Dacă ai deja o pagină de cariere, primul pas e să te asiguri că include informațiile de bază: un scurt rezumat despre companie, lista posturilor disponibile sau o fotografie cu echipa.
Însă de multe ori aceste elemente nu sunt suficiente pentru a le capta atenția candidaților și a-i încuraja să aplice pentru posturile disponibile.
În acest articol vei găsi 7 idei de îmbunătățire a paginii de cariere, care să te ajute să o faci mai atrăgătoare și mai prietenoasă pentru candidați – și să crești, astfel, rata de aplicare a acestora.
1. Adaugă testimoniale ale angajaților
Când cumperi ceva online, citești recenziile înainte de a lua o decizie? Ți s-a întâmplat vreodată să cumperi un produs/serviciu doar pentru că un prieten ți l-a recomandat?În mod asemănător funcționează și procesul de aplicare pentru un job. Candidații citesc adesea recenziile altor angajați de pe Undelucrăm sau Glassdoor atunci când se gândesc să aplice pentru un loc de muncă. Prin urmare, îți recomandăm să incluzi și pe pagina de cariere câteva testimoniale ale celor care lucrează deja în companie, pentru a-i încuraja pe candidați să aplice.
Un exemplu bun este pagina de cariere de la ING, care conține mai multe testimoniale ale angajaților:
2. Afișează descrierea companiei în partea de sus a paginii
În mod ideal, vrei să atragi acei candidați care își doresc să lucreze în echipa ta. Un mod de a-i motiva este le spui încă de la început care e specificul companiei și cum arată mediul de lucru.De exemplu, un programator în căutare de proiecte inovative și independență în luarea deciziilor ar aplica mai degrabă pentru un rol într-un start-up tech decât într-o companie de outsourcing. În mod asemănător, cineva care caută mai multă stabilitate și predictibilitate la locul de muncă va fi mai interesat de un rol într-o companie mare, care are proceduri de lucru testate și implementate de-a lungul timpului.
Pentru candidați este mai ușor să afle aceste informații dacă sunt poziționate la vedere, respectiv în prima parte a paginii de cariere.
Revolut face exact acest lucru, cu două paragrafe scurte și la obiect care detaliază cine sunt și ce fac, în doar câteva cuvinte.
3. Prezintă misiunea, viziunea și valorile companiei tale
Un sondaj făcut de Glassdoor în 2019 a constatat că, pentru mulți candidați, misiunea și cultura unei companii contează mai mult decât un anumit nivel al salariului sau pachetul de beneficii. Astfel, candidații în căutarea unui loc de muncă iau în considerare cultura și mediul de lucru atunci când aplică pentru un job.În ultimii ani a devenit din ce în ce mai important echilibrul dintre muncă și viața personală, precum și trasarea unei limite clare între viața de la birou și cea de acasă. Pentru candidații care pun preț pe asta, este foarte important ca viziunea și valorile companiei pentru care lucrează să se alinieze cu ale lor.
Prin urmare, includerea misiunii și valorilor companiei pe pagina de cariere nu numai că îi va ajuta pe candidați să decidă dacă angajatorul este potrivit pentru ei, dar îi va și atrage pe aceia care sunt motivați să joace un rol activ în îndeplinirea misiunii companiei.
Acesta poate fi un factor de diferențiere puternic pe lângă celelalte criterii precum salariul, beneficiile oferite, flexibilitatea muncii și alte avantaje.
Pagina de cariere a celor de la Ubisoft este un exemplu foarte bun pentru a ilustra această strategie. Cele patru valori enumerate îi ajută să le explice candidaților cine sunt, ce este important pentru ei și cum promovează lucrurile în care cred.
4. Include detalii despre beneficiile oferite și alte avantaje
Nu este un secret că beneficiile oferite sunt importante pentru candidați atunci când iau în considerare să aplice pentru un job. Există numeroase tipuri de beneficii, pe lângă cele clasice precum asigurarea de sănătate, bonuri de masă sau un abonament la sală. Acestea pot fi lucruri precum: posibilitatea de a lucra remote, programe de învățare sau un buget pentru alte activități sau pentru îngrijirea copilului.Candidații vor să știe ce alte avantaje le oferă locul de muncă în plus față de salariu. De aceea, îți recomandăm să detaliezi toate beneficiile care te pot deosebi de alți angajatori.
Regina Maria face acest lucru pe pagina lor de cariere.
Descoperă Mingle
Cum a îmbunătățit Medicover experiența candidaților cu Mingle
Află cum echipa de recrutare Medicover folosește Mingle pentru a reduce timpul de angajare și a îmbunătăți experiența candidaților.
Citește studiul de caz5. Adăugă imagini sau clipuri video
Îți recomandăm să adaugi pe pagina de cariere imagini sau clipuri video cu colegii, cu biroul sau cu diverse evenimente organizate de companie. În felul acesta, îi vei ajuta pe candidați să-și facă o imagine mai bună despre mediul de lucru din companie și despre viitorii lor colegi.Alături de imagini sau video poți include și testimoniale ale angajaților existenți. Prin intermediul acestora poți transmite informații precum motivul pentru care angajații au ales să lucreze la companie, ce beneficii le aduce, cum arată o zi la birou sau la ce proiecte lucrează. Include aici orice crezi că îi poate oferi candidatului o imagine cât mai clară a ceea ce ar însemna să lucreze în echipa ta.
Bookster face acest lucru printr-un video care surprinde diferite momente din viața de la birou, precum și testimonialele celor care lucrează aici.
6. Folosește vocea companiei în toate comunicările făcute
În ultimii ani, noțiunea de „brand” a evoluat de la ceva legat exclusiv de marketing la o parte esențială a strategiei unei companii.Acum, 72% dintre liderii de recrutare la nivel global sunt de acord că employer branding-ul are un impact semnificativ asupra angajării oamenilor potriviți și asupra succesului unei companii.
Printre altele, noțiunea de „employer branding” se referă și la procesul de aplicare la posturile deschise de companie, procesele de interviu și, bineînțeles, pagina de cariere.
De aceea, este important ca toate informațiile oferite pe pagina de cariere, precum și cele afișate în momentul aplicării sau prezentate în timpul procesului de recrutare să fie consecvente cu brandul de angajator al companiei.
Pagina de cariere a celor de la Apple este un exemplu foarte bun de pagină de cariere care este consecventă în ceea ce privește brandul și tonul. Aceasta se poziționează drept o companie care promovează inovația, iar asta este transmis prin cuvintele și elementele folosite pe pagina de cariere.
7. Investește într-un design de calitate și atrăgător
O pagină de cariere cu un design profesionist creează o primă impresie pozitivă, fiind ușor de parcurs și de înțeles de către candidați. Aceștia ar trebui să poată găsi fără efort informațiile relevante, deoarece o experiență proastă de navigare poate crea frustrare și îi poate descuraja să aplice.O pagină de cariere bine structurată poate îmbunătăți ratele de conversie, transformând mai mulți vizitatori în aplicanți. Eficientizarea procesului de aplicare și eliminarea pașilor inutili poate duce la rate mai mari de aplicare.
De exemplu, pagina de cariere a celor de la Airbnb este foarte atrăgătoare și foarte ușor de parcurs, iar toate informațiile sunt la îndemână.
E rândul tău
Pagina de cariere este o parte esențială a brandului de angajator. Pentru ca aceasta să atragă mai mulți candidați, e important să aibă un design modern, cu informații ușor de parcurs, printre care să se regăsească testimoniale ale angajaților, detalii despre misiune, valori și avantajele de a lucra în cadrul companiei. Scopul ei nu este doar de a promova brandul de angajator, dar și de a veni în sprijinul candidaților și a-i ajuta să afle cum e compania și cine sunt oamenii alături de care vor lucra.
Descoperă Mingle
Cum a îmbunătățit Medicover experiența candidaților cu Mingle
Află cum echipa de recrutare Medicover folosește Mingle pentru a reduce timpul de angajare și a îmbunătăți experiența candidaților.
Citește studiul de caz
Comments
Post a Comment