Skip to main content

Cum poți folosi Mingle pentru a îmbunătăți experiența candidaților

mingle software recrutare


Experiența unui candidat în procesul de recrutare începe din momentul în care acesta aplică la un job și cuprinde toți pașii pe care acesta îi parcurge până la sfârșitul procesului de angajare. 

Fiecare interacțiune cu tine sau cu colegii tăi de-a lungul acestei călătorii influențează impresia candidatului despre compania ta. Iar această impresie, bună sau rea, îi va influența decizia de a accepta oferta de job, de a mai aplica în viitor sau de a le povesti și prietenilor despre organizația ta.

De aceea, experiența candidaților este importantă și ar trebui adresată cu prioritate, mai ales pentru că impactează direct brandul de angajator:

Influența pozitivă asupra brandului de angajator:

  • Candidații vor citi recenzii pozitive despre compania ta pe rețelele de socializare sau pe diverse site-uri și vor fi încurajați să aplice pentru rolurile deschise sau să răspundă la invitațiile cu propuneri de interviu.
  • Candidații respinși vor respecta în continuare compania și s-ar putea să o recomande altor persoane în căutarea unui loc de muncă sau să aplice din nou atunci când au abilități și experiență mai potrivite.

Influența negativă asupra brandului de angajator:

  • Candidații renunță în a completa formulare de aplicare lungi sau nu se prezintă la interviuri.
  • Candidații lasă recenzii negative online.
  • Îi descurajează pe alți candidați în căutarea unui loc de muncă să aplice pentru rolurile din compania ta.
  • Aleg ofertele de muncă ale altor companii față de oferta ta.

Bune practici pentru a îmbunătăți experiența candidaților

Iată câteva bune practici de bază pentru îmbunătățirea experienței de recrutare:

  • Scrie descrieri de joburi clare. Prezentările clare, cu toate informațiile necesare creează o primă impresie bună și îi ajută pe candidați să-și facă o imagine mai clară despre companie și să-și dea seama dacă sunt potriviți pentru rol.
  • Simplifică procesul de aplicare. Formularele de aplicare ar trebui să fie mai scurte de o pagină și să nu ceară informații care sunt deja în CV-ul candidaților. 
  • Menține comunicarea pe parcursul procesului de angajare. Candidații au nevoie de un status al aplicației lor, indiferent dacă răspunsul este negativ sau pozitiv, mai ales după ce au depus efort să aplice sau să vină la interviu. 
  • Spune-le candidaților cum se pot pregăti pentru interviuri. Ajută candidații să depășească emoțiile din timpul interviurilor spunându-le de dinainte în ce va consta discuția și cum pot să se pregătească.
  • Fluidizează procesul de recrutare. De exemplu, încearcă să reduci numărul de e-mailuri atunci când programezi interviuri sau pleacă de la un template pentru unele mesaje, ca să le poți transmite mai ușor. 
  • Comunică cu ceilalți colegi implicați în recrutare. Citește feedback-ul colegilor despre candidați și încurajează managerii intervievatori să procedeze la fel. Pentru un candidat nu este plăcut să i se pună aceleași întrebări pe parcursul mai multor interviuri.

Un software de recrutare îmbunătățește experiența candidaților

Pe lângă punctele de mai sus, un alt lucru pe care îl poți face este să folosești un software de recrutare. Acesta te va ajuta să-ți automatizezi procesele și să îmbunătățești atât comunicarea internă, cât și cea cu candidații. 

Mingle, softul nostru de recrutare, are câteva funcționalități specifice pentru a crea o experiență mai bună atât pentru candidați, cât și pentru recrutori și hiring manageri. Companiile care îl folosesc au măsurat că au putut închide joburile cu 30% mai repede decât înainte și au crescut rata de acceptare a ofertei ca urmare a îmbunătățirii experienței candidaților. 

mingle experienta candidatilor


Iată cum poți folosi Mingle pentru a îmbunătăți experiența candidaților:

1. Construiește o pagină de cariere atractivă

Pagina de cariere este o sursă de informații foarte bună pentru candidații care iau în considerare să aplice pentru un rol în compania ta. 

Cu Mingle îți poți construi o pagină de cariere personalizată, intuitivă și ușor de folosit de către candidați. Aceasta poate fi conectată cu site-ul companiei tale, iar candidații care vor aplica pe pagina de cariere vor fi preluați automat în baza ta de date din Mingle. 

mingle pagina de cariere


2. Creează formulare de aplicare simple

Mulți candidați renunță să mai aplice atunci când văd că au de completat formulare complexe, care le iau mult timp. De aceea, este important ca formularele să fie ușor de înțeles și să solicite doar informațiile absolut necesare.

Mingle te ajută să configurezi formulare simple, ușor de completat, la care poți adăuga sau elimina câmpuri, poți pune diferite întrebări pentru candidați și le poți permite să încarce CV-ul, alte documente sau link-uri. În plus, acest formular este parte din pagina de cariere și toate răspunsurile primite de la candidați vor fi colectate în profilul acestora din baza ta de date.

Formular de aplicare Mingle


3. Simplifică programarea interviurilor

Programarea interviurilor este o sarcină anevoioasă atât pentru recrutori, cât și pentru candidați. Recrutorii trebuie să găsească un moment pentru un interviu care să fie bun pentru toate părțile implicate, iar candidații trebuie să-și noteze separat în calendar ora interviului și detaliile acestuia.

Pentru a face întregul proces mai ușor pentru toată lumea și pentru a îmbunătăți experiența candidaților, Mingle are un tool de programare a interviurilor care le permite candidaților sau recrutorilor să aleagă slotul potrivit din calendarul intervievatorilor. În plus, Mingle se integrează și cu Teams pentru a genera automat link-ul de meeting, dar și cu calendarele participanților pentru a vedea intervalele disponibile și pentru a pune invitația direct în calendar.

programare interviu Mingle


4. Fluidizează și automatizează comunicarea

Una dintre numeroasele bune practici privind experiența candidaților este legată de comunicare. Pentru un candidat nu este plăcut să aplice la un loc de muncă sau să aibă un interviu, iar apoi să nu primească niciun răspuns timp de câteva săptămâni

Un soft de recrutare precum Mingle te poate ajuta prin setarea unor template-uri care să-ți apară atunci când treci candidații într-un anumit status, când îi inviți la interviu sau după ce acesta a fost finalizat. În felul acesta, îți amintești să transmiți feedbackul la timp și automatizezi trimiterea mesajelor către candidați.

Iată ce opțiuni ai:

  • Poți defini diferite template-uri de mesaje pe care să le folosești ulterior în comunicarea cu candidații.
  • Poți seta mesaje automate care să fie trimise către candidați după ce aceștia aplică prin intermediul paginii de cariere din Mingle.
  • Atunci când treci candidații într-un anumit stadiu, poți seta un template de mesaj specific fiecărui stadiu, care să se trimită automat către aceștia.
  • Poți trimite mesaje automate către mai mulți candidați deodată (de exemplu pentru a le cere anumite informații sau pentru a-i anunța de statusul proiectului)

Descoperă Mingle

Cum a îmbunătățit Medicover experiența candidaților cu Mingle

Află cum echipa de recrutare Medicover folosește Mingle pentru a reduce timpul de angajare și a îmbunătăți experiența candidaților.

Citește studiul de caz

5. Pregătește-te mai bine pentru interviuri

Pregătirea înainte de interviu are mari beneficii: nu numai că vei putea evalua în mod corespunzător abilitățile candidaților, dar vei crea și o impresie mai bună despre profesionalismul echipei tale, îmbunătățind astfel experiența candidatului.

Mingle le permite utilizatorilor să aibă acces la profilurile candidaților, să lase comentarii, să-și menționeze colegii și să vadă întregul istoric de recrutare al unui candidat. Astfel, toți cei implicați în recrutare vor afla feedback-ul colegilor sau vor ști când anume trebuie să îl contacteze pe acesta pentru următorii pași.

6. Trimite mai repede ofertele de angajare

În momentul în care ai găsit candidatul pe care dorești să îl angajezi, trebuie să vii repede cu o ofertă către el. 


Când folosești un software de recrutare, poți crea template-uri de ofertă și poți automatiza trimiterea și semnarea acestora de către candidați.

În felul acesta, ajungi la candidați înaintea competitorilor și crești rata de acceptare a ofertei.

7. Cere-le feedback candidaților

Prin Mingle ai posibilitatea de a le trimite candidaților chestionare prin care să le ceri feedback asupra procesului de recrutare. Aceste chestionare pot fi trimise la finalul sau în timpul procesului de recrutare, în oricare dintre stadiile acestuia. Pe baza răspunsurilor primite, tu și echipa ta puteți îmbunătăți procesele interne.


Gata de un upgrade?

Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode