Skip to main content

Cum să menții angajații conectați în perioada lucratului de acasă

angajati, conectati, HR, cultura, coronavirus, work from home, remote, lucru de acasa, echipa, angajati
Atunci când muncim de la birou, ne bucurăm de interacțiunea pe care o avem cu colegii și de activitățile pe care le facem împreună, ca parte din cultura companiei.

Acestea sunt printre lucrurile cărora le simțim din ce în ce mai mult lipsa în ultima perioadă, când răspândirea coronavirusului a forțat companiile să-și trimită angajații să lucreze de acasă.

Însă abilitatea de a crea și de a păstra cultura companiei este la fel de importantă în birou cât este și în afara lui. Nu schimba obiceiurile și beneficiile care contribuie la crearea unui mediu de lucru armonios - acum, mai mult ca oricând, angajații tăi au nevoie de ele. Chiar dacă să menții colegii conectați este o provocare în contextul lucratului de acasă, nu este imposibil - e nevoie doar de puțin mai multă creativitate și implicare decât de obicei. Munca tuturor poate fi puțin mai grea și mai stresantă în perioada aceasta, însă în cele din urmă vom depăși aceste obstacole cu puțin ajutor de la cei din jurul nostru.

Iată mai jos câteva practici care s-ar putea să vină în ajutorul inițiativelor tale:

1. Reinventează pauzele de cafea

Cel mai probabil colegii tăi continuă să-și bea cafeaua de dimineață - doar că nu împreună. Pentru a le readuce acest prilej de întâlnire în rutina zilnică, poți seta un spațiu de întâlnire virtual: folosește Google Hangouts sau Talky pentru a crea un chatroom video pe care îl poate accesa oricine are linkul.

Astfel, atunci când simt nevoia să ia o pauză, îl pot accesa și se pot alătura celorlalți colegi care își beau cafeaua în același timp sau doar stau la o discuție prietenoasă.

2. Începe întâlnirile cu vești bune

La începutul fiecărei întâlniri video, alocă 1 minut fiecărui participant pentru a-i da ocazia să povestească despre un lucru plăcut care s-a întâmplat recent în viața lui. Poate fi orice: o cină petrecută în familie, un film frumos pe care l-a văzut sau un nou hobby de care s-a apucat. În felul acesta poți da o notă pozitivă întâlnirilor, iar participanții au ocazia să afle mai multe unii despre ceilalți.

3. Organizează Happy Hours virtuale

Încurajează-ți colegii să se alăture unei seri de socializare online, în care fiecare își poate pregăti băutura favorită pe care să o savureze alături de colegi. Întâlniți-vă online (pe Google Hangouts, Zoom, Jitsi sau Skype) și bucurați-vă de puțin timp de relaxare împreună. Puteți face asta o dată pe săptămână, de pildă joi sau vineri seara.

În cazul echipelor mari, aceste seri pot fi de succes dacă se organizează o activitate la care participă toată lumea. Puteți încerca să jucați un boardgame online (poți alege din această listă de jocuri), să organizați o seară de trivia (extensia GameMonk pentru slack oferă câteva jocuri pentru toată echipa) sau chiar să vă destindeți cu o seară de jocuri video.

Iar dacă vreți să vă bucurați de aceeași coloană sonoră, puteți folosi Jukebot ca extensie pe Slack - aceasta vă permite să creați și să ascultați playlisturi pe Spotify împreună.

4. Participați la activități sportive împreună

Cum mai toate ieșirile zilnice s-au mutat în online, la fel a făcut-o și activitatea fizică. Și este cu atât mai ușor să îi dedicăm timp atunci când suntem motivați de ceilalți. Pentru a profita de timpul economisit prin lipsa drumului către birou, încurajează colegii cu interese comune să participe împreună la clase online de fitness sau yoga. Sau, și mai bine, puteți apela chiar la experiența colegilor pasionați pentru a ține aceste clase. Poți crea canale dedicate pe Slack sau Whatsapp pentru a le face organizarea mai ușoară.

5. Stabilește limite pentru discuțiile despre coronavirus

Este important să dedicați timp discuțiilor despre problemele cauzate de coronavirus, însă acestea nu trebuie să domine conversațiile. De aceea este important să setezi un canal dedicat acestor discuții (cum ar fi un grup de Whatsapp sau Slack), dar și canale pentru conversații care nu au legătură cu munca - de exemplu, canale pentru pasiuni comune precum activitățile fizice, filme, cărți sau animale de companie. Poți crea chiar un canal dedicat small talk-ului, pentru a încuraja discuțiile spontane între colegi.

Tot în Slack poți instala diverse extensii dedicate Culturii echipei sau Socializării (cum ar fi această aplicație pentru Icebreakere).

6. Organizează mini-conferințe ținute de colegi

Acum este cel mai bun moment să învățați mai multe unii despre alții și să nu lăsați distanța fizică dintre echipe să se facă simțită.

Poți rezerva în programul tuturor câte 15 minute o dată pe săptămână pentru o scurtă prezentare făcută de un coleg pe o temă preferată. Pentru a ușura organizarea, anunță-ți colegii de inițiativă și permite-le să se înscrie pentru una dintre datele disponibile, anunțând și tema prezentării (poți folosi google sheets pentru a vedea sloturile libere în timp real). Dacă se înscriu mai mulți colegi, puteți susține prezentările de 2-3 ori pe săptămână.

Ce reținem?

Este de așteptat ca lucratul de acasă să se simtă diferit de munca la birou - dar nu înseamnă neapărat că este mai bine sau mai rău. Abordează situația cu mintea deschisă și s-ar putea să descoperi câteva obiceiuri pe care le puteți păstra și atunci când reveniți. Este normal să căutăm interacțiunea cu colegii noștri, așa că nu este nevoie decât de câteva mici inițiative pentru a păstra spiritul de echipă și a consolida cultura organizației.

Comments

Top articole pentru HR

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Modele de e-mail pentru activitățile de HR

Când lucrezi cu cei mai buni oameni, e important să comunici rapid, structurat și cu entuziasm. De la programarea interviurilor până la oferta finală și dincolo de ea, modelele noastre de e-mail te pot ajuta să le transmiți informațiile de care au nevoie, exact atunci când au nevoie de ele. Explorează lista de mai jos și descarcă gratuit fișierele dorite. E-mailuri pentru activitățile de HR Operaționale: E-mail de bun venit pentru angajații noi Recrutare prin recomandări: E-mail către angajați despre un post disponibil E-mail către angajați despre programul de recomandări Procesul de recrutare: Sourcing candidați pasivi Sourcing candidați respinși în trecut E-mail către un fost candidat despre o nouă oportunitate E-mail de răspuns după aplicare Respingere candidat după aplicație Stabilire screening telefonic Respingere candidat după interviu telefonic Invitație la interviu E-mail reminder interviu Solicitarea unor probe de lucru E-mail candidat după interviu de su

Onboarding-ul angajaților remote: un checklist pentru succes

Printre principalele provocări de HR, onboarding-ul noilor angajați se remarcă în mod special. În plus, dacă angajații lucrează remote, această sarcină devine cu atât mai dificilă – poate printre cele mai dificile sarcini de recrutare. Potrivit unui studiu realizat de TalentLMS , în 2019 doar 27% dintre organizații aveau un sistem de onboarding online. Însă, odată cu adoptarea muncii remote, desfășurarea online a onboarding-ului a devenit o necesitate: în prezent, 71% dintre organizații estimează că vor alege să lucreze și cu echipe remote pe lângă echipele locale. Această schimbare este îmbrățișată și de candidați: 77% dintre aceștia declară că ar accepta o ofertă de job fără să fi trecut pe la sediul companiei, iar 73% ar accepta jobul fără să fi cunoscut vreunul dintre colegi în persoană. Dacă munca de la distanță este un nou standard atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, se va pune mai mult accentul pe onboarding-ul angajaților remote și pe implicarea acestora în echipă i