Într-o lume în continuă și rapidă schimbare, strategiile pe care le folosești în recrutare trebuie să evolueze în aceeași măsură pentru a rămâne competitive. Ceea ce a funcționat foarte bine în trecut s-ar putea să nu mai aibă aceleași efecte azi.
În acest articol vei descoperi patru din cele mai importante tendințe de angajare pe care să le ai în vedere. Urmarea acestor tendințe te poate ajuta nu doar să ocupi un post, ci să formezi o echipă de angajați capabilă și agilă.
1. Angajează pentru abilități soft, mai degrabă decât pentru experiență
Vremurile când candidații erau angajați doar pe baza bifării unor abilități tehnice pe o listă sunt deja istorie.
Mediul de lucru de astăzi se schimbă rapid, devine mai flexibil, mai complex și, în același timp, mai dificil de gestionat pentru angajați. Aici intervin abilitățile soft. Inteligența emoțională, adaptabilitatea, capacitatea de a rezolva probleme, integrarea în cultura organizațională și competențele de comunicare nu mai sunt doar „calități de dorit”, ele ar trebui să se situeze în fruntea priorităților.
Principalul motiv pentru această nevoie este că rolurile pe care angajații le ocupă astăzi nu sunt întotdeauna aceleași cu cele pe care le vor avea în viitorul apropiat. Capacitatea de a se adapta, de a colabora eficient și de a relaționa cu empatie devine esențială pe măsură ce certitudinile dispar și mediul de lucru devine tot mai schimbător.
Axarea pe abilitățile soft în procesul de recrutare înseamnă să investești în oameni care vor evolua împreună cu compania și vor contribui la dezvoltarea resurselor de talente, depășind simpla soluționare a unor nevoi pe termen scurt.
2. Oferă posibilitatea lucrului remote sau hibrid
Modul de lucru remote sau hibrid este unul din cele mai dezbătute subiecte de câțiva ani încoace, atunci când vine vorba de locul de unde lucrează angajații. Uite câteva aspecte pe care o companie trebuie să le ia în considerare atunci când ia decizia de a permite sau nu lucrul la distanță.
Avantajele muncii remote
- Oferă flexibilitate în programul de lucru, angajatul nemaifiind constrâns să lucreze doar în fereastra clasică 09:00-17:00.
- Elimină stresul, oboseala și cheltuielile legate de transport. Nu toți angajații au locuința lângă biroul companiei. Atunci când este nevoie să petreci 2 ore în trafic, fie și în mașina proprie, o parte din resursele pe care le puteai dedica jobului se risipesc pe drum.
- Ajută la creșterea echilibrului între muncă și viață. Mai mult timp liber la dispoziție înseamnă mai multe resurse care se pot aloca vieții personale. Această generează odihnă și mulțumire.
- Oferă autonomie. Lucrul de acasă oferă posibilitatea angajatului de a-și organiza singur programul de lucru. Această aduce o responsabilitate în plus angajatului, dar și sentimentul că are un cuvânt de spus atunci când vine vorba de modul în care își ordonează și realizează taskurile.
- Pentru companie, avantajul principal este lărgirea pieței de recrutare. Astfel vei avea acces la candidații de peste tot din lume.
- De asemenea, neavând angajați care vin mereu la birou, costurile administrative vor scădea.
Dezavantajele muncii remote
- Comunicare mai redusă și o potențială reducere a calității lucrului în echipă. Când vine vorba de interacțiune, lucrul de acasă, deși deținem toate mijloacele de comunicare la distanță, nu este mereu cel mai eficient și util în crearea de conexiuni între colegi.
- Lipsa de motivație. Unii angajați se pot simți deconectați de companie, de misiunea și valorile acesteia, de colegi și aceasta să conducă la o scădere a implicării în activitatea desfășurată.
- Lipsa monitorizării angajaților. Lucrul de acasă presupună o disciplină mai ridicată decât la birou. Angajații pot fi mai tentați să procrastineze, sunt mai ușor de distras sau își iau pauze mai lungi pe care nu le mai recuperează ulterior.
- Lipsa echipamentelor de lucru. Uneori se poate să fie nevoie de mai mult de un laptop pentru ca un angajat să își desfășoare activitatea. Un monitor mai bun, un scaun și un birou speciale pentru lucru pot face diferența.
- Burnout. Epuizarea poate apărea atunci când angajații uită să treacă și să facă diferența între viața profesională și viața acasă, deoarece totul se desfășoară în același loc.
- Riscul unei productivități reduse. Lucrul de acasă poate îngreuna concentrarea și interesul acordat activităților zilnice pentru birou.
În prezent, tot mai mulți candidați preferă și optează companii care le oferă posibilitatea de a lucra cel puțin hibrid, dacă nu total remote.
Angajații din prezent își doresc ce e mai bun din ambele perspective: legăturile cu colegii și colaborarea oferite de lucrul la birou, alături de flexibilitatea și echilibrul între viața personală și cea profesională, pe care le aduce munca de la distanță. În procesul de recrutare, acest aspect este foarte important de luat în considerare.
Oferind opțiuni de lucru remote și hibrid, nu numai că ai acces la mult mai mulți candidați dar demonstrezi că organizația este flexibilă și adaptabilă la nevoile angajaților.
Ce poți face pentru a avea atât candidați mulțumiți de oferta pe care o facem compania ta, dar și o forță de muncă productivă și cu rezultate pozitive pentru companie este să vezi cum poți crea o cultură în care să preîntâmpini apariția situațiilor dezavantajoase menționate mai sus.
3. Prioritizează retenția angajaților
Nu este un secret pentru nimeni că economia este imprevizibilă în acest moment, iar înghețarea angajărilor sau reducerile bugetare pot fi o potențială surpriză nedorită pentru departamentul de recrutare.
De aceea, retenția angajaților ar trebui să fie în centrul strategiei tale. Retenția începe cu o strategie de angajare puternică, dar se extinde cu mult dincolo de primele interviuri. Crearea unei culturi în care angajații se simt apreciați și sprijiniți este, de asemenea, esențială în construirea unei echipe durabile. Aceasta înseamnă oferirea de oportunități de creștere, recunoașterea realizărilor și promovarea unui mediu de lucru pozitiv. Și înseamnă, de asemenea, ca organizația să reevalueze pachetele salariale și de beneficii pentru a se asigura că sunt competitive și aliniate cu ceea ce își doresc cu adevărat angajații.
Amintește-ți că este mult mai rentabil să investești în colegii tăi, în special în cei cu potențial, decât să te afli în mod constant într-un ciclu de angajare și formare de oameni noi.
4. Creează o politică de beneficii diversă
Abonamentele la sală sau la un furnizor de servicii medicale au devenit o normă în pachetul de beneficii pe care un angajator îl oferă. Încearcă să ieși din această zonă și vezi ce altceva ar mai fi de interes pentru candidați. Scopul este ca aceste beneficii să satisfacă nevoilor unei forțe de muncă diverse, respectiv să fie relevante pentru diferite generații și etape de viață.
Beneficiile netradiționale devin o atracție semnificativă, iar companiile care le adoptă sunt mai bine văzute de cei care își caută un loc de muncă. Uite câteva idei pe care le poți lua în considerare:
- servicii de terapie sau acces la suport pentru sănătatea mintală.
- programe de wellness.
- acces la servicii și programe de nutriție.
- oferirea mesei de prânz de către companie.
- servicii de planificare financiară.
- locuri de muncă prietenoase cu animalele de companie.
- tichete culturale sau sportive.
- concedii sabatice.
Iată și care sunt cele mai dorite beneficii de către angajați:
E rândul tău
Tendințele prezentate mai sus nu sunt doar trecătoare, cel puțin nu pentru un moment, deci te poți gândi la ele ca la strategii pe care ele poți include în politica de recrutare.
Prin implementarea lor vei crește șansele de a atrage candidați de top ale căror cerințe merg dincolo de plata unui salariu bun.
Iar dacă ai vreo tehnică de recrutare preferată și care dă roade, te rugăm să o împărtășești cu noi lăsând un comentariu la acest articol.
Comments
Post a Comment