Atunci când muncim de la birou, ne bucurăm de interacțiunea pe care o avem cu colegii și de activitățile pe care le facem împreună, ca parte din cultura companiei.
Acestea sunt printre lucrurile cărora le simțim din ce în ce mai mult lipsa în ultima perioadă, când răspândirea coronavirusului a forțat companiile să-și trimită angajații să lucreze de acasă.
Însă abilitatea de a crea și de a păstra cultura companiei este la fel de importantă în birou cât este și în afara lui. Nu schimba obiceiurile și beneficiile care contribuie la crearea unui mediu de lucru armonios - acum, mai mult ca oricând, angajații tăi au nevoie de ele. Chiar dacă să menții colegii conectați este o provocare în contextul lucratului de acasă, nu este imposibil - e nevoie doar de puțin mai multă creativitate și implicare decât de obicei. Munca tuturor poate fi puțin mai grea și mai stresantă în perioada aceasta, însă în cele din urmă vom depăși aceste obstacole cu puțin ajutor de la cei din jurul nostru.
Iată mai jos câteva practici care s-ar putea să vină în ajutorul inițiativelor tale:
Astfel, atunci când simt nevoia să ia o pauză, îl pot accesa și se pot alătura celorlalți colegi care își beau cafeaua în același timp sau doar stau la o discuție prietenoasă.
În cazul echipelor mari, aceste seri pot fi de succes dacă se organizează o activitate la care participă toată lumea. Puteți încerca să jucați un boardgame online (poți alege din această listă de jocuri), să organizați o seară de trivia (extensia GameMonk pentru slack oferă câteva jocuri pentru toată echipa) sau chiar să vă destindeți cu o seară de jocuri video.
Iar dacă vreți să vă bucurați de aceeași coloană sonoră, puteți folosi Jukebot ca extensie pe Slack - aceasta vă permite să creați și să ascultați playlisturi pe Spotify împreună.
Tot în Slack poți instala diverse extensii dedicate Culturii echipei sau Socializării (cum ar fi această aplicație pentru Icebreakere).
Poți rezerva în programul tuturor câte 15 minute o dată pe săptămână pentru o scurtă prezentare făcută de un coleg pe o temă preferată. Pentru a ușura organizarea, anunță-ți colegii de inițiativă și permite-le să se înscrie pentru una dintre datele disponibile, anunțând și tema prezentării (poți folosi google sheets pentru a vedea sloturile libere în timp real). Dacă se înscriu mai mulți colegi, puteți susține prezentările de 2-3 ori pe săptămână.
Acestea sunt printre lucrurile cărora le simțim din ce în ce mai mult lipsa în ultima perioadă, când răspândirea coronavirusului a forțat companiile să-și trimită angajații să lucreze de acasă.
Însă abilitatea de a crea și de a păstra cultura companiei este la fel de importantă în birou cât este și în afara lui. Nu schimba obiceiurile și beneficiile care contribuie la crearea unui mediu de lucru armonios - acum, mai mult ca oricând, angajații tăi au nevoie de ele. Chiar dacă să menții colegii conectați este o provocare în contextul lucratului de acasă, nu este imposibil - e nevoie doar de puțin mai multă creativitate și implicare decât de obicei. Munca tuturor poate fi puțin mai grea și mai stresantă în perioada aceasta, însă în cele din urmă vom depăși aceste obstacole cu puțin ajutor de la cei din jurul nostru.
Iată mai jos câteva practici care s-ar putea să vină în ajutorul inițiativelor tale:
1. Reinventează pauzele de cafea
Cel mai probabil colegii tăi continuă să-și bea cafeaua de dimineață - doar că nu împreună. Pentru a le readuce acest prilej de întâlnire în rutina zilnică, poți seta un spațiu de întâlnire virtual: folosește Google Hangouts sau Talky pentru a crea un chatroom video pe care îl poate accesa oricine are linkul.Astfel, atunci când simt nevoia să ia o pauză, îl pot accesa și se pot alătura celorlalți colegi care își beau cafeaua în același timp sau doar stau la o discuție prietenoasă.
2. Începe întâlnirile cu vești bune
La începutul fiecărei întâlniri video, alocă 1 minut fiecărui participant pentru a-i da ocazia să povestească despre un lucru plăcut care s-a întâmplat recent în viața lui. Poate fi orice: o cină petrecută în familie, un film frumos pe care l-a văzut sau un nou hobby de care s-a apucat. În felul acesta poți da o notă pozitivă întâlnirilor, iar participanții au ocazia să afle mai multe unii despre ceilalți.3. Organizează Happy Hours virtuale
Încurajează-ți colegii să se alăture unei seri de socializare online, în care fiecare își poate pregăti băutura favorită pe care să o savureze alături de colegi. Întâlniți-vă online (pe Google Hangouts, Zoom, Jitsi sau Skype) și bucurați-vă de puțin timp de relaxare împreună. Puteți face asta o dată pe săptămână, de pildă joi sau vineri seara.În cazul echipelor mari, aceste seri pot fi de succes dacă se organizează o activitate la care participă toată lumea. Puteți încerca să jucați un boardgame online (poți alege din această listă de jocuri), să organizați o seară de trivia (extensia GameMonk pentru slack oferă câteva jocuri pentru toată echipa) sau chiar să vă destindeți cu o seară de jocuri video.
Iar dacă vreți să vă bucurați de aceeași coloană sonoră, puteți folosi Jukebot ca extensie pe Slack - aceasta vă permite să creați și să ascultați playlisturi pe Spotify împreună.
4. Participați la activități sportive împreună
Cum mai toate ieșirile zilnice s-au mutat în online, la fel a făcut-o și activitatea fizică. Și este cu atât mai ușor să îi dedicăm timp atunci când suntem motivați de ceilalți. Pentru a profita de timpul economisit prin lipsa drumului către birou, încurajează colegii cu interese comune să participe împreună la clase online de fitness sau yoga. Sau, și mai bine, puteți apela chiar la experiența colegilor pasionați pentru a ține aceste clase. Poți crea canale dedicate pe Slack sau Whatsapp pentru a le face organizarea mai ușoară.5. Stabilește limite pentru discuțiile despre coronavirus
Este important să dedicați timp discuțiilor despre problemele cauzate de coronavirus, însă acestea nu trebuie să domine conversațiile. De aceea este important să setezi un canal dedicat acestor discuții (cum ar fi un grup de Whatsapp sau Slack), dar și canale pentru conversații care nu au legătură cu munca - de exemplu, canale pentru pasiuni comune precum activitățile fizice, filme, cărți sau animale de companie. Poți crea chiar un canal dedicat small talk-ului, pentru a încuraja discuțiile spontane între colegi.Tot în Slack poți instala diverse extensii dedicate Culturii echipei sau Socializării (cum ar fi această aplicație pentru Icebreakere).
6. Organizează mini-conferințe ținute de colegi
Acum este cel mai bun moment să învățați mai multe unii despre alții și să nu lăsați distanța fizică dintre echipe să se facă simțită.Poți rezerva în programul tuturor câte 15 minute o dată pe săptămână pentru o scurtă prezentare făcută de un coleg pe o temă preferată. Pentru a ușura organizarea, anunță-ți colegii de inițiativă și permite-le să se înscrie pentru una dintre datele disponibile, anunțând și tema prezentării (poți folosi google sheets pentru a vedea sloturile libere în timp real). Dacă se înscriu mai mulți colegi, puteți susține prezentările de 2-3 ori pe săptămână.
Ce reținem?
Este de așteptat ca lucratul de acasă să se simtă diferit de munca la birou - dar nu înseamnă neapărat că este mai bine sau mai rău. Abordează situația cu mintea deschisă și s-ar putea să descoperi câteva obiceiuri pe care le puteți păstra și atunci când reveniți. Este normal să căutăm interacțiunea cu colegii noștri, așa că nu este nevoie decât de câteva mici inițiative pentru a păstra spiritul de echipă și a consolida cultura organizației.
Pe aceeași temă...
Checklist pentru onboarding-ul angajaților remote
Iată cum poți face onboardingul remote al noilor colegi, astfel încât aceștia să se simtă parte din echipă.
Citește în continuare
Comments
Post a Comment