Skip to main content

Cum te poate ajuta Mingle să creezi o experiență excelentă pentru candidați

Funcționalități Mingle


Experiența unui candidat în procesul de recrutare începe din momentul în care acesta aplică la un job până la sfârșitul procesului de angajare. Fiecare interacțiune cu tine de-a lungul acestei călătorii influențează impresia candidatului despre compania ta.

De ce este importantă experiența candidatului? Impresia candidaților are puterea de a influența marca de angajator a unei companii, după cum urmează:

Influența pozitivă

  • Candidații vor citi recenzii pozitive despre compania ta pe rețelele de socializare sau pe diverse site-uri și vor fi încurajați să aplice pentru rolurile deschise sau să răspundă la invitațiile cu propuneri de interviu.
  • Candidații respinși vor respecta în continuare compania și s-ar putea să o recomande altor persoane în căutarea unui loc de muncă sau să aplice din nou atunci când au abilități și experiență mai puternice.

Influența negativă

  • Candidații renunță în a completa formulare de aplicare sau chiar să se prezinte la interviuri.
  • Candidații lasă recenzii negative online.
  • Îi descurajează pe alți candidați în căutarea unui loc de muncă să aplice pentru rolurile din compania ta.
  • Aleg ofertele de muncă ale altor companii față de oferta ta.
Prin urmare, merită să acorzi atenție experienței candidaților pe parcursul procesului de angajare.

Iată un checklist pentru un proces de recrutare extraordinar:

  • Scrie descrieri clare pentru joburi. Prezentările clare, cu toate informațiile necesare creează o primă impresie bună.
  • Realizează un proces de aplicare simplu. Cei mai buni candidați, care de obicei au multe oferte de muncă din care să aleagă, nu vor dedica ore unei aplicații, indiferent cât de mult le place compania sau jobul.
  • Menține comunicarea pe parcursul procesului de angajare. Candidații au nevoie de un status al cererii lor de angajare, indiferent dacă este negativ sau pozitiv, mai ales după ce au depus efort de a aplica sau de a discuta cu tine și colegii tăi.
  • Oferă candidaților informații despre interviurile în face-to-face. Ajută candidații să depășească eventuala anxietate și emoție a întâlnirilor în persoană.
  • Realizează un proces de recrutare cât mai fluid. De exemplu, încearcă să reduci numărul de e-mailuri atunci când programezi interviuri.
  • Comunică cu colegii tăi pe parcusrul procesului de recrutare. Citește feedback-ul colegilor despre candidați și încurajează-ți colegii să procedeze la fel. Pentru un candidat nu este plăcut să i se pună aceleași întrebări pe parcursul mai multor interviuri.

Mingle este construit nu numai pentru a oferi un  mod simplu de a gestiona candidații din toate sursele și a ajuta la organizarea acestora, dar poate fi utilizat și în relația pe care compania ta o are cu candidații.

Iată cum Mingle te poate susține în îmbunătățirea experienței candidaților:

1. Folosește o pagină de cariere atractivă

O bună parte dintre cei care caută un loc de muncă consideră paginile de carieră utile. Poți atrage acești candidați prin pagina de cariere creată în mod gratuit de Mingle, care este foarte prietenoasă și cu un proces simplu de aplicare.

O altă opțiune, pentru situația în care compania ta are deja o pagină de carieră și dorești să o păstrezi, este să o conectezi cu Mingle.

În oricare dintre situații, candidații care aplică la joburile deschise vor ajunge în Mingle.

2. Creează formulare simple

Mulți candidați  renunță la completarea formularelor complexe care durează mai mult de câteva minute. De aceea, este important ca formularele să fie ușor de înțeles și să solicite doar informațiile absolut necesare.

Mingle te ajută să realizezi un formular în care poți adăuga sau elimina câmpuri, poți pune diferite întrebări pentru candidați și le poți permite să încarce CV-ul sau link-uri. În plus, acest formular este parte din pagina de cariere și toate răspunsurile primite de la candidați vor fi colectate în profilul acestora.

3. Simplifică programarea interviurilor

Programarea interviurilor este o sarcină anevoioasă atât pentru recrutori, cât și pentru candidați. Recrutorii trebuie să găsească un moment pentru un interviu care să fie bun pentru toate părțile implicate, iar candidații ar putea avea nevoie să schimbe o mulțime de e-mailuri dus-întors pentru a-și programa interviul.

Pentru a face întregul proces mai ușor pentru toată lumea și pentru a asigura o experiență excelentă a candidaților în faza de programare, Mingle are două variante de programare a interviurilor, inclusiv linkul de autoprogramare. Trimite acest link candidaților și aceștia vor putea vedea disponibilitatea intervievatorilor pe care urmează să-i întâlnească și vor putea alege singuri un moment pentru interviu. Apoi, interviul va apărea în calendarele candidaților și intervievatorilor, precum și în profilul candidaților din Mingle.

4. Asigură o comunicare rapidă și eficientă

Una dintre numeroasele bune practici privind experiența candidaților este legată de comunicare. Pentru un candidat nu este plăcut să aplice la un loc de muncă sau să aibă un interviu iar apoi să nu primească niciun răspuns timp de câteva săptămâni. De aceea, este bine să menții comunicarea cu candidații despre procesul de recrutare (inclusiv să trimiți email-uri de respingere). Mingle poate ajuta și aici deoarece, din Mingle, poți trimite mesaje către candidați, pe baza unor template-uri predefinite.

Iată ce opțiuni ai:

  • Poți defini diferite template-uri de mesaje pe care să le folosești ulterior în comunicarea cu candidații.
  • Poți seta mesaje automate care să fie trimise către candidați după ce aceștia aplică prin intermediul paginii de cariere din Mingle.
  • Atunci când treci candidații într-un anumit stadiu, poți seta un template de mesaj specific fiecărui stadiu, care să se trimită automat către aceștia.
  • Poți trimite mesaje automate către mai mulți candidați deodată.

5. Pregătește-te bine pentru interviuri

Pregătirea înainte de un interviu are mari beneficii: nu numai că vei putea evalua în mod corespunzător abilitățile candidaților, dar vei crea și o impresie bună asupra profesionalismului echipei tale, îmbunătățind astfel experiența candidatului.

Mingle permite utilizator să aibă acces la profilurile candidaților, să lase comentarii, să-și menționeze colegii și să vadă întreg istoricul de recrutare al unui candidat. Astfel, toți cei implicați în recrutarea unui candidat vor afla feedback-ul colegilor sau vor știi când anume trebuie să îl contacteze pe candidat pentru următorul pas în recrutare.

6. Trimite rapid oferta de angajare

În momentul în care ai găsit un candidat pe care dorești să îl angajezi, trebuie să vii repede cu o ofertă către el. Companiile își pierd adesea candidatul ales care acceptă o altă ofertă în timp ce compania încă o pregătește pe a lor.  Folosește opțiunea de mesaje pentru a trimite candidaților oferta.

7. Solicită feedback candidaților

Prin Mingle ai posibilitatea să trimiți candidaților diverse chestionare, printre care și cel de feedback asupra procesului de recrutare. Aceste chestionare pot fi trimise către candidați în cadrul procesului de recrutare, în oricare dintre stadiile acestuia. Pe baza răspunsurilor primite, tu și echipa ta puteți îmbunătăți practicile din cadrul procesul de angajare.

E rândul tău

Recrutarea nu este un proces simplu și necesită multe resurse și atenție pentru selectarea și angajarea celor mai potriviți candidați. Cu ajutorul instrumentelor de mai sus, Mingle te poate susține pentru ca tu să oferi o experiență excelentă pentru candidații tăi, dar și să îți ușureze procesul de recrutare.

Desigur, o bună parte a efortului vă rămâne la tine iar Mingle este alături de tine la fiecare pas.

Comments

Top articole pentru HR

10 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

85% dintre recrutori  apelează la e-mail drept canal principal de comunicare și interacțiune cu aplicanții. E-mailurile de recrutare sunt principalele – dacă nu singurele – modalități prin care poți contacta potențialii candidați, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, acestea trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Un  studiu efectuat de IBM  relevă că mai mult de 20% dintre candidați nu se simt bine informați în timpul procesului de recrutare, ceea ce contribuie la o experiență de angajare neplăcută. Dacă e-mailurile pe care le folosești în timpul recrutării sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care v

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i iei pentru a-l defini.  Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate folosind un s

Cum să scrii și să promovezi un anunț de angajare (și un model gratuit)

Înainte de a începe să lucrezi la anunțul de angajare și să-l promovezi, acordă-ți puțin timp pentru a „face cunoștință” cu candidatul modern. Ce trebuie să știi în mod special despre acesta este că cel mai probabil își caută job în mai multe locuri și că își folosește telefonul mobil pentru asta. Iar în timp ce site-urile de joburi continuă să fie principala sursă de căutare, mai mult de jumătate din candidați folosesc și platformele de social media pentru a-și găsi un job. Fă cunoștință cu candidatul modern În prezent, candidații petrec până la 15 ore pe săptămână căutându-și un nou loc de muncă, iar cel mai probabil își folosesc telefonul sau laptopul pentru asta. Mai mult de jumătate din căutările de joburi sunt făcute de pe mobil – de aceea angajatorii care construiesc un proces de aplicare optimizat pentru mobil au de două ori mai multe șanse să primească aplicații de calitate. Cum poți ajunge la candidați? Nu există o formulă magică în recrutare. Mai degrabă, există o varietate