Skip to main content

Tot ce trebuie să știi despre crearea unei pagini de cariere de succes

pagina de cariere, career page
Pagina de cariere este discursul tău de prezentare în fața candidaților. Aici le poți povesti ce face din compania ta un loc de muncă atractiv și cum pot găsi cu ușurință rolul potrivit.

De aceea, este important să investești în pagina de cariere ca parte din strategia ta de employer branding. Am inclus în acest articol tot ce trebuie să știi despre crearea unei pagini de cariere eficiente. Parcurge articolul în întregime, sau mergi direct către secțiunea dorită navigând în lista de mai jos:

De ce ar trebui să ai o pagină de cariere
Cum să creezi pagina de cariere ideală
ghid recrutare


De ce ar trebui să ai o pagină de cariere

Ce este o pagină de cariere?

O pagină de cariere este o pagină de pe website-ul companiei dedicată posturilor libere existente. Potențialii candidați vizitează secțiunea de cariere pentru a afla mai multe despre compania ta și despre mediul de lucru. 
Cele mai bune pagini de cariere sunt cele dinamice: acestea includ fotografii, videoclipuri sau testimoniale de la angajați.  De asemenea, trebuie să îi îndrume pe candidați să vadă sau să aplice pentru posturile disponibile. Astfel, trebuie să descrie cu claritate: 
  • Posturile disponibile
  • Mediul de lucru
  • Echipa
  • Valorile companiei

De ce ar trebui să creezi o pagină de cariere pe website-ul tău?

Paginile de cariere sunt instrumente eficiente de recrutare și branding. Atunci când sunt bine implementate, te vor ajuta să atragi candidați de calitate și să le faci o scurtă introducere despre cultura companiei. Portalurile de cariere de succes au în comun câteva caracteristici:

1. Reușesc să atragă candidați

Pentru a atrage potențialii candidați pe pagina de cariere, evită folosirea de buzzwords - acele cuvinte folosite mult prea des în anunțurile de recrutare, la care candidații au devenit indiferenți. În locul lor, apelează la tehnicile de search engine optimization pentru a crește vizibilitatea website-ului. Tot pentru creșterea vizibilității alege să îți promovezi pagina pe social media sau în alte părți ale site-ului.

Un bun exemplu este pagina de cariere a platformei de design InVision, care descrie misiunea companiei folosind un limbaj foarte clar:

career page, pagina de cariere

career page, pagina de cariere

2. Mențin vizitatorii interesați

Oamenii au, în general, un interval scurt de atenție atunci când citesc conținut online. Pentru a menține interesul vizitatorilor în timp ce parcurg pagina de cariere, folosește titluri puternice alături de imagini sau videoclipuri. 

De exemplu, compania King folosește un titlu îndrăzneț pentru a descrie mediul lor de lucru:

career page, pagina de cariere

3. Stârnesc curiozitatea candidaților

Candidații vor evalua compania pe baza paginii de cariere: beneficiile, oportunitățile de învățare și testimonialele angajaților - toate acestea te vor ajuta să le creezi o primă impresie favorabilă. Povestește-le cum este să lucrezi în compania ta, pentru ca ei să-și poată imagina cum ar arăta cariera lor alături de voi.

Pe pagina de cariere a companiei Telepathy candidații pot descoperi cum arată o zi de lucru:

career page, pagina de cariere

career page, pagina de cariere


Un mod de implementare asemănător îl găsim și pe pagina de cariere a companiei Bookster:

career page, pagina de cariere

4. Convertesc vizitatorii în aplicanți

Vizitatorii ar trebui să fie la un click distanță de a aplica pentru oricare dintre posturile disponibile. Folosește butoane de acțiune precum "Aplică",  "Vezi posturile disponibile" sau "Lucrează cu noi". De asemenea, asigură-te că limbajul pe care îl folosești în descrierea joburilor reflectă cultura companiei tale și te ajută să atragi oamenii de care ai nevoie. 

De exemplu, compania HelpScout atrage candidații potriviți prezentându-le de la început echipele în care vor lucra:

pagina de cariere

Ce procent din candidați vizitează pagina de cariere?

Potrivit unui studiu al agenției de cercetare Potentialpark, 74% dintre cei care își caută un loc de muncă folosesc ca sursă principală de informație pagina de cariere a companiei. În plus, în 58% din cazuri candidații folosesc telefonul mobil atunci când caută un loc de muncă - de aceea este foarte important ca pagina de cariere să fie optimizată pentru a fi accesată de pe mobil. 

Ce informații caută candidații pe pagina de cariere?

Aplicanții răsfoiesc pagina de cariere pentru a învăța mai multe despre companie, despre cultura ei și posturile disponibile. De aceea, o pagină de cariere bună trebuie să răspundă următoarelor întrebări:
  • Ce oportunități de joburi are compania?
  • Care sunt valorile companiei?
  • Ce beneficii oferă?
  • Cum arată spațiul de lucru?
  • Cine sunt angajații companiei?
  • Care este părerea angajaților curenți despre companie?
  • Cum pot aplica pentru un post disponibil?
  • De ce ar lucra aici?

Cum să creezi pagina de cariere ideală

Ce ar trebui să incluzi în pagina de cariere?

Am analizat câteva pagini de cariere de succes pentru a înțelege care sunt cele mai importante elemente pe care le conțin și cum sunt acestea afișate:

1. Posturile disponibile

O listă actualizată a tuturor posturilor disponibile va ajuta candidații să își găsească rolul potrivit în compania ta. De aceea, fă navigarea pe site ușoară și împarte pozițiile deschise pe categorii în funcție de departament sau locație. Desigur, poți adăuga și un filtru pentru afișarea tuturor joburilor, simplificând astfel procesul de căutare.

Pe pagina de cariere a companiei HireVue candidații pot naviga cu ușurință printre joburile deschise:


career page, pagina de cariere

2. Avantaje și beneficii

Pachetul de beneficii pe care îl oferă compania influențează decizia candidaților - potrivit unui studiu efectuat de Glassdoor, 48% dintre cei care își caută un loc de muncă aleg să lucreze la o anumită companie în funcție de beneficiile pe care aceasta le oferă. Programele de instruire și training sau orele de lucru flexibile, de exemplu, îi pot motiva pe unii dintre candidați să aplice.

Startup-ul australian Canva are o pagină dedicată candidaților care se întreabă de ce ar lucra în cadrul companiei, unde sunt trecute și principalele beneficii:

career page, pagina de cariere

3. Testimonialele angajaților

De la câteva rânduri până la videoclipuri întregi, vocile angajaților curenți au un impact puternic. Și asta pentru că vizitatorii își doresc să afle mai multe despre cum este să lucreze la compania ta. 

Pe site-ul eMag, candidații pot găsi testimoniale video din partea angajaților, iar în secțiunea eMag Life pot afla mai multe despre mediul de lucru:

career page, pagina de cariere

4. Butoane vizibile pentru aplicare

Asigură-te că butoanele prin care candidații pot aplica sunt la îndemână, astfel încât aceștia să își poată trimite datele cu ușurință. Un formular de aplicare scurt are șanse mai mari de a fi completat.

Iată mai jos cum arată formularul de aplicare la UiPath. Candidații trebuie să completeze doar câteva câmpuri și să încarce CV-ul, iar dacă doresc pot adăuga și alte informații:

application form

application form

5. Detalii privind sediile companiei

Dacă ai birouri în mai multe orașe sau dacă ești activ doar în mediul online, cel mai probabil candidații se vor întreba unde vor lucra în cazul în care sunt angajați. Îi poți ajuta menționând orașul pentru fiecare poziție deschisă și incluzând imagini din birouri.

Pe pagina de cariere a companiei Adidas, de exemplu, candidații pot căuta de la început posturile disponibile în funcție de locație:

career page, pagina de cariere

Cât de important este designul paginii de cariere?

Pagina de cariere este prezentarea companiei tale în fața candidaților și influențează felul în care aceștia o percep. De aceea, este foarte important ca designul ei să fie plăcut și să le permită acestora să se conecteze cu organizația ta. De exemplu, o pagină care le face cunoștință cu membrii echipei le transmite mesajul că organizația ta pune oamenii în valoare și promovează un mediu de lucru sănătos.

Iată câteva bune practici pentru îmbunătățirea designului portalului de cariere:
  • Simplifică navigarea pe website. Dacă pagina de cariere este greu de găsit, ascunsă în secțiunea de "Contact" sau la mai mult de un click distanță, atunci riști să pierzi o parte din candidați. Poziționează linkul către secțiunea de cariere într-un loc vizibil pe pagina principală a site-ului.
  • Folosește fonturi și culori plăcute. De exemplu, textele de culoare închisă pe un fundal deschis sunt mai ușor de parcurs. Iar fonturile neutre și simple ajută vizitatorii să se concentreze pe conținutul paginii (nouă ne plac Montserrat, Open Sans, Roboto sau Helvetica)
  • Adaugă elemente grafice. Include fotografii ale spațiului de lucru și ale colegilor, creează un scurt video de prezentare sau folosește elemente grafice pentru a le oferi o idee despre cultura voastră.
  • Optimizează site-ul pentru accesul de pe mobil. Asigură-te că textul este lizibil, formularele sunt scurte și ușor de completat, iar limbajul este concis. De asemenea, minimizează viteza de încărcare a paginii pentru a fi ușor de accesat de oriunde.

Ce ar trebui să scrii pe pagina de cariere?

Folosește secțiunea de cariere pentru a le prezenta candidaților povestea companiei tale. Pentru aceasta, scrie despre:
  • Istoria companiei: Include câteva momente importante din istoria companiei, de când a fost înființată până în prezent. Candidații simt nevoia să înțeleagă mai multe despre cum a evoluat aceasta și cum o pot ajuta să crească.
  • Misiunea voastră: oamenii aleg să lucreze pentru companiile care îi inspiră, așa că adaugă câteva cuvinte despre viziunea voastră: ce vă doriți să obțineți și cum munciți pentru a ajunge acolo.
  • Valorile voastre: acestea definesc personalitatea unei companii și o diferențiază de celelalte. În plus, ajută la clarificarea lucrurilor importante pentru voi.
  • Oamenii pe care vă bazați: Pune în evidență angajații existenți și poveștile lor, sau fă o scurtă prezentare a echipelor sau managerilor pentru a oferi o notă personală paginii.
  • Viața de zi cu zi: Ajută aplicanții să-și imagineze cum arată zilele de lucru în compania ta. 
  • Spațiul de lucru: Prezintă locațiile din care lucrați, cum sunt proiectate și la ce fel de tehnologie vor avea acces.

Ce instrumente poți folosi pentru crearea paginii?

Crearea paginii de cariere necesită, de obicei, ajutorul unor echipe de dezvoltatori și designeri. Însă, în cazul în care nu ai acces la aceste resurse, poți folosi unele dintre următoarele instrumente: 

Care sunt cele mai întâlnite greșeli pentru paginile de cariere?

Paginile de cariere pot fi ineficiente dacă:
  • Sunt greu de găsit. Asigură-te că pot fi accesate cu ușurință din orice pagină a website-ului tău: candidații trebuie să poată ajunge acolo cu un singur click și să le identifice cu ușurință. De aceea, fă trimitere către ele folosind cuvinte precum "Cariere", "Lucrează cu noi" sau "Angajăm".
  • Nu sunt de actualitate. Adu-ți pagina de cariere la zi în mod regulat, pentru a îmbunătăți experiența candidaților. Desigur, asta te va ajuta și pe tine să primești aplicații doar pentru posturile care încă nu au fost ocupate.
  • Ceva nu funcționează. Linkuri care nu funcționează, formulare de aplicare lungi sau design încărcat - toate acestea pot strica experiența de navigare a candidaților. Asigură-te că vizitatorii pot accesa orice secțiune, de pe orice dispozitiv. 
  • Nu sunt creative. În loc să incluzi doar posturile disponibile, scoate în evidență ceea ce diferențiază compania ta de celelalte. Evită să folosești imagini standard și alege mai degrabă să adaugi fotografii reale din companie sau cu echipele. 

Care sunt cele mai bune exemple de pagini de cariere?

Pentru construirea unui portal de cariere perfect, te poți inspira din paginile de cariere ale acestor companii:
Iată câteva lucruri pe care le putem învăța de la ele:
  • Pe paginile de cariere ale companiei Canva întâlnim o varietate de elemente grafice captivante (fotografii, ilustrații, video), titluri puternice și conținut informativ, butoane clare care îi îndeamnă pe candidați să aplice și informații privind locațiile, beneficiile sau echipa:

career page, pagina de cariere
career page, pagina de cariere

  • Compania Telepathy își pune în evidență mediul de lucru extraordinar, colegii și beneficiile folosind titluri clare, materiale video sau ilustrații prietenoase:

career page, pagina de cariere

career page, pagina de cariere

career page, pagina de cariere

  • Box scoate în prim-plan cât de importantă este cultura pentru ei și care este misiunea companiei prin câteva secțiuni utile: viața la Box, oportunități pentru studenți, comunitatea și beneficiile:


career page, pagina de cariere

  • Pagina de cariere Zappos reflectă valorile companiei, este ușor de parcurs, prezintă fiecare echipă în detaliu și are chiar o secțiune dedicată celor care și-ar dori să lucreze la Zappos:

career page, pagina de cariere


career page, pagina de cariere

Checklist pentru crearea unei pagini de cariere de succes

În crearea paginii de cariere de succes, poți folosi checklist-ul de mai jos (îl poți și descărca):

Conține butoane clare de aplicare

Formularele de aplicare sunt ușor de completat

Toate posturile disponibile sunt actualizate și sortate în funcție de locație

Funcționează toate linkurile și secțiunile

Am testat că pagina este optimizată pentru mobil

Este ușor de găsit în site și pagina poate fi parcursă cu ușurință

Am folosit elemente grafice (fotografii, video, liste sau ilustrații)

Am folosit fotografii reale, din mediul de lucru

Am inclus testimoniale ale angajaților sau informații despre echipe

Descrie valorile și misiunea companiei

Conține informații despre beneficii și avantajele de a lucra aici

Oferă o imagine clară despre mediul de lucru


Minimaliste sau complexe, motivaționale sau  jucăușe, paginile de cariere sunt locul primei întâlniri cu candidații. Asigură-te că le asiguri o experiență plăcută, din care pot afla mai multe despre compania ta și că le faci ușoare navigarea și aplicarea pentru posturile disponibile.

ghid recrutare

__________________

Dobândește noi perspective

Dacă îți plac articolele noastre, poți urmări Mingle pentru a rămâne la curent cu noutăți din sfera de HR. Actualizăm permanent blogul cu articole, tutoriale și resurse care sperăm să vină în ajutorul inițiativelor tale.

Urmărește Mingle pe LinkedIn
Urmărește Mingle pe Facebook

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode