Skip to main content

7 moduri de a recruta candidații generației Z

recrutare generatia z


Generația Z este reprezentată de cei născuți între anii 1997 și 2012, iar majoritatea dintre ei au acum între 20-25 de ani și se estimează că vor reprezenta aproximativ 25% din forța de muncă până în 2025.

Prin urmare, este din ce în ce mai important ca organizațiile să se orienteze pe recrutarea și reținerea generației tinere.

În acest articol vei găsi 7 idei pentru a atrage și angaja mai mulți candidați din generația Z. Și, fiindcă retenția este cea mai bună strategie de recrutare, am inclus și câteva informații despre cum să îi păstrezi aproape.

1. Asigură-te că postările de joburi sunt optimizate pentru mobil

Cei din generația Z au fost crescuți în jurul internetului și a telefoanelor mobile. Nu este deloc surprinzător faptul că, pentru a atrage candidații din această generație, companiile trebuie să se familiarizeze cu tehnologia și să o folosească atât în procesele de recrutare, cât și în activitatea de zi cu zi.

În 2023, aproape 60% dintre aplicări au fost făcute de pe un dispozitiv mobil. Asta înseamnă că nu doar generația Z se așteaptă la o experiență de recrutare mobile-friendly. Prin urmare, pentru a te asigura că ești vizibil pentru candidații din fiecare generație, postează jobul astfel încât să fie ușor de vizualizat și aplicat la el atât de pe telefon sau tabletă, cât și de pe calculator.

2. Folosește mesajele text în procesul de recrutare

Deoarece majoritatea persoanelor în căutarea unui loc de muncă aplică de pe telefon, este util să testezi și modalitatea de recrutare prin mesaje text, fie trimise prin SMS, fie prin WhatsApp.

E-mailul are o rată de deschidere de doar 20% comparativ cu mesajele text, care au o rată de deschidere de 98%. Rata medie de răspuns la un email este de aproximativ 6%, comparativ cu mesajele text, unde este de 45%.

Găsești aici un articol cu mai multe informații despre comunicarea prin mesaje text.

3. Oferă varianta de interviu online

O altă modalitate de a ajusta procesele de recrutare pentru generația Z este susținerea de interviuri online. Nu numai că interviurile video sunt o opțiune mai convenabilă pentru mulți oameni, dar pot fi mai rentabile și mai ușor de coordonat în ceea ce privește programarea.

Generația Z este foarte familiarizată cu tehnologia de videocall-uri precum Teams, Zoom sau Google Meetings. Dacă li se oferă posibilitatea de a alege între doi angajatori, cel mai probabil ei vor prefera angajatorul care oferă flexibilitatea unui interviu online.

Generația Z se așteaptă ca atât recrutarea, cât și modul de desfășurare a activităților la locul de muncă să fie simple și eficiente. În plus, includerea tehnologiei în procesul de angajare va îmbunătăți experiența candidaților.

Totuși, pentru mulți angajatori este preferabil să întâlnească un candidat în persoană înainte de a-i oferi un rol. Prin urmare, dacă aceasta este și o nevoie a companie tale, poți lua în considerare folosirea interviului video ca prim pas în procesul de angajare, urmat apoi de o discuție față în față.

4. Folosește-te de Social Media

Se estimează că Generația Z petrece aproximativ patru ore pe zi pe site-urile de Social Media, iar foarte mulți dintre ei folosesc rețelele sociale atunci când își caută locuri de muncă.

De aceea, devine esențial ca angajatorii să recruteze prin intermediul rețelelor sociale și să își mențină prezența online. Doar pentru că s-ar putea să nu fi familiarizat cu o platformă socială nu înseamnă că unii din candidații tăi nu o folosesc în mod activ în fiecare zi.

Principalele platforme utilizate de generația Z sunt YouTube, Instagram și TikTok.

În plus, poți utiliza rețelele sociale pentru a menține angajații conectați unii cu ceilalți. Folosește rețelele sociale pentru a posta vești bune despre companie, dar și pentru prezenta angajații existenți. O prezență online puternică le arată celor din generația Z că vor găsi în compania ta un loc modern pentru a lucra.

5. Oferă beneficiile și avantajele potrivite

Pentru mai toți angajații sunt importante beneficiile oferite de companie, iar generația Z nu face excepție.

Câteva studii sugerează că cele mai importante beneficii pentru generația Z sunt legate de echilibrul dintre viața profesională, viața privată și sănătatea mintală. Oportunitățile de dezvoltare sunt, de asemenea, importante.

Câteva idei pentru a oferi flexibilitatea căutată de cei din generația Z: 

  • Oferă flexibilitate în cadrul programului de lucru versus un orar strict (de exemplu ore de început flexibile, în loc de programul standard 09:00-17:00)
  • Ia în considerare să implementezi săptămâna de lucru de 4 zile
  • Dacă jobul permite, oferă opțiunea de lucru remote
  • Oferă un anumit număr de ore lunar pe care angajații îl pot petrece făcând activități de voluntariat
Concentrează-te pe sănătatea mintală a angajaților oferind acces la servicii medicale (care să includă opțiuni legate de sănătatea mintală) și acoperind costul abonamentului la sala de sport.

Oportunitățile de dezvoltare a angajaților au și ele un rol important în retenția acestora pe termen lung. Uite câteva idei utile:
  • Promovează angajații în loc să angajezi oameni din afara companiei pentru rolurile de seniori
  • Oferă feedback continuu cu privire la performanța angajaților
  • Oferă acces la programe de învățare, cum ar fi workshopuri sau cursuri online
  • Ajută angajații să stabilească și să-și atingă obiectivele folosind un plan de dezvoltare

6. Pune accent pe diversitate și incluziune

Generația Z este cea mai diversă de până acum, iar promovarea diversității și egalității la locul de muncă este una dintre valorile apreciate de aceștia.

De aceea, acordă atenție acestor aspecte încă din timpul procesului de recrutare. Un proces de angajare bine conturat și structurat va face angajarea mai ușoară. De asemenea, te va ajuta să te asiguri că oferiți tuturor candidaților o șansă echitabilă și un tratament egal.

Câteva idei care te-ar putea ajuta:
  • Evidențiază valorile companiei, în special pe cele care se referă la egalitate și incluziune
  • Încearcă să elimini prejudecățile din spațiul de lucru
  • Promovează egalitatea de gen și cea salarială. Poți chiar include informații despre salariu în anunțurile de joburi, aceasta evidențiind transparența companiei
  • Lucrează cu experți sau consultanți în diversitate

7. Consolidează cultura companiei

Mulți angajați din generația Z doresc să lucreze într-o companie în care se simt integrați și bineveniți. Ei au nevoie mai mult de scop și conexiune decât doar de o sursă de venit. Conform unui studiu efectuat de EY, 67% din generația Z consideră că este important să lucreze pentru o companie care împărtășește valorile lor.

Cum poți consolida cultura companiei:

  • Definește clar valorile companiei și folosește-le ca ghid în recrutare
  • Evaluează constant relevanța acestor valori
  • Fă-i pe angajați să se simtă apreciați
  • Organizează diverse activități cu angajații, cum ar fi teambuilding, happy hours sau zile de voluntariat.
Asigură-te că valorile și cultura companiei sunt prezente și în mediul online și încurajează angajații să împărtășească și cu alții experiența lor de lucru din companie.

E rândul tău

Indiferent cât de departe ești de Generația Z, nu este atât de greu să înțelegi care sunt dorințele și nevoile lor. Candidații mai tineri își doresc un angajator care îi prețuiește cu adevărat și îi face să se simtă apreciați și auziți.

În procesul de recrutare, te poți asigura că te adresezi acestor candidați oferindu-le posibilitatea de a aplica de pe mobil, de a participa la interviuri online sau de a construi un proces digitalizat.
Pe aceeași temă...

Cum să folosești TikTok în recrutare (și câteva idei creative)

O metodă creativă de recrutare (mai ales pentru generația Z) este crearea de conținut video pe TikTok. Descoperă aici cum să faci asta și câteva idei creative.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode