Skip to main content

Cum să creezi un program de recomandări de succes

referral



Postarea ofertelor de joburi pe mai multe platforme de recrutare îți poate aduce candidații de care ai nevoie, dar uneori sursa prin care poți ajunge la candidații potriviți este mult mai aproape decât ai crede.

Recomandările angajaților se numără printre sursele cele mai bune de angajare și aduce multe beneficii companiei, cel mai important fiind că cei recomandați sunt angajați mai repede și au o rată de retenție mai bună.

Doar că nu este mereu simplu să îi motivezi pe colegii tăi să se implice în procesul de recrutare.

În acest articol vei găsi câteva sfaturi utile pentru construirea unui program de recomandări în care colegii tăi să se implice în mod constant, precum și cum poți automatiza mare parte din activitățile care țin de acest program.

Cum să strângi mai multe recomandări

Un program de recomandări interne este considerat de succes atunci când angajații se implică de bună voie și cu entuziasm iar rezultate finale sunt mulți candidați transformați în noi colegi.

Iată câteva idei despre cum poți crea o cultură în care colegii să se simtă motivați să-și recomande prietenii pentru un job în companie. 

1. Promovează oportunitatea de recomandare

Pentru ca colegii tăi să afle că au posibilitatea de a-și recomanda prietenii pentru joburile deschise, este important să afle de această oportunitate.

Folosește mai multe metode de comunicare: în cadrul newslettere-lor lunare, în postări pe intranet sau anunțuri în cadrul întâlnirilor lunare cu angajații (staff meetings).

În aceste comunicări poți include exemple de actuali colegi care au fost angajați prin recomandările primite de la alți colegi și chiar testimoniale ale acestora și ale celor care i-au recomandat.

2. Creează un proces ușor de urmat

Se spune că dacă vrei ca oamenii să folosească un produs sau un serviciu este important să îl faci să fie simplu.

Încearcă să realizezi un proces care să conțină puțini pași, doar cei esențiali, și realizează o descriere scurtă și clară. Nimeni nu are timp să citească rânduri întregi de instrucțiuni.

De asemenea, condițiile de acordare ale bonusului de recomandare este necesar să fie și ele exacte.

3. Descrie clar candidatul dorit pentru fiecare job

Colegii tăi au mulți prieteni dar, cel mai probabil, nu toți sunt potriviți să lucreze în compania ta sau pe rolurile disponibile.

Pentru a evita frustrarea colegilor care recomandă mulți prieteni dar niciunul nu este angajat, realizează o fișă a postului foarte clară.

Menționează în această fișă atât aptitudinile tehnice solicitate (cum ar fi, de exemplu, anumite limbaje de programare sau experiența necesară), dar și câteva aspecte legate de abilitățile soft (comunicare, problem solving).

Chiar dacă colegii tăi nu își cunosc foarte amănunțit prietenii și poate nu vor putea răspunde ei la aceste întrebări, prietenii lor vor știi dacă se potrivesc sau nu cerințelor postului.

4. Menține colegii informați

Pentru colegii tăi este plăcut să știe stadiul în care se află persoana pe care au recomandat-o.  De aceea, găsește o modalitate prin care să-i ții la curent cu evoluția în procesul de recrutare a celui recomandat.

De asemenea, în cazul în care persoana recomandată a fost respinsă, ia-ți câteva minute pentru a îi explica colegului tău motivele respingerii. Aceasta îl va ajuta și să nu fie descurajat în a mai recomanda alte persoane dar și să înțeleagă mai bine profilul de candidat dorit de companie.

5. Răsplătește recomandările

Orice ajutor este bine să fie recompensat. Creează un program de recomandări care să includă compensații de orice fel.

Metoda tradițională este de a acorda o sumă de bani celui care a recomandat o persoană care a fost angajată și a rămas în companie pentru o anumită perioadă.

Dar poți fi creativ și să creezi noi reguli, cum ar fi să acorzi mici premii și pentru colegii care au recomandat mai mulți candidați sau unde candidații, deși nu au fost angajați, au ajuns în stadiile finale de interviu. Premiile nu trebuie să fie neapărat sub formă de bani. Poți face cadou vouchere, zile libere sau diverse obiecte.

6. Cere și oferă feedback

Sunt și proiecte care merge perfect de prima dată, dar, de obicei, ele mai necesită mici ajustări pe parcurs.

Roagă-i pe colegii implicați în program să-ți povestească despre experiența lor și ascultă-le sugestiile. La rândul tău, oferă-le feedback și îndrumare referitor la recomandările făcute.

Cum poți folosi Mingle pentru recomandările interne

În cazul în care ai deja sau vrei să pui bazele unui program de recomandări, Mingle este aici să îți fie alături.

Mai jos vei găsi funcționalitățile Mingle pe care le poți utiliza pentru gestionarea bună a recomandărilor.

1. Recomandări și aplicări

Prin Mingle, angajații pot trimite rapid recomandările chiar dacă nu cunosc toate informațiile despre prietenii lor (de exemplu, nu au CV-urile lor).

Cum pot face aceasta:

  • Trimit prietenului link-ul jobului de pe portalul de angajaț

Colegii tăi pot intra pe portalul de angajați și de aici să copieze link-ul jobului dorit pentru ca, mai apoi, să îl trimită prietenului lor.


Recomandare candidati




  • Aplică în numele prietenului cu un număr minim de informații necesare
În cazul în care au datele de contact ale prietenului lor, angajații pot aplica direct în numele lor. Aceasta se poate face tot de pe portalul de angajați, intrând pe jobul dorit.

recomandare candidati














  • Trimit recomandarea direct către tine

În cazul în care colegii tăi trimit recomandarea direct către tine, intră în Mingle și adaugă candidatul recomandat de către colegul tău.

Apoi nu uita să menționezi în profilul candidatului numele colegului care l-a recomandat.

recomandare interna




2. Notificarea de bonus

În Mingle poți vedea toate bonusurile care urmează să fie plătite, precum și detalii despre acestea. 

De asemenea, ai posibilitatea de a primi notificări pe email despre bonusuri: cui și când trebuie ele plătite.

referral


3. Updates pentru colegii care recomandă

Colegii care au recomandat candidați vor fi ținuți la curent cu evoluția celor recomandați pe parcursul procesului de recrutare. Ei vor primi o notificare pe email de fiecare dată când prietenul lor este mutat într-un nou stadiu.

Gata de un upgrade?

Să găsești candidații potriviți nu este o sarcină simplă de făcut. Vestea bună este că, atunci când platformele de joburi sau agențiile de recurtare nu oferă ceea ce ai nevoie, poți apela la colegii tăi - ei pot fi o sursă extraordinară de recomandări.

Iar Mingle este lângă tine pentru a te susține în realizarea unui program de recomandări cât mai eficient și simplu de utilizat atât pentru tine, cât și pentru colegii tăi.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.





Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode