Skip to main content

Cum să le faci training managerilor înainte de interviuri

Training manageri interviu


Managerii de echipe joacă un rol la fel de important în procesul de recrutare ca și recrutorii – dacă nu chiar mai mult. În cele mai multe cazuri, ei sunt cei care deschid rolurile noi și cei care aleg în final pe cine să angajeze.

De aceea, e esențial ca managerii să știe cum să intervieveze candidații – și, în special, cum să combată bias-ul și să-i evalueze pe toți în mod egal. Pentru asta, au nevoie de un training adecvat. Indiferent de cât de experimentați sunt, toți managerii pot beneficia de câteva sesiuni de instruire dedicate interviurilor și combaterii bias-urilor.

În acest articol vei găsi inspirația de care ai nevoie pentru a pune la punct un plan de training eficient pentru managerii implicați în recrutare.

1. Îndeamnă managerii să participe la training-uri

Managerii experimentați probabil știu deja cum să susțină interviuri și să evalueze candidații. Însă unele tehnici de interviu mai avansate, cum ar fi combaterea bias-urilor, folosirea interviurilor structurate sau evitarea întrebărilor clișeistice nu vin automat cu experiența și trebuie învățate separat.

Stabilește o întâlnire cu managerii pentru a discuta despre procesul de recrutare și despre felul în care ar trebui să abordați interviurile. Dacă e cazul, oferă-le câteva exemple de lucruri care pot fi îmbunătățite. Atunci când faci asta, apelează la date reale și la studii care documentează de ce unele tehnici funcționează mai bine decât altele.

2. Pregătește un checklist pentru susținerea interviurilor

E ușor să uiți lucruri atunci când nu există un mod clar de a le urmări. Pune la punct ghiduri de lucru pentru manageri sau checklist-uri pe care aceștia le pot parcurge atunci când se pregătesc pentru interviuri.

Iată de exemplu un checklist pe care managerii îl pot folosi înainte de a susține interviurile:
  • Știu să ofer detalii despre companie, mediul de lucru, rol și echipă?
  • Pot să le răspund candidaților la întrebările despre beneficii și avantajele jobului?
  • Am citit descrierea de job?
  • Am parcurs CV-ul candidatului și comentariile lăsate de echipa de recrutare?
  • Știu ce întrebări de interviu să folosesc?
  • Am verificat cu echipa de recrutare că întrebările pe care le voi adresa sunt potrivite?
Pe lângă checklist-ul de interviu, poți defini și un flux de lucru clar cu managerii, astfel încât aceștia să știe exact când e nevoie să se implice în recrutare și ce acțiuni să facă. Poți folosi modelul de mai jos:


Descarcă de aici ghidul în format editabil

3. Instruiește intervievatorii

Învață-i pe manageri să combată bias-urile

Primul pas în a învăța să combatem bias-urile este să fim conștienți de existența lor. Iar asta nu se întâmplă peste noapte – e nevoie de timp și de efort. Un bun început ar fi să-i ajuți pe intervievatori să-și descopere bias-urile de care nu sunt conștienți: 
  • Încurajează-i să parcurgă testul de Implicit Association de la Harvard
  • Ajută-i să înțeleagă mai bine noțiunea de bias inconștient (și cum să-l preîntâmpine) prin intermediul unor materiale ușor de parcurs. Le poți trimite, de exemplu, acest video:
  • Folosește experimente de identificare a bias-urilor în timpul sesiunilor de training. De exemplu, poți încerca experimentul din video-ul de mai jos, inspirat de studiile despre bias-ul de confirmare:

Instruiește managerii să folosească interviurile structurate

Interviurile structurate sunt un instrument foarte bun pentru evaluarea candidaților în mod egal și combaterea bias-urilor.

În cadrul acestor tipuri de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un sistem unitar, pe baza căruia pot fi comparate răspunsurile tuturor candidaților.

Prin urmare, interviurile structurate sunt mai obiective decât cele nestructurate. Iar cei care folosesc acest format pentru interviuri ar trebui să învețe să pregătească întrebările de interviu de dinainte, să stabilească în mod clar ce competențe vor să evalueze și cum să puncteze candidații.

Iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a-i ajuta pe manageri să adopte interviurile structurate:
  • Trimite-le managerilor acest ghid de interviu structurat pentru a-i ajuta să înțeleagă beneficiile acestui format de interviuri și cum să le structureze.
  • Folosește fișe de evaluare pentru interviuri. Acestea vă vor ajuta să documentați mai ușor feedbackul după interviu iar informațiile pot fi distribuite cu membrii echipei implicați în selecție.
  • Exersați împreună. Poți susține interviuri de test cu managerii, pentru a-i obișnui să-și ia notițe scurte în timpul interviului fără a-și pierde atenția.

Instruiește managerii să fie atenți la limbajul corporal

Intervievatorii care sunt atenți la limbajul corporal al candidaților pot îmbunătăți considerabil experiența acestora la interviu. De exemplu, dacă limbajul corporal al unui candidat relevă faptul că acesta este emoționat, intervievatorii pot face un efort conștient pentru a-i ajuta să se destindă.

De asemenea, poți instrui managerii să fie conștienți și de propriul limbaj corporal. De exemplu, chiar dacă în timpul interviului își dau seama că un candidat nu este potrivit pentru rol, n-ar trebui să-l facă pe acesta să se simtă inconfortabil în timpul discuției.

E rândul tău

Timpul și efortul investite în dezvoltarea abilităților de interviu ale colegilor tăi își vor spune cuvântul: pe de o parte, vor contribui la creșterea calităților angajărilor. În plus, vor îmbunătăți și experiența candidaților și, odată cu aceasta, brandul de angajator al companiei.
Pe aceeași temă...

Am recrutat un programator în 15 zile. Iată ce am învățat.

Ce proces de recrutare am folosit pentru a angaja un programator în 2 săptămâni.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s