Skip to main content

7 idei pentru îmbunătățirea paginii de cariere

pagina de cariere

Pagina de cariere este discursul tău de prezentare în fața candidaților. Prin intermediul ei, le poți povesti ce face din compania ta un loc de muncă atractiv și cum pot găsi rolul potrivit pentru ei. De aceea este important să investești în pagina de cariere ca parte din strategia ta de employer branding.

Dacă ai deja o pagină de cariere, primul pas e să te asiguri că include informațiile de bază: un scurt rezumat despre companie, lista posturilor disponibile sau o fotografie cu echipa.

Însă de multe ori aceste elemente nu sunt suficiente pentru a le capta atenția candidaților și a-i încuraja să aplice pentru posturile disponibile.

În acest articol vei găsi 7 idei de îmbunătățire a paginii de cariere, care să te ajute să o faci mai atrăgătoare și mai prietenoasă pentru candidați – și să crești, astfel, rata de aplicare a acestora.

1. Adaugă testimoniale ale angajaților

Când cumperi ceva online, citești recenziile înainte de a lua o decizie? Ți s-a întâmplat vreodată să cumperi un produs/serviciu doar pentru că un prieten ți l-a recomandat?

În mod asemănător funcționează și procesul de aplicare pentru un job. Candidații citesc adesea recenziile altor angajați de pe Undelucrăm sau Glassdoor atunci când se gândesc să aplice pentru un loc de muncă. Prin urmare, îți recomandăm să incluzi și pe pagina de cariere câteva testimoniale ale celor care lucrează deja în companie, pentru a-i încuraja pe candidați să aplice.

Un exemplu bun este pagina de cariere de la ING, care conține mai multe testimoniale ale angajaților:

pagina de cariere

2. Afișează descrierea companiei în partea de sus a paginii

În mod ideal, vrei să atragi acei candidați care își doresc să lucreze în echipa ta. Un mod de a-i motiva este le spui încă de la început care e specificul companiei și cum arată mediul de lucru.

De exemplu, un programator în căutare de proiecte inovative și independență în luarea deciziilor ar aplica mai degrabă pentru un rol într-un start-up tech decât într-o companie de outsourcing. În mod asemănător, cineva care caută mai multă stabilitate și predictibilitate la locul de muncă va fi mai interesat de un rol într-o companie mare, care are proceduri de lucru testate și implementate de-a lungul timpului.

Pentru candidați este mai ușor să afle aceste informații dacă sunt poziționate la vedere, respectiv în prima parte a paginii de cariere.

Revolut face exact acest lucru, cu două paragrafe scurte și la obiect care detaliază cine sunt și ce fac, în doar câteva cuvinte.

pagina de cariere

3. Prezintă misiunea, viziunea și valorile companiei tale

Un sondaj făcut de Glassdoor în 2019 a constatat că, pentru mulți candidați, misiunea și cultura unei companii contează mai mult decât un anumit nivel al salariului sau pachetul de beneficii. Astfel, candidații în căutarea unui loc de muncă iau în considerare cultura și mediul de lucru atunci când aplică pentru un job.

În ultimii ani a devenit din ce în ce mai important echilibrul dintre muncă și viața personală, precum și trasarea unei limite clare între viața de la birou și cea de acasă. Pentru candidații care pun preț pe asta, este foarte important ca viziunea și valorile companiei pentru care lucrează să se alinieze cu ale lor.

Prin urmare, includerea misiunii și valorilor companiei pe pagina de cariere nu numai că îi va ajuta pe candidați să decidă dacă angajatorul este potrivit pentru ei, dar îi va și atrage pe aceia care sunt motivați să joace un rol activ în îndeplinirea misiunii companiei.

Acesta poate fi un factor de diferențiere puternic pe lângă celelalte criterii precum salariul, beneficiile oferite, flexibilitatea muncii și alte avantaje.

Pagina de cariere a celor de la Ubisoft este un exemplu foarte bun pentru a ilustra această strategie. Cele patru valori enumerate îi ajută să le explice candidaților cine sunt, ce este important pentru ei și cum promovează lucrurile în care cred.
pagina de cariere

4. Include detalii despre beneficiile oferite și alte avantaje

Nu este un secret că beneficiile oferite sunt importante pentru candidați atunci când iau în considerare să aplice pentru un job. Există numeroase tipuri de beneficii, pe lângă cele clasice precum asigurarea de sănătate, bonuri de masă sau un abonament la sală. Acestea pot fi lucruri precum: posibilitatea de a lucra remote, programe de învățare sau un buget pentru alte activități sau pentru îngrijirea copilului.
beneficii angajati
Candidații vor să știe ce alte avantaje le oferă locul de muncă în plus față de salariu. De aceea, îți recomandăm să detaliezi toate beneficiile care te pot deosebi de alți angajatori.

Regina Maria face acest lucru pe pagina lor de cariere.

pagina de cariere
Descoperă Mingle

Cum a îmbunătățit Medicover experiența candidaților cu Mingle

Află cum echipa de recrutare Medicover folosește Mingle pentru a reduce timpul de angajare și a îmbunătăți experiența candidaților.

Citește studiul de caz

5. Adăugă imagini sau clipuri video

Îți recomandăm să adaugi pe pagina de cariere imagini sau clipuri video cu colegii, cu biroul sau cu diverse evenimente organizate de companie. În felul acesta, îi vei ajuta pe candidați să-și facă o imagine mai bună despre mediul de lucru din companie și despre viitorii lor colegi.

Alături de imagini sau video poți include și testimoniale ale angajaților existenți. Prin intermediul acestora poți transmite informații precum motivul pentru care angajații au ales să lucreze la companie, ce beneficii le aduce, cum arată o zi la birou sau la ce proiecte lucrează. Include aici orice crezi că îi poate oferi candidatului o imagine cât mai clară a ceea ce ar însemna să lucreze în echipa ta.

Bookster face acest lucru printr-un video care surprinde diferite momente din viața de la birou, precum și testimonialele celor care lucrează aici.


6. Folosește vocea companiei în toate comunicările făcute

În ultimii ani, noțiunea de „brand” a evoluat de la ceva legat exclusiv de marketing la o parte esențială a strategiei unei companii.

Acum, 72% dintre liderii de recrutare la nivel global sunt de acord că employer branding-ul are un impact semnificativ asupra angajării oamenilor potriviți și asupra succesului unei companii.

Printre altele, noțiunea de „employer branding” se referă și la procesul de aplicare la posturile deschise de companie, procesele de interviu și, bineînțeles, pagina de cariere.

De aceea, este important ca toate informațiile oferite pe pagina de cariere, precum și cele afișate în momentul aplicării sau prezentate în timpul procesului de recrutare să fie consecvente cu brandul de angajator al companiei.

Pagina de cariere a celor de la Apple este un exemplu foarte bun de pagină de cariere care este consecventă în ceea ce privește brandul și tonul. Aceasta se poziționează drept o companie care promovează inovația, iar asta este transmis prin cuvintele și elementele folosite pe pagina de cariere.

pagina de cariere


7. Investește într-un design de calitate și atrăgător

O pagină de cariere cu un design profesionist creează o primă impresie pozitivă, fiind ușor de parcurs și de înțeles de către candidați. Aceștia ar trebui să poată găsi fără efort informațiile relevante, deoarece o experiență proastă de navigare poate crea frustrare și îi poate descuraja să aplice.

O pagină de cariere bine structurată poate îmbunătăți ratele de conversie, transformând mai mulți vizitatori în aplicanți. Eficientizarea procesului de aplicare și eliminarea pașilor inutili poate duce la rate mai mari de aplicare.

De exemplu, pagina de cariere a celor de la Airbnb este foarte atrăgătoare și foarte ușor de parcurs, iar toate informațiile sunt la îndemână.

pagina de cariere

E rândul tău

Pagina de cariere este o parte esențială a brandului de angajator. Pentru ca aceasta să atragă mai mulți candidați, e important să aibă un design modern, cu informații ușor de parcurs, printre care să se regăsească testimoniale ale angajaților, detalii despre misiune, valori și avantajele de a lucra în cadrul companiei. Scopul ei nu este doar de a promova brandul de angajator, dar și de a veni în sprijinul candidaților și a-i ajuta să afle cum e compania și cine sunt oamenii alături de care vor lucra.
Descoperă Mingle

Cum a îmbunătățit Medicover experiența candidaților cu Mingle

Află cum echipa de recrutare Medicover folosește Mingle pentru a reduce timpul de angajare și a îmbunătăți experiența candidaților.

Citește studiul de caz


Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate