Doar că nu este mereu simplu să îi motivezi pe colegii tăi să se implice în procesul de recrutare.
În acest articol vei găsi câteva sfaturi utile pentru construirea unui program de recomandări în care colegii tăi să se implice în mod constant, precum și cum poți automatiza mare parte din activitățile care țin de acest program.
Cum să strângi mai multe recomandări
Un program de recomandări interne este considerat de succes atunci când angajații se implică de bună voie și cu entuziasm iar rezultate finale sunt mulți candidați transformați în noi colegi.
Iată câteva idei despre cum poți crea o cultură în care colegii să se simtă motivați să-și recomande prietenii pentru un job în companie.
1. Promovează oportunitatea de recomandare
Pentru ca colegii tăi să afle că au posibilitatea de a-și recomanda prietenii pentru joburile deschise, este important să afle de această oportunitate.
Folosește mai multe metode de comunicare: în cadrul newslettere-lor lunare, în postări pe intranet sau anunțuri în cadrul întâlnirilor lunare cu angajații (staff meetings).
În aceste comunicări poți include exemple de actuali colegi care au fost angajați prin recomandările primite de la alți colegi și chiar testimoniale ale acestora și ale celor care i-au recomandat.
2. Creează un proces ușor de urmat
Se spune că dacă vrei ca oamenii să folosească un produs sau un serviciu este important să îl faci să fie simplu.
Încearcă să realizezi un proces care să conțină puțini pași, doar cei esențiali, și realizează o descriere scurtă și clară. Nimeni nu are timp să citească rânduri întregi de instrucțiuni.
De asemenea, condițiile de acordare ale bonusului de recomandare este necesar să fie și ele exacte.
3. Descrie clar candidatul dorit pentru fiecare job
Colegii tăi au mulți prieteni dar, cel mai probabil, nu toți sunt potriviți să lucreze în compania ta sau pe rolurile disponibile.
Pentru a evita frustrarea colegilor care recomandă mulți prieteni dar niciunul nu este angajat, realizează o fișă a postului foarte clară.
Menționează în această fișă atât aptitudinile tehnice solicitate (cum ar fi, de exemplu, anumite limbaje de programare sau experiența necesară), dar și câteva aspecte legate de abilitățile soft (comunicare, problem solving).
Chiar dacă colegii tăi nu își cunosc foarte amănunțit prietenii și poate nu vor putea răspunde ei la aceste întrebări, prietenii lor vor știi dacă se potrivesc sau nu cerințelor postului.
4. Menține colegii informați
Pentru colegii tăi este plăcut să știe stadiul în care se află persoana pe care au recomandat-o. De aceea, găsește o modalitate prin care să-i ții la curent cu evoluția în procesul de recrutare a celui recomandat.
De asemenea, în cazul în care persoana recomandată a fost respinsă, ia-ți câteva minute pentru a îi explica colegului tău motivele respingerii. Aceasta îl va ajuta și să nu fie descurajat în a mai recomanda alte persoane dar și să înțeleagă mai bine profilul de candidat dorit de companie.
5. Răsplătește recomandările
Orice ajutor este bine să fie recompensat. Creează un program de recomandări care să includă compensații de orice fel.
Metoda tradițională este de a acorda o sumă de bani celui care a recomandat o persoană care a fost angajată și a rămas în companie pentru o anumită perioadă.
Dar poți fi creativ și să creezi noi reguli, cum ar fi să acorzi mici premii și pentru colegii care au recomandat mai mulți candidați sau unde candidații, deși nu au fost angajați, au ajuns în stadiile finale de interviu. Premiile nu trebuie să fie neapărat sub formă de bani. Poți face cadou vouchere, zile libere sau diverse obiecte.
6. Cere și oferă feedback
Sunt și proiecte care merge perfect de prima dată, dar, de obicei, ele mai necesită mici ajustări pe parcurs.
Roagă-i pe colegii implicați în program să-ți povestească despre experiența lor și ascultă-le sugestiile. La rândul tău, oferă-le feedback și îndrumare referitor la recomandările făcute.
Cum poți folosi Mingle pentru recomandările interne
În cazul în care ai deja sau vrei să pui bazele unui program de recomandări, Mingle este aici să îți fie alături.
Mai jos vei găsi funcționalitățile Mingle pe care le poți utiliza pentru gestionarea bună a recomandărilor.
1. Recomandări și aplicări
Prin Mingle, angajații pot trimite rapid recomandările chiar dacă nu cunosc toate informațiile despre prietenii lor (de exemplu, nu au CV-urile lor).
Cum pot face aceasta:
- Trimit prietenului link-ul jobului de pe portalul de angajaț
Colegii tăi pot intra pe portalul de angajați și de aici să copieze link-ul jobului dorit pentru ca, mai apoi, să îl trimită prietenului lor.
- Aplică în numele prietenului cu un număr minim de informații necesare
În cazul în care au datele de contact ale prietenului lor, angajații pot aplica direct în numele lor. Aceasta se poate face tot de pe portalul de angajați, intrând pe jobul dorit.
- Trimit recomandarea direct către tine
În cazul în care colegii tăi trimit recomandarea direct către tine, intră în Mingle și adaugă candidatul recomandat de către colegul tău.
Apoi nu uita să menționezi în profilul candidatului numele colegului care l-a recomandat.
2. Notificarea de bonus
În Mingle poți vedea toate bonusurile care urmează să fie plătite, precum și detalii despre acestea.
De asemenea, ai posibilitatea de a primi notificări pe email despre bonusuri: cui și când trebuie ele plătite.
3. Updates pentru colegii care recomandă
Colegii care au recomandat candidați vor fi ținuți la curent cu evoluția celor recomandați pe parcursul procesului de recrutare. Ei vor primi o notificare pe email de fiecare dată când prietenul lor este mutat într-un nou stadiu.
Comments
Post a Comment