Skip to main content

11 moduri prin care să îți motivezi angajații

Motivarea angajatilor


Angajații motivați sunt ușor de observat. Sunt cei care își ating mereu obiectivele, au o atitudine pozitivă, vin cu idei și fac mai mult decât cerințele postului. Nu este de mirare că atât de multe companii doresc să înțeleagă cum să-și motiveze angajații pe termen lung.

Din ce în ce mai des în ultima vreme, angajatori înțeleg importanța motivării angajaților și beneficiile pe care le poate aduce unei organizații. Angajații motivați pot îmbunătăți productivitatea, pot lucra mai eficient și pot crea un mediu de lucru mai antrenant și mai pozitiv.

Cu toate acestea, a avea astfel de angajați implică mai mult decât oferirea unui salariu bun. Cu siguranță, banii sunt esențiali pentru îndeplinirea nevoilor noastre de bază, totuși, odată ce aceste nevoi sunt îndeplinite, atunci joacă doar un rol foarte minor în motivare.

În schimb, factorii care pot stimula ambițiile colegilor tăi sunt cei care îi motivează cu adevărat, cum ar fi învățarea de noi abilități, sentimentul de recunoaștere sau înțelegerea modului în care rolul și acțiunile lor ajută organizația să-și atingă scopul.

În acest articol găsești idei utile pentru a putea construi o strategie de motivare a angajaților, precum și cum îți poți da seama dacă echipa ta este implicată sau nu în activitatea de la birou.

Semne că motivația angajaților lipsește

Cum îți poți da seama dacă colegii tăi vin la birou cu entuziasm sau doar pentru că la finalul lunii primesc un salariu? Iată câteva semne care ar putea evidenția scăderea motivației:

  • Absenteism sau întârzieri dese,
  • Lipsa de efort și de implicare în proiecte sau întâlniri de echipă,
  • Retragerea din interacțiunea cu colegii,
  • Modificarea stării de spirit sau a atitudinii,
  • Scăderea productivității,
  • Plictiseală sau apatie față de muncă.

Caracteristicile angajaților motivați

La polul opus angajaților descriși mai sus sunt cei care sunt implicați în activitatea lor de la birou dincolo de simpla rezolvare a taskurilor. Iată cum îi poți identifica:

  • Au un obicei de învățare continuă,
  • Au în vedere buna colaborare cu colegii și lucrul în echipă,
  • Au o atitudine pozitivă,
  • Se implică cu entuziasm în diverse proiecte,
  • Au o productivitate crescută,
  • Generează idei creative, eficiente.

Cum să motivezi angajații

Sunt multe tehnici motivaționale care pot scoate tot ce este mai bun din colegii tăi. A afla ce motivează angajații din organizația ta să lucreze îți va permite să personalizezi interacțiunea pe care tu, cei din resurse umane și cei aflați în funcții de conducere o au cu restul colegilor. Încearcă următoarele tehnici.

1. Fii transparent și comunică imaginea de ansamblu

Actualizarea regulată a angajaților cu privire la viziunea generală, obiectivele și performanța organizației poate crea un mediu de lucru motivant în care angajații se simt importanți și apreciați. În plus, îi poate ajuta să înțeleagă cum se potrivesc ei și proiectele la care lucrează cu cele ale companiei.

Creează o politică de comunicare deschisă care să-i facă pe colegii tăi să simtă că pot pune întrebări și pot primi răspunsuri sincere.

2. Recunoaște realizările individuale și ale echipei

Când în considerare ceea ce motivează oamenii să lucreze, amintește-ți că unul dintre cei mai importanți factori este recunoașterea muncii lor. Cum poți face aceasta:

  • Laudă direct: dacă munca cuiva este excepțională, spune-i direct. Oamenii apreciază recunoașterea, iar câteva cuvinte pot inspira performanțe mai bune.
  • Oferă feedback: evaluează activitatea angajaților în mod regulat și oferă-le feedback. A ști ce fac ei bine și cum se pot îmbunătăți oferă motivație pentru o echipă.
  • Subliniază importanța lor: fiecare angajat contribuie la succesul companiei. Spune-le angajaților cum munca lui în companie ajută la succesul acesteia.

3. Solicită feedback și ascultă ce spun angajații

Un alt factor în motivarea angajaților este oferirea oportunității de a-și împărtăși ideile, de a rezolva probleme și de a lua singuri decizii care le vor îmbunătăți munca. Oferindu-le angajaților tăi o voce, le permite să știe că opiniile și sugestiile lor contează. Cu cât membrii echipei își pot împărtăși mai mulți gândurile sincere, cu atât s-ar putea simți mai mult ca un element important al echipei.

De asemenea, este important să iei în considerare faptul că motivația poate fi afectată negativ de un mediu de lucru nefavorabil. Este posibil ca angajații să nu dorească să ridice public astfel de probleme, așa că oferă-le un mediu de siguranță în care se pot exprima liber.

Nu uita să și acționezi pe baza feedback-ului. Un feedback solicitat care nu este urmat de nicio acțiune poate avea un efect negativ.

4. Construiește un plan clar de dezvoltare

Oferirea unui traseu clar de carieră este o altă modalitate de a motiva un angajat, deoarece le arăta angajaților că pot progresa în carieră, pe termen lung, alături de organizație.

Discută anual  cu fiecare membru al echipei pentru a afla despre obiectivele lor și despre cum ar dori să se dezvolte în carieră. Apoi, identifică modalități prin care pot face aceasta în cadrul companiei: promovare pe o poziție superioară, schimbarea rolului, programe de învățare, etc.

Dacă aspirațiile lor de promovare nu pot fi realizate în mod realist, indiferent de motiv, atunci căută o cale de mijloc satisfăcătoare. De exemplu, o variantă ar fi mai multă autonomie sau o mutare laterală într-un alt departament sau șansa de lucra pe aceeași poziție, dar pentru un birou din altă țară.

5. Oferă oportunitatea unui program flexibil

Flexibilitatea programului le permite angajaților să-și îndeplinească sarcinile de serviciu în timp ce au grijă și de viața lor personală.

Câteva modalități de a oferi flexibilitate includ programul zilnic de lucru flexibil (de exemplu, sosirea devreme și plecarea devreme), săptămâni de lucru comprimate sau munca la distanță.

Permițând flexibilitate în program, organizația arată că privesc angajatul ca pe o ființă umană cu nevoi și responsabilități în afara biroului.

6. Susține echilibrul dintre viața profesională și viața privată

Susține echilibrul dintre viața profesională și viața privată încurajând colegii să își ia vacanțe sau zile libere și descurajând lucrul peste program în mod regulat sau răspunsul la e-mailuri sau apeluri după program.

Pentru ca angajații să fie productivi, ei au nevoie și de timp departe de muncă pentru a evita epuizarea.

De asemenea, fii adaptabil la problemele lor personale. De exemplu, poți lăsa temporar un angajat să lucreze de acasă pentru a avea grijă de un copil sau de un părinte bolnav.

7. Oferă încredere și autonomie

Când ai încredere în echipa ta pentru a-și îndeplini responsabilitățile, este mai probabil ca ea să fie motivată. O modalitate este de a le oferi libertatea de a-și testa propriile idei, fără supraveghere constantă. Această autonomie încurajează creativitatea și indică faptul că ai încredere în capacitatea lor de a produce soluții unice și eficiente.

Nu penaliza pentru greșeli, ci doar oferă feedback constructiv. Angajații pot face greșeli, dar aceasta creează oportunități de învățare care pot duce în viitor la proiecte de succes.

8. Oferiți oportunități de conducere

Oportunitățile de leadership oferă colegilor tăi responsabilități suplimentare care îi pot motiva să lucreze la un standard mai înalt.

Nu este musai ca leadership-ul să fie realizat din rolul de manager de departament. Poți face aceasta și schimbând cine conduce echipele de proiect sau rotind cine conduce o formare pe noi abilități sau concepte.

9. Stabilește obiective clare

Cu un obiectiv clar, angajații își pot planifica mai bine pașii pe care trebuie să-i facă pentru a finaliza un proiect și a atinge obiectivul setat. Îi poate ajuta să se simtă mai productivi și mai motivați atunci când care sunt așteptările, deoarece obiectivele bine definite reduc confuzia.

10. Compensează angajații în mod echitabil

Examinează regulat salariile angajaților din organizație și compară-le cu salariile medii pentru acele posturi din alte companii similare. Dacă se află sub medie, ia în considerare creșterea lor.

De asemenea, acordă atenție și pachetului de beneficii și modul în care acestea se aliniază cu nevoile angajaților. În afară de clasicele abonamente la servicii medicale, uite ce mai poți include ca beneficii:

  • Abonamente la sală,
  • Prânzuri gratuite,
  • Acces la servicii de terapie sau cursuri de mental health,
  • Beneficii legate de educație și cultură,
  • Carduri cadou.

11. Cunoaște-ți angajații și fi disponibil

Interacțiunea cu personalul dincolo de sarcinile de serviciu te poate ajuta să îți dai seama ce îi motivează. Răspunsul poate fi diferit pentru fiecare persoană, iar identificarea factorilor de motivare pentru angajații individuali îți permite să îți adaptezi strategiile motivaționale. În plus, ai ocazia să îi cunoști la nivel personal și astfel ei vor vedea că sunt pentru companie mai mult decât o persoană care rezolvă taskuri.

De asemenea, indiferent de cât de ocupat ești, fă-ți timp în programul tău pentru a fi prezent pentru colegii tăi. Este foarte demotivant când un angajat are nevoie de sfatul sau aprobarea ta și nu ești niciodată acolo.

E rândul tău

A ști cum să motivezi angajații va asigura că echipele din compania ta funcționează productiv și vor atinge un nivel bun de rezultate. Rezultatele vor fi atingerea obiectivelor, un mediu de lucru sănătos și angajați care vin cu bucurie și determinare la birou.

Deși nu este întotdeauna ușor, poți începe cu pași mici. Integrează în cultura companiei și în programele desfășurate cu angajații o parte din ideile de mai sus sau chiar altele care se potrivesc nevoile voastre, analizează rezultatele și vezi ce mai merge îmbunătățit.  

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode