Skip to main content

Cum poți să simplifici programarea interviurilor

Organizare eficienta interviuri




Să găsești intervalul potrivit pentru interviu nu e mereu o sarcină ușoară. Atât intervievatorii, cât și candidații au programul încărcat, iar disponibilitatea lor se schimbă frecvent. Și cu cât sunt mai multe persoane implicate, cu atât îți va lua mai mult timp. Iar acest timp este prețios atunci când candidatul ideal îți poate scăpa printre degete dacă procesul de recrutare nu este suficient de agil.

În plus, un flux de interviu fluid și eficient va îmbunătăți și experiența candidaților, care își formează imaginea despre companie pe baza interacțiunilor pe care le are cu tine sau cu colegii tăi. Este mult mai probabil ca un candidat să ia în considerare un job dacă experiența lui la interviu a fost plăcută și a avut parte de un proces rapid și structurat. 

În acest articol vei găsi câteva sugestii despre cum poți eficientiza programarea și desfășurarea interviurilor - inclusiv cum să folosești un instrument dedicat pentru a automatiza o parte din proces.

1. Programează imediat interviurile

Odată ce primești aplicațiile candidaților, stabilește-ți un termen până la care ar trebui să iei o decizie și să faci un shortlist de candidați pe care să-i chemi la interviu. Recomandăm ca acest termen să nu depășească 2-3 zile de la aplicarea candidaților. În felul acesta, îți crești șansele ca aceștia să mai fie disponibili și interesați de rolul pentru care au aplicat.

Așadar, după ce faci screening-ul CV-urilor ia legătura cu candidații pentru a-i chema la primul interviu. 

Un candidat bun va fi, cel mai probabil, în diferite etape de interviu cu mai multe companii în același timp. Întreabă-i în timpul conversației inițiale dacă există anumite termene-limită pe care ar trebui să le respecți în cadrul procesului de recrutare (de exemplu, unii candidați îți pot spune că au nevoie de un răspuns până la o anumită dată sau că sunt în etape de recrutare avansate cu alte companii).

În cazul în care în interviul inițial candidatul se dovedește a fi ceea ce îți dorești, programează cât poți de repede următoarea conversație. Ideal ar fi să fi discutat în prealabil cu managerii sau ceilalți intervievatori, pentru a ști care e disponibilitatea lor în perioada următoare sau la ce întârzieri să te aștepți.

Aceasta rapiditate în a acționa este o strategie comună a vânzătorilor de succes, ei susținând că „timpul omoară toate ofertele”. Nu lăsa timpul să fie motivul pentru care pierzi un candidat potrivit.

2. Susține interviuri structurate, cu criterii clare de notare

Pentru a fi eficient (dar și pentru a evita bias-ul), ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi pentru asta. Acest tip de interviu îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv.

Bineînțeles, interviul structurat funcționează bine doar dacă folosești și un mod standardizat de evaluare și notare. Fișele de evaluare după interviu sau scorecard-urile sunt instrumente foarte bune care te pot ajuta să urmărești anumite competențe ale candidaților și să le acorzi o notă. În felul acesta, nu doar că reușești să pui la punct un sistem unitar de notare pentru toți intervievatorii, dar te și asiguri că evaluați competențele potrivite și necesare pentru rol. 

3. Coordonează-te cu managerii de echipe

De cele mai multe ori, întârzierile nu apar din cauza ta și nu prea poți controla disponibilitatea celorlalți participanți.

Ce poți face în schimb este să preîntâmpini anumite probleme sau blocaje care pot apărea și să te coordonezi din timp cu managerii de echipe. 

Pentru aceasta, fă un plan încă de dinainte de a trimite primele invitații la interviu (sau chiar înainte de a primi aplicațiile). Organizează o întâlnire cu ceilalți intervievatori și dezbateți următoarele întrebări:

  • Câte etape de interviu vă doriți să aveți pentru fiecare candidat?
  • Câți candidați v-ați dori să treceți în prima și a doua etapă de interviu? Dar în etapa finală?
  • Ce tipuri de interviuri vă doriți să folosiți?
  • Cine ar trebui să participe la interviuri? 
  • De ce tip de feedback aveți nevoie pentru a lua o decizie privind un candidat?
  • Cum veți comunica intern pentru feedbackul și evaluarea candidaților?
  • Există perioade sau zile în care vor fi indisponibili? Au preferințe pentru anumite ore?
  • Cu ce volum de interviuri săptămânale sunt confortabili?
Tot în această etapă, poți cere acces la calendarul colegilor tăi. În felul acesta, poți verifica dacă au alte întâlniri programate în anumite intervale și vei evita să stabilești interviuri în timpul lor.

4. Comunică proactiv cu candidații și răspunde-le la timp

În timpul procesului de interviu, este important să răspunzi întotdeauna într-un timp cât mai scurt. Când programezi interviuri, se poate întâmpla ca unii candidați să aibă întrebări sau chiar să reprogrameze de mai multe ori. Sau chiar intervievatorii pot reprograma unele întâlniri din cauza unor situații neprevăzute.

În oricare dintre cazuri, e important să comunici frecvent cu candidații și să îi anunți din timp dacă apar modificări - inclusiv să le răspunzi la timp atunci când au și ei nevoie de informații sau de reprogramări.

