Skip to main content

5 trenduri în recrutare pentru 2021 pe care trebuie să le știi

Trenduri in recrutarea remote



În ultimul an, recrutarea a trecut de la incertitudine și stagnare la inovare și creștere neașteptată. În 2021, trendul de creștere continuă și aduce cu el nevoia de a ține pasul cu o nouă lume a muncii.

Pentru a descoperi cum arată mai exact această nouă lume, am desfășurat un studiu în luna martie a acestui an printre lideri și specialiști de HR despre cum arată planurile lor de recrutare în 2021. Pe baza răspunsurilor primite, am pus cap la cap un raport cuprinzător despre tendințele de recrutare de anul acesta și strategiile preferate pentru atragerea și reținerea talentelor.

Am inclus în acest articol cele mai importante 5 trenduri pe care le-am identificat. Iar dacă îți dorești să ai o imagine completă asupra practicilor și strategiilor de succes în recrutare anul acesta, descarcă gratuit studiul complet.

trenduri in recrutare

1. Un an în care ne recăpătăm speranța

În ultimul an, am asistat la transformarea organizațiilor, echipelor și industriilor în moduri pe care nu le credeam posibile. Echipate cu instrumentele, strategiile și informațiile necesare, echipele de HR au avut șansa de a-și regândi procesele, elimina imperfecțiunile și remodela practicile astfel încât să fie mai bine ancorate în prezent.

Dacă 2020 a fost un an al inovării și al oportunității, 2021 ne dă șansa de a continua ce am început.

În ceea ce privește recrutarea, previziunile pentru anul acesta sunt categoric optimiste. Echipele s-au obișnuit cu noul mod de lucru și au ieșit din incertitudinea care a caracterizat mare parte din anul trecut.

Drept dovadă, 58% din companii plănuiesc să crească numărul de angajări, în timp ce doar 5% previzionează o scădere a acestora.

trenduri recrutare

2. Recrutarea remote va deveni mai populară

Va fi mai simplu să recrutăm

Dacă până acum tranziția către munca remote a fost făcută forțat, din necesitate, anul acesta pare că organizațiile au acceptat-o ca pe noul mod de lucru și sunt mult mai deschise să o acomodeze din proprie inițiativă.

36% dintre respondenții studiului sunt de părere că recrutarea remote va deveni mai ușoară în 2021 și sunt pregătiți să o îmbrățișeze.

Vom avea mai mulți colegi remote

Am văzut deja că anul axcesta recrutarea se află pe un trend crescător. Iar o parte dintre noile roluri deschise vor fi disponibile și pentru candidații de la distanță: 40% dintre companii estimează că vor crește numărul rolurilor remote, iar 43% vor păstra volumul de anul trecut.

trenduri in recrutarea remote

Mai multe etape de recrutare desfășurate online

52% dintre companii își doresc să mențină procesele remote construite în 2020 și să păstreze numărul de etape desfășurate online. Iar 38% dintre respondenți își doresc chiar să crească numărul de etape din online.

trenduri in recrutarea remote

O forță de muncă hibridă

Creșterea numărului de roluri remote ne arată că multe dintre organizații sunt pregătite să aibă mai mulți colegi care lucrează de la distanță. Însă întrebarea care mai rămâne de clarificat este ce procent din forța de muncă viitoare va fi formată din colegi remote - și cât de deschise sunt organizațiile să-și înlocuiască birourile fizice cu unele virtuale.

În timp ce jumătate din companii își doresc să păstreze majoritar procentul celor care lucrează din birou, pentru cealaltă jumătate rămâne deschisă posibilitatea de a avea peste un sfert din forța de muncă în regim de lucru remote.

Cât despre cei care vor renunța la spațiile fizice de lucru, în prezent un procent de doar 9% dintre organizații plănuiesc ca viitorii colegi să lucreze exclusiv de la distanță.

55% dintre companii vor avea mai mult de un sfert din forța de lucru în regim remote

trenduri in recrutarea remote

Angajații remote vor avea la fel de multe opțiuni și avantaje ca și cei din birou

În întâmpinarea celor care vor lucra de la distanță, regulile care până nu demult erau valabile în recrutare vor trebui realiniate.

Cum plănuiesc echipele de HR să atragă candidații remote? Către cine se vor îndrepta? Și cum se vor asigura că noii angajați se vor simți la fel de bine-veniți în echipă ca și colegii lor din birou?

Încercând să răspundă acestor întrebări, cele mai multe organizații plănuiesc să gândească alternative remote pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar și să ajusteze salariile în funcție de locațiile candidaților.

Iar pentru a găsi candidații potriviți, organizațiile încep să-și întoarcă privirea și către piețele externe, unde speră să găsească o forță de muncă cu mai multă experiență.
trenduri recrutare remote

3. Candidații sunt pe primul loc

Corelat cu planurile de creștere previzionate, atragerea talentelor domină lista priorităților pentru 2021.

De la crearea unor experiențe de recrutare mai bune și până la diversificarea canalelor de promovare, echipele de HR își întorc privirea către candidați și către felul în care îi pot atrage pe cei mai buni dintre ei:
  • 55% dintre companii își doresc să îmbunătățească experiența candidaților
  • 48% vor investi în employer branding
  • 45% vor alege să folosească platformele de social media în recrutare
trenduri recrutare

4. Candidații echipați pentru noua lume a muncii sunt cei mai căutați

Atunci când vine vorba de alegerea candidaților potriviți, angajatorii îi caută pe cei care se pot adapta cu ușurință unui mediu de lucru aflat în continuă schimbare.

Dorința de creștere și învățare, capacitatea de adaptare și abilitatea de a naviga situațiile incerte sunt criteriile pe baza cărora angajatorii vor face alegerile de recrutare în 2021:
  • 71% dintre respondenți caută candidați orientați spre creștere și învățare
  • 62% pun preț pe capacitatea de adaptare și reziliență
  • 47% caută candidați cu puternice abilități de rezolvare a problemelor

5. Ne îndreptăm spre o lume digitală

Transformarea digitală este unul dintre cele mai populare cuvinte din ultima perioadă. Și pe bună dreptate: dacă acomodarea la regimul de lucru hibrid este cel mai pronunțat trend al anului, instrumentele digitale sunt vehiculul cu ajutorul căruia putem face o tranziție ușoară.

În 2021, digitalizarea recrutării devine dintr-o simplă preferință o adevărată necesitate. Dacă 40% dintre organizații nu folosesc în prezent un software dedicat pentru procesele de recrutare, 34% doresc să implementeze unul – iar restul de 26% sunt deja echipate pentru o nouă lume digitală.

Mai mult timp pentru oameni

Odată adoptate soluțiile tehnologice în recrutare, multe dintre sarcinile care până nu de mult ocupau o mare parte din timp pot fi reduse și simplificate.

Acest lucru le va permite echipelor de recrutare și de resurse umane să își dedice timpul și energia activităților cu un impact mai mare asupra organizației.

Iată care sunt sarcinile care, conform respondenților la studiu, vor beneficia cel mai mult în urma adoptării unui software de recrutare:
  • Colectarea aplicațiilor pentru joburile disponibile 
  • Urmărirea indicatorilor de recrutare 
  • Comunicarea cu candidații 
  • Programarea interviurilor 
  • Screeningul aplicanților 
software recrutare

Lecții pentru 2021

Cu bune și cu rele, munca în regim hibrid pare inevitabilă. Vor exista din ce în ce mai multe joburi remote. Companiile se vor adapta și mai bine modului de lucru de la distanță. Iar pe măsură ce ne obișnuim să lucrăm de acasă, întâlnirile față în față vor căpăta o altă importanță.

În ceea ce privește recrutarea, faptul că angajații nu mai trebuie să-și părăsească biroul, casa sau comunitatea pentru a crește pe plan profesional va schimba complet dinamica de pe piața talentelor.

Acest lucru influențează felul în care companiile atrag și rețin oamenii de care au nevoie pentru a-și pune în practică planurile ambițioase de creștere. În 2021, organizațiile poziționate pentru succes sunt cele care reușesc să renunțe la modurile vechi de a face lucrurile și aleg, în schimb, să găsească soluții și metode noi, mai bine potrivite lumii moderne.

Pentru a avea succes în 2021, echipele de HR trebuie să:
  • Definească strategii specifice adresate candidaților remote
  • Asigure o experiență mai bună pentru toți participanții la recrutare
  • Adapteze procesele pentru atragerea și gestionarea forței de muncă hibride
  • Adopte instrumente digitale care să le permită o mai bună folosire a resurselor

În această călătorie vom avea mai multă nevoie de tehnologie și de inovațiile sale pentru a ne îndeplini obiectivele în ciuda limitărilor fizice. Tehnologia există pentru a face posibil ceea ce oamenii și echipele deconectate nu pot realiza.

Echipați corespunzător, vom putea concretiza oportunitățile pe care începe să le ofere noua lume a muncii. 

trenduri recrutare




Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode