Skip to main content

4 tendințe de recrutare pe care să le încerci toamna aceasta

tendinte in recrutare


Într-o lume în continuă și rapidă schimbare, strategiile pe care le folosești în recrutare trebuie să evolueze în aceeași măsură pentru a rămâne competitive. Ceea ce a funcționat foarte bine în trecut s-ar putea să nu mai aibă aceleași efecte azi.

În acest articol vei descoperi patru din cele mai importante tendințe de angajare pe care să le ai în vedere. Urmarea acestor tendințe te poate ajuta nu doar să ocupi un post, ci să formezi o echipă de angajați capabilă și agilă.

1. Angajează pentru abilități soft, mai degrabă decât pentru experiență

Vremurile când candidații erau angajați doar pe baza bifării unor abilități tehnice pe o listă sunt deja istorie.

Mediul de lucru de astăzi se schimbă rapid, devine mai flexibil, mai complex și, în același timp, mai dificil de gestionat pentru angajați. Aici intervin abilitățile soft. Inteligența emoțională, adaptabilitatea, capacitatea de a rezolva probleme, integrarea în cultura organizațională și competențele de comunicare nu mai sunt doar „calități de dorit”, ele ar trebui să se situeze în fruntea priorităților.

Principalul motiv pentru această nevoie este că rolurile pe care angajații le ocupă astăzi nu sunt întotdeauna aceleași cu cele pe care le vor avea în viitorul apropiat. Capacitatea de a se adapta, de a colabora eficient și de a relaționa cu empatie devine esențială pe măsură ce certitudinile dispar și mediul de lucru devine tot mai schimbător.

Axarea pe abilitățile soft în procesul de recrutare înseamnă să investești în oameni care vor evolua împreună cu compania și vor contribui la dezvoltarea resurselor de talente, depășind simpla soluționare a unor nevoi pe termen scurt.

2. Oferă posibilitatea lucrului remote sau hibrid

Modul de lucru remote sau hibrid este unul din cele mai dezbătute subiecte de câțiva ani încoace, atunci când vine vorba de locul de unde lucrează angajații. Uite câteva aspecte pe care o companie trebuie să le ia în considerare atunci când ia decizia de a permite sau nu lucrul la distanță.

Avantajele muncii remote

  • Oferă flexibilitate în programul de lucru, angajatul nemaifiind constrâns să lucreze doar în fereastra clasică 09:00-17:00.
  • Elimină stresul, oboseala și cheltuielile legate de transport. Nu toți angajații au locuința lângă biroul companiei. Atunci când este nevoie să petreci 2 ore în trafic, fie și în mașina proprie, o parte din resursele pe care le puteai dedica jobului se risipesc pe drum.
  • Ajută la creșterea echilibrului între muncă și viață. Mai mult timp liber la dispoziție înseamnă mai multe resurse care se pot aloca vieții personale. Această generează odihnă și mulțumire.
  • Oferă autonomie. Lucrul de acasă oferă posibilitatea angajatului de a-și organiza singur programul de lucru. Această aduce o responsabilitate în plus angajatului, dar și sentimentul că are un cuvânt de spus atunci când vine vorba de modul în care își ordonează și realizează taskurile.
  • Pentru companie, avantajul principal este lărgirea pieței de recrutare. Astfel vei avea acces la candidații de peste tot din lume.
  • De asemenea, neavând angajați care vin mereu la birou, costurile administrative vor scădea.

Dezavantajele muncii remote

  • Comunicare mai redusă și o potențială reducere a calității lucrului în echipă. Când vine vorba de interacțiune, lucrul de acasă, deși deținem toate mijloacele de comunicare la distanță, nu este mereu cel mai eficient și util în crearea de conexiuni între colegi. 
  • Lipsa de motivație. Unii angajați se pot simți deconectați de companie, de misiunea și valorile acesteia, de colegi și aceasta să conducă la o scădere a implicării în activitatea desfășurată.
  • Lipsa monitorizării angajaților. Lucrul de acasă presupună o disciplină mai ridicată decât la birou. Angajații pot fi mai tentați să procrastineze, sunt mai ușor de distras sau își iau pauze mai lungi pe care nu le mai recuperează ulterior.
  • Lipsa echipamentelor de lucru. Uneori se poate să fie nevoie de mai mult de un laptop pentru ca un angajat să își desfășoare activitatea. Un monitor mai bun, un scaun și un birou speciale pentru lucru pot face diferența.
  • Burnout. Epuizarea poate apărea atunci când angajații uită să treacă și să facă diferența între viața profesională și viața acasă, deoarece totul se desfășoară în același loc.
  • Riscul unei productivități reduse. Lucrul de acasă poate îngreuna concentrarea și interesul acordat activităților zilnice pentru birou.

În prezent, tot mai mulți candidați preferă și optează companii care le oferă posibilitatea de a lucra cel puțin hibrid, dacă nu total remote.

Angajații din prezent își doresc ce e mai bun din ambele perspective: legăturile cu colegii și colaborarea oferite de lucrul la birou, alături de flexibilitatea și echilibrul între viața personală și cea profesională, pe care le aduce munca de la distanță. În procesul de recrutare, acest aspect este foarte important de luat în considerare.

Oferind opțiuni de lucru remote și hibrid, nu numai că ai acces la mult mai mulți candidați dar demonstrezi că organizația este flexibilă și adaptabilă la nevoile angajaților.

Ce poți face pentru a avea atât candidați mulțumiți de oferta pe care o facem compania ta, dar și o forță de muncă productivă și cu rezultate pozitive pentru companie este să vezi cum poți crea o cultură în care să preîntâmpini apariția situațiilor dezavantajoase menționate mai sus.

3. Prioritizează retenția angajaților

Nu este un secret pentru nimeni că economia este imprevizibilă în acest moment, iar înghețarea angajărilor sau reducerile bugetare pot fi o potențială surpriză nedorită pentru departamentul de recrutare.

De aceea, retenția angajaților ar trebui să fie în centrul strategiei tale. Retenția începe cu o strategie de angajare puternică, dar se extinde cu mult dincolo de primele interviuri. Crearea unei culturi în care angajații se simt apreciați și sprijiniți este, de asemenea, esențială în construirea unei echipe durabile. Aceasta înseamnă oferirea de oportunități de creștere, recunoașterea realizărilor și promovarea unui mediu de lucru pozitiv. Și înseamnă, de asemenea, ca organizația să reevalueze pachetele salariale și de beneficii pentru a se asigura că sunt competitive și aliniate cu ceea ce își doresc cu adevărat angajații.

Amintește-ți că este mult mai rentabil să investești în colegii tăi, în special în cei cu potențial, decât să te afli în mod constant într-un ciclu de angajare și formare de oameni noi.

4. Creează o politică de beneficii diversă

Abonamentele la sală sau la un furnizor de servicii medicale au devenit o normă în pachetul de beneficii pe care un angajator îl oferă. Încearcă să ieși din această zonă și vezi ce altceva ar mai fi de interes pentru candidați.  Scopul este ca aceste beneficii să satisfacă nevoilor unei forțe de muncă diverse, respectiv să fie relevante pentru diferite generații și etape de viață.

Beneficiile netradiționale devin o atracție semnificativă, iar companiile care le adoptă sunt mai bine văzute de cei care își caută un loc de muncă. Uite câteva idei pe care le poți lua în considerare: 

  • servicii de terapie sau acces la suport pentru sănătatea mintală. 
  • programe de wellness. 
  • acces la servicii și programe de nutriție.
  • oferirea mesei de prânz de către companie.
  • servicii de planificare financiară.
  • locuri de muncă prietenoase cu animalele de companie. 
  • tichete culturale sau sportive.
  • concedii sabatice.

Iată și care sunt cele mai dorite beneficii de către angajați

 

Cele mai dorite beneficii angajati

E rândul tău

Tendințele prezentate mai sus nu sunt doar trecătoare, cel puțin nu pentru un moment, deci te poți gândi la ele ca la strategii pe care ele poți include în politica de recrutare. 

Prin implementarea lor vei crește șansele de a atrage candidați de top ale căror cerințe merg dincolo de plata unui salariu bun. 

Iar dacă ai vreo tehnică de recrutare preferată și care dă roade, te rugăm să o împărtășești cu noi lăsând un comentariu la acest articol.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode