Skip to main content

Cum să folosești TikTok în recrutare (și câteva idei creative)

Tiktok in recrutare


Pe lângă anunțurile de job clasice, multe companii au început să folosească videoclipurile de prezentare pentru a atrage candidați. Deși sunt mai greu de făcut decât o descriere de job, ele au și un impact mai mare asupra candidaților, reușind să îi convingă să aplice și să fie mai implicați în proces.

Iar pe măsură ce conținutul video devine tot mai răspândit pe rețelele sociale, companiile își duc videoclipurile de recrutare pe platforme precum Tiktok. Această platformă le oferă noi oportunități recrutorilor care doresc să ajungă la noi categorii de candidați, diferiți de cei targetați prin canalele clasice de comunicare.

În acest articol vei găsi câteva tips &tricks despre cum poți recruta pe TikTok și cum să creezi video-uri de prezentare. Să începem cu începutul:

Ce este un video de recrutare?

Un video de recrutare este un clip scurt care poate fi folosit pentru atragerea potențialilor candidați. Postate în mod tradițional pe site-urile de joburi sau pe pagina de cariere, aceste videoclipuri te ajută să oferi mai multe informații despre joburile disponibile și despre companie.

Deși nu înlocuiesc descrierea jobului, videoclipurile de prezentare pot îmbunătăți atât rata de aplicare a candidaților, cât și nivelul de implicare a acestora în timpul procesului. Acestea pot include orice, de la cultura companiei, activitatea de zi cu zi sau tipul de candidat pe care îl căutați. Aceste clipuri sunt, de asemenea, o modalitate excelentă de a prezenta managerul și echipa în care vor lucra.

În afară de asta, videoclipurile de prezentare nu trebuie să fie specifice unui anumit rol. Le poți utiliza pentru a promova brand-ul de angajator și mediul de lucru din companie.

În felul acesta, te vor ajuta să prezinți și în extern personalitatea companiei și să interacționezi cu candidații într-un mod nou, iar elementul uman va ajuta la atragerea mai multor persoane.

Ce este TikTok și de ce să-l folosești pentru recrutare?

TikTok este o platformă dedicată clipurilor cu durată mică, de câteva minute. Pe TikTok poți găsi un conținut variat, de la dansuri la modă, comedie, dar și conținut educațional. Formatul de dimensiuni mici îi menține pe utilizatori captivați și entuziasmați de ceea ce urmăresc.

Spre deosebire de multe alte platforme de social media, conținutul postat pe TikTok este disponibil unui public mai larg, nu doar utilizatorilor care urmăresc compania ta. Prin urmare, când distribui conținut pe TikTok, acesta va ajunge la un grup mult mai mare de oameni cărora le sunt recomandate clipuri în funcție de interesele lor.

Acest algoritm de recomandări te poate ajuta să ajungi la un public care poate nu a auzit niciodată de compania ta sau care altfel nu ar fi văzut joburile postate.

Deoarece clipurile de pe TikTok sunt scurte și rapide, este mult mai ușor să creezi conținut video fără a fi nevoie să coordonezi un proiect complex.

Cum să faci un clip de recrutare pe TikTok

TikTok este extrem de ușor de utilizat și durează doar câteva minute să-ți faci cont. Apoi, trebuie pur și simplu să înveți cum să editezi clipuri folosind interfața lor (nu este nimic complicat aici) și să începi să faci brainstorming pentru idei de conținut.

Mai jos găsești câteva noțiuni de bază despre cum să creezi un clip de recrutare pe TikTok:

1. Promovează compania

Recrutarea nu se referă doar la nevoile imediate de angajare ale companiei. Publicitatea este și ea o parte importantă, dar asta nu înseamnă să promovezi produsele sau serviciile companiei, ci mediul de lucru al acesteia. În felul acesta, le oferi candidaților informații pe care să le aibă în vedere atunci când își vor căuta un loc de muncă în viitor.

Ce poți prezenta într-un clip de promovare:
  • Insights din proiectele pe care echipa ta le are în desfășurare
  • O tură de birou
  • Scurte interviuri cu angajații
  • „O zi de lucru” - cum arată o zi obișnuită pentru un angajat
Un exemplu bun este acest tur al biroului Google din Austin.
@google Hello 👋 from the Austin office #Google #Austin #Waterfall ♬ Speed Trap - theLMNOP

2. Alătură-te trendurilor la zi

Trendurile sunt unele dintre caracteristicile care fac ca TikTok să fie popular. Clipurile care urmează aceste trenduri au șanse mai mari să fie preluate de algoritm și prezentate mai multor utilizatori.

Există diverse trenduri populare cărora te poți alătura pentru a crea vizibilitate pentru compania ta, însă nu toate sunt potrivite pentru modul vostru de comunicare. Așa că alege cu grijă trendurile pe care alege să le urmezi și clipurile pe care le postezi.

Te poți inspira de pe profilul companiei Duolingo, un brand îndrăgit pe TikTok, care distribuie clipuri legate de rolurile pe care le caută sau snapshots din viața angajaților.
@duolingo no job here is normal, not even legal…maybe especially not legal #fyp #DuolingoOnIce #duolingo ♬ original sound - Duolingo

3. Colaborează cu un influencer

Influencer marketing este o metodă foarte utilă pentru promovarea de produse sau servicii ale companiei. Însă de ce să nu folosești această tehnică și în recrutare? Influencerii de încredere te pot ajuta să îți faci compania cunoscută sau să îi îmbunătățești imaginea.

Din multele opțiuni disponibile, alege acei influenceri care militează pentru aceleași valori ca și compania ta și care targetează publicul relevant pentru organizația ta. La urma urmei, oamenii cărora te adresezi pot fi noii tăi colegi, așa că e bine să faci screening-ul audienței încă de la început.

Un alt mod de a apela la audiența unui influencer este să faci un parteneriat cu angajații care au deja o mulțime de urmăritori pe TikTok. Prin acest parteneriat, ei pot posta clipuri de tipul „o zi din viața mea la lucru” pentru a atrage urmăritori noi pentru companie.
@christen A day in the life at #work when i used to work at Instagram #greenscreen #greenscreenvideo ♬ you need me to have no idea - Ask ya mammy🏃🏾‍♂️💨

4. Creează un hashtag

La fel ca în cazul celorlalte platforme sociale, hashtag-urile și provocările sunt o componentă importantă a TikTok. Poți crea o provocare care să fie aliniată cu valorile companiei și să implici în ea câți mai mulți angajați.

Invită apoi utilizatorii să creeze conținut folosind hashtag-ul companiei. Poți include și un premiu pentru cei care strâng cele mai multe aprecieri la postarea lor.

5. Educă aplicanții

Deși TikTok este la bază o aplicație axată pe entertainment, conținutul educațional a câștigat o secțiune semnificativă în ultima vreme, și nu numai cel pentru copii și adolescenți. De la sfaturi financiare, până la sugestii pentru prezentarea la interviuri, există multe subiecte educaționale pe platformă.

Începe să îți creezi conținut propriu și de calitate pentru posibilii candidați. Poți oferi sfaturi pentru interviuri sau chiar informații despre procesul de recrutare din compania ta.

E rândul tău

În timp ce faci brainstorming de noi modalități creative de recrutare, ia în considerare și promovarea de clipuri pe TikTok. Conținutul scurt și engaging e mai ușor de făcut decât video-urile complexe de prezentare și poate ajunge la o audiență mai mare.

În plus, există atât de multe strategii pe care le poți folosi. Poți crea conținut entertaining, educativ sau de promovare a mediului de lucru și poți încerca formate diferite pentru a-ți da seama ce funcționează cel mai bine pentru audiența ta.
Pe aceeași temă...

Am recrutat un programator în 15 zile. Iată ce am învățat.

Ce proces de recrutare am folosit pentru a angaja un programator în 2 săptămâni.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode