este să învețe (mai mult decât să beneficieze de gustări gratuite sau o masă de foosball).Un studiu efectuat de Gallup arată că noile generații își doresc să investească în propria dezvoltare: 87% dintre respondenții studiului își doresc joburi care să le ofere oportunități de dezvoltare personală și profesională.
Companiile care pun accentul pe construirea unui mediu de învățare sunt mai bine poziționate pentru angajarea și retenția oamenilor talentați.
Construirea brandului: Ce au în comun școlile și companiile
Construirea unui brand puternic se aseamănă cu crearea unei școli bune: liderii preiau rolul profesorilor, angajații devin elevii, iar joburile sunt opțiunile de formare.Construiește o cultură a promovării
Ca și școlile, companiile trebuie să încurajeze o cultură a promovării. Organizațiile care își motivează angajații să exploreze departamente sau roluri noi reușesc să îi rețină pentru mai mult timp.- Alocă un buget de educație și training pentru fiecare angajat. Cu toate că organizațiile cheltuie în medie 115 euro pe an pentru training-ul unui angajat, angajatorii încă se îndoiesc de eficiența programelor formale. Pe de altă parte, o abordare mai eficientă este aceea care presupune ca angajații să își controleze singuri educația sau trainingul, în orice formă își doresc.
- Oferă consiliere profesională angajaților. Mobilizează echipele manageriale sau de HR să ia rolul unui "consilier studențesc" pentru echipele lor. Astfel, îi pot ajuta să își gestioneze programele de instruire și timpul alocat învățării prin dedicarea unor sesiuni de one-on-one cu fiecare membru al echipei.
- Creează programe de mentorat. Aceasta este o opțiune cu cost redus pentru încurajarea unei culturi de învățare, indiferent de mărimea companiei. Poți pune la punct un program de mentorat de la egal la egal, între colegii cu funcții similare, sau un program care conectează managerii cu noii angajați. Te poți inspira din programele de mentorat puse în practică de Sodexo, Caterpillar sau General Electric.
Investește în managerii care sunt și buni profesori
De cele mai multe ori, oamenii părăsesc managerii, nu joburile. Un manager bun știe cum să își motiveze angajații, chiar și pe cei care nu vor să se implice. Iar angajații care vor să învețe și să se dezvolte beneficiază de pe urma managerilor care sunt și buni profesori. Asemănător profesorilor buni, managerii buni dau dovadă de soft skills care îi ajută să își conducă echipele eficient. De aceea, investește în manageri care dau dovadă de:- Abilități de coaching și management
- Abilități de leadership și comunicare
- Inteligență emoțională ridicată
Învață să primești note
Scorul universităților joacă un rol important în atragerea aplicanților de calitate. Brandul de angajator nu este deloc diferit: candidații vor căuta recenziile online ale companiei înainte de a aplica pentru posturile libere, iar opiniile angajaților actuali sau trecuți le pot influența decizia.
Iată cum poți îmbunătăți brandul online al organizației tale:
- Răspunde feedbackului. Fie că este pozitiv sau negativ, răspunde feedbackului primit de la angajați sau candidați pe site-uri precum UndeLucram, Glassdoor sau Facebook. În felul acesta, le arăți candidaților că ești răspunzător pentru reputația companiei tale. CEO-ul Glassdoor răspunde chiar el recenziilor online și încurajează angajatorii să facă același lucru pentru a ajuta la consolidarea brandului lor de angajator.
- Promovează-te în mod activ. Descrie cultura companiei pe pagina de cariere și arată latura umană a organizației tale. Poți alege să prezinți oportunitățile de creștere și echipa, precum eMag, să creezi o secțiune dedicată de blog, precum Adobe, sau chiar să îți inspiri colegii să creeze un video de prezentare cu simțul umorului, precum UiPath sau Zappos.
- Păstrează-ți promisiunile. O bună strategie de branding este ca angajatorii să-și facă o reputație prin respectarea promisiunilor. Dacă descrii un mediu prietenos și un program de lucru flexibil pe pagina de cariere, atunci nu îți penaliza anagajații care aleg să lucreze de acasă. Companiile care fac asta reușesc să aibă angajați mai implicați și să fie mai profitabile.
Cum evoluează strategia de employer branding pe măsură ce companiile cresc
Companiile mici sau mari pun accentul pe anumite avantaje sau beneficii specifice mărimii lor pentru a se promova. Iată cum îți poți construi brandul de angajator în funcție de mărimea companiei tale:
Employer branding pentru companii mari
Companiile mari pot aborda brandingul cu o atitudine de învățare, prin analizarea feedbackului primit de la angajați sau alți parteneri externi și construirea unor campanii în jurul informațiilor aflate. Un bun exemplu este campania de recrutare "Go Places" a companiei Heineken. Aceasta a pornit dintr-un simplu sondaj făcut printre angajații companiei, cu următoarele întrebări:
- Care este opinia ta despre liderii companiei?
- Ce îți place și ce nu-ți place în munca la Heineken?
- Despre ce este cultura noastră?
- Dacă ai părăsi compania, unde te-ai duce și de ce?
Mărimea companiei a fost de ajutor în acest caz: au avut la dispoziție resursele necesare pentru a face un sondaj eficient, cu un eșantion reprezentativ și cu sprijinul echipelor de Marketing, Comunicare Internă și HR. Mii de oameni au completat sondajul de 6 minute, iar alte mii au aplicat pentru un job la Heineken în urma campaniei.
Employer branding pentru companii mici
Companiile mici pot profita de mărimea lor: aceasta le permite să construiască branduri care să se conecteze mai bine cu oamenii. Pot face asta conturând poveștile propriilor angajați prin clipuri video, fotografii sau articole pe blog. Unele companii mici aleg chiar să se mândrească cu carierele foștilor angajați (așa cum fac universitățile cu alumni), mai ales dacă aceștia au ajuns în organizații de renume.
Marile avantaje pe care le au companiile mici față de cele mari sunt flexibilitatea și posibilitatea de a oferi mai mult înțeles muncii:
- Încurajează orice oportunitate de training și învățare. Companiile mici și mijlocii pot beneficia de pe urma unor programe de învățare care se pot implementa cu ușurință, cum ar fi cluburile de lectură sau sesiuni scurte de prezentări făcute de colegi pe teme la alegere.
- Construiește un sistem individualizat de bonusare. Într-o companie mică, bonusurile pot fi personalizate în funcție de preferințele fiecăruia: pot fi sume de bani, zile libere extra sau vouchere. Atâta timp cât acestea sunt de aceeași valoare pentru toți angajații, personalizarea lor te va ajuta să te apropii de ei la un nivel mai personal.
- Respectă valorile și misiunea companiei și promovează-le în mediul public. Astfel, transmiți mesajul că organizația ta nu se îndepărtează de ceea ce este important pentru ea și angajații săi.
Ce reținem?
O strategie bună de employer branding atinge latura emoțională a candidaților și le permite organizațiilor să se conecteze cu aceștia la un nivel personal. Asemănător școlilor cunoscute, brandurile bune de angajatori pun accentul pe învățare, construiesc o cultură a promovării și le oferă un simț de apartenență și identitate angajaților existenți și viitori.
Pe aceeași temă...
Cum poți să îmbunătățești experiența candidaților
Descoperă cum le poți oferi o experiență mai bună candidaților în fiecare etapă a procesului de recrutare.
Citește în continuare
Comments
Post a Comment