5. Centralizează feedbackul managerilor

După fiecare interviu, asigură-te că ai primit feedbackul intervievatorilor cu privire la fiecare candidat, pentru a nu pierde timp suplimentar. 

Uneori poate fi o provocare să alergi după colegii tăi și să îi rogi să-ți trimită feedbackul. Prin urmare, este important să îi obișnuiești să fie consecvenți și organizați. Asigură-te că ai un proces cu pași clari și simpli care să fie urmat de toți participanții la interviu, plan care să includă și termene limită pentru scrierea feedbackului. 

Poți organiza chiar întâlniri sau workshopuri scurte cu ceilalți colegi, în care să discutați despre felul în care puteți comunica mai ușor după interviuri. În această discuție, vorbiți și despre cum ar trebui să fie formulat și colectat feedbackul. 

Cum poți automatiza programarea interviurilor

Programarea interviurilor este de cele mai multe ori o sarcină pur administrativă, care consumă timp și energie, fiind în același timp supusă erorii umane. Iar cu atâtea lucruri importante pe agenda ta, nu mai ai nevoie de o altă bătaie de cap.

Din fericire, există soluții și instrumente pe care le poți folosi pentru a-ți automatiza munca. Un astfel de instrument poate fi un software de recrutare, așa cum este Mingle. Cu ce te poate ajuta acesta este atât cu un flux mai clar de stabilire a interviurilor, cât și cu un loc centralizat în care poți să strângi feedback-ul participanților. 

Iată mai exact cum ar funcționa: 

1. Vezi în timp real disponibilitatea participanților 

Cea mai grea parte atunci când stabilești interviuri este să afli când sunt disponibili managerii și să te coordonezi cu aceștia. 

De aceea ți-ar fi de ajutor un instrument care să se sincronizeze cu calendarele colegilor tăi și în care să poți vedea care este disponibilitatea acestora. 

Acest lucru e util în mod special atunci când participă mai multe persoane la un interviu. Un software de recrutare precum Mingle calculează automat intervalele comune tuturor și îți arată doar când pot toți participanții. 

Nu mai există riscul să pui interviuri în intervale care sunt deja ocupate sau în zile în care colegii tăi nu sunt la birou. 

În plus, fiecare își poate seta preferințele de intervale orare sau zile, în cazul în care au anumite zile din săptămână în care știu că nu vor putea fi disponibili pentru discuții.

Programare interviuri




2. Trimiți automat invitațiile la interviu

Un alt pas care necesită atenție și un volum considerabil de muncă este trimiterea invitațiilor de interviu. Poate ai anumite informații pe care trebuie să-ți amintești să le precizezi de fiecare dată, sau locații pe care trebuie să le introduci mereu de mână.

Într-un software îți poți defini un template de invitație la interviu, în care să incluzi toate informațiile necesare pentru candidați: cine participă, unde are loc interviul, ce ar trebui să pregătească sau cum pot să intre în clădire.

Partea bună e că nu mai e nevoie să introduci aceste date de mână, ele se vor prelua din datele candidatului. Iar invitațiile se vor pune automat în calendarul tuturor participanților.

3. Rezervi automat sala de conferințe

Dacă atunci când stabilești interviurile ai nevoie să rezervi și o sală de conferințe, poți face acest lucru tot direct din software-ul de recrutare. Poți conecta oricâte săli de conferințe cu acesta și să alegi sala disponibilă în funcție de momentul ales pentru interviu.

Iar odată stabilită întâlnirea, se va bloca și intervalul ales în calendarul sălii de conferință. 

4. Integrare cu Teams

Dacă interviul este online, atunci se va genera în mod automat și link-ul de întâlnire. De exemplu, Mingle este integrat cu Teams pentru stabilirea interviurilor.

Ce înseamnă acest lucru este că atunci când stabilești un interviu, acesta se va pune automat și în calendarul de Teams al participanților și se va genera un link de meeting. 

5. Oferă-le candidaților opțiunea de a programa ei

Există și cazuri în care vorbești cu mai mulți candidați și poți ajunge să te încurci în intervalele propuse fiecăruia. Pentru acest caz, poți folosi funcția de self-schedule, prin care le poți trimite candidaților un link la calendarul tău (sau al altor participanți), iar aceștia își pot alege singuri data și ora interviului.

Bineînțeles, candidații vor vedea doar intervalele disponibile din calendarul participanților, ceea ce înseamnă că nu există riscul de double-booking. Iar odată ce un candidat a ales un interval, acesta nu le mai este afișat și celorlalți.  

6. Vezi istoricul interviurilor și feedbackul în profilul candidaților

În Mingle ai și un profil al candidatului, în care ai acces la tot istoricul său, alături de toate datele de contact.

Aici poți vedea atât toate interviurile la care a participat, precum și feedbackul intervievatorilor sau alte notițe lăsate de echipă.

Aceste informații te vor ajuta să iei mai repede unele decizii, sau chiar să vezi cine mai trebuie să revină cu feedback și să-l notifici (lucru pe care îl poți face tot cu ajutorul aplicației).

profil candidat recrutare



Gata de un upgrade?

Să găsești intervalul potrivit pentru interviuri este doar una din sarcinile manuale pe care le poți automatiza cu Mingle, softul nostru de recrutare.

Acesta te poate ajuta să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode