Skip to main content

Cum să menții angajații remote conectați cu restul echipei

angajati, conectati, HR, cultura, coronavirus, work from home, remote, lucru de acasa, echipa, angajati
Atunci când muncim de la birou, ne bucurăm de interacțiunea pe care o avem cu colegii și de activitățile pe care le facem împreună, ca parte din cultura companiei.

Acestea sunt printre lucrurile cărora le simțim din ce în ce mai mult lipsa în ultima perioadă, când răspândirea coronavirusului a forțat companiile să-și trimită angajații să lucreze de acasă.

Însă abilitatea de a crea și de a păstra cultura companiei este la fel de importantă în birou cât este și în afara lui. Nu schimba obiceiurile și beneficiile care contribuie la crearea unui mediu de lucru armonios - acum, mai mult ca oricând, angajații tăi au nevoie de ele. Chiar dacă să menții colegii conectați este o provocare în contextul lucratului de acasă, nu este imposibil - e nevoie doar de puțin mai multă creativitate și implicare decât de obicei. Munca tuturor poate fi puțin mai grea și mai stresantă în perioada aceasta, însă în cele din urmă vom depăși aceste obstacole cu puțin ajutor de la cei din jurul nostru.

Iată mai jos câteva practici care s-ar putea să vină în ajutorul inițiativelor tale:

1. Reinventează pauzele de cafea

Cel mai probabil colegii tăi continuă să-și bea cafeaua de dimineață - doar că nu împreună. Pentru a le readuce acest prilej de întâlnire în rutina zilnică, poți seta un spațiu de întâlnire virtual: folosește Google Hangouts sau Talky pentru a crea un chatroom video pe care îl poate accesa oricine are linkul.

Astfel, atunci când simt nevoia să ia o pauză, îl pot accesa și se pot alătura celorlalți colegi care își beau cafeaua în același timp sau doar stau la o discuție prietenoasă.

2. Începe întâlnirile cu vești bune

La începutul fiecărei întâlniri video, alocă 1 minut fiecărui participant pentru a-i da ocazia să povestească despre un lucru plăcut care s-a întâmplat recent în viața lui. Poate fi orice: o cină petrecută în familie, un film frumos pe care l-a văzut sau un nou hobby de care s-a apucat. În felul acesta poți da o notă pozitivă întâlnirilor, iar participanții au ocazia să afle mai multe unii despre ceilalți.

3. Organizează Happy Hours virtuale

Încurajează-ți colegii să se alăture unei seri de socializare online, în care fiecare își poate pregăti băutura favorită pe care să o savureze alături de colegi. Întâlniți-vă online (pe Google Hangouts, Zoom, Jitsi sau Skype) și bucurați-vă de puțin timp de relaxare împreună. Puteți face asta o dată pe săptămână, de pildă joi sau vineri seara.

În cazul echipelor mari, aceste seri pot fi de succes dacă se organizează o activitate la care participă toată lumea. Puteți încerca să jucați un boardgame online (poți alege din această listă de jocuri), să organizați o seară de trivia (extensia GameMonk pentru slack oferă câteva jocuri pentru toată echipa) sau chiar să vă destindeți cu o seară de jocuri video.

Iar dacă vreți să vă bucurați de aceeași coloană sonoră, puteți folosi Jukebot ca extensie pe Slack - aceasta vă permite să creați și să ascultați playlisturi pe Spotify împreună.

4. Participați la activități sportive împreună

Cum mai toate ieșirile zilnice s-au mutat în online, la fel a făcut-o și activitatea fizică. Și este cu atât mai ușor să îi dedicăm timp atunci când suntem motivați de ceilalți. Pentru a profita de timpul economisit prin lipsa drumului către birou, încurajează colegii cu interese comune să participe împreună la clase online de fitness sau yoga. Sau, și mai bine, puteți apela chiar la experiența colegilor pasionați pentru a ține aceste clase. Poți crea canale dedicate pe Slack sau Whatsapp pentru a le face organizarea mai ușoară.

5. Stabilește limite pentru discuțiile despre coronavirus

Este important să dedicați timp discuțiilor despre problemele cauzate de coronavirus, însă acestea nu trebuie să domine conversațiile. De aceea este important să setezi un canal dedicat acestor discuții (cum ar fi un grup de Whatsapp sau Slack), dar și canale pentru conversații care nu au legătură cu munca - de exemplu, canale pentru pasiuni comune precum activitățile fizice, filme, cărți sau animale de companie. Poți crea chiar un canal dedicat small talk-ului, pentru a încuraja discuțiile spontane între colegi.

Tot în Slack poți instala diverse extensii dedicate Culturii echipei sau Socializării (cum ar fi această aplicație pentru Icebreakere).

6. Organizează mini-conferințe ținute de colegi

Acum este cel mai bun moment să învățați mai multe unii despre alții și să nu lăsați distanța fizică dintre echipe să se facă simțită.

Poți rezerva în programul tuturor câte 15 minute o dată pe săptămână pentru o scurtă prezentare făcută de un coleg pe o temă preferată. Pentru a ușura organizarea, anunță-ți colegii de inițiativă și permite-le să se înscrie pentru una dintre datele disponibile, anunțând și tema prezentării (poți folosi google sheets pentru a vedea sloturile libere în timp real). Dacă se înscriu mai mulți colegi, puteți susține prezentările de 2-3 ori pe săptămână.

Ce reținem?

Este de așteptat ca lucratul de acasă să se simtă diferit de munca la birou - dar nu înseamnă neapărat că este mai bine sau mai rău. Abordează situația cu mintea deschisă și s-ar putea să descoperi câteva obiceiuri pe care le puteți păstra și atunci când reveniți. Este normal să căutăm interacțiunea cu colegii noștri, așa că nu este nevoie decât de câteva mici inițiative pentru a păstra spiritul de echipă și a consolida cultura organizației.

Pe aceeași temă...

Checklist pentru onboarding-ul angajaților remote

Iată cum poți face onboardingul remote al noilor colegi, astfel încât aceștia să se simtă parte din echipă.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.