Dacă îți acorzi puțin timp pentru a te gândi la această întrebare, poți veni cu un răspuns bun? Și, mai important, este acest răspuns mai bun decât ceea ce au de oferit celelalte companii?
"Brandul tău de angajator este prima imagine care le vine în minte celor care aud numele companiei tale."
Construirea unui brand de angajator poate părea o sarcină dificilă, însă beneficiile pe care acesta le aduce pe termen lung justifică eforturile prezente, cum companiile cu un brand de angajator puternic recrutează candidații potriviți mai repede și îi rețin pentru mai mult timp.În acest articol am inclus câteva idei pentru construirea brandului de angajator, inspirate din strategiile companiilor cu branduri puternice.
Cum să-ți construiești brandul de angajator online
Răspunde review-urilor online
Nu poți controla feedbackul primit de compania ta, însă poți controla felul în care alegi să-i răspunzi. Fie că este pozitiv sau negativ, răspunde feedbackului primit de la angajați sau candidați pe site-uri precum UndeLucrăm, Glassdoor sau Facebook. În felul acesta, le arăți candidaților că ești răspunzător pentru reputația companiei tale.
Chiar dacă unele review-uri negative sunt dure, alege să le răspunzi cu prietenie și empatie. Scoate în evidență faptul că încerci să le adresezi și povestește-le cum ai ales să îmbunătățești anumite experiențe.
În exemplul de mai jos, putem vedea cum echipa Zillow răspunde într-un mod deschis feedbackului negativ primit pe Glassdoor de la unul dintre angajații săi:
În plus, folosește review-urile primite pentru a îmbunătăți experiența candidaților sau colegilor tăi. Dacă, de exemplu, câțiva aplicanți din trecut împărtășesc experiențe neplăcute pe care le-au avut în procesul de intervievare, poți lua în considerare opțiunea de a instrui managerii pentru susținerea unor interviuri mai bune.
Fii autentic în social media
Când vine vorba de strategia ta pentru comunicarea în social media, cel mai bun sfat este să apelezi la autenticitate și sinceritate. Folosește aceste canale pentru a da glas poveștilor angajaților și pentru a împărtăși momente reale din viața de lucru.
Poți alege să fii activ pe unul sau mai multe rețele sociale, în funcție de cultura ta și de natura mesajelor transmise. De exemplu, poți publica posturile disponibile pe Facebook sau Linkedin și poți captura momente din viața companiei pe Instagram sau Snapchat.
Iată câteva idei la care poți apela:
- Compania Warby Parker folosește un mix al comunicării pe rețelele sociale pentru a-și prezenta produsele și pentru a împărtăși detalii din cultura sa. Folosind hashtag-ul #teamwarby se adresează direct potențialilor candidați, care pot afla astfel cum arată munca la companie.
- Compania de software Moz folosește Pinterest pentru a-și prezenta mediul de lucru.
- Microsoft a creat pagina de de instagram MicrosoftLife dedicată publicării de imagini din birourile sale, de la evenimentele cu angajații și din viața de zi cu zi la companie.
Pune-ți în valoare angajații
Angajații pot deveni buni ambasadori ai brandului tău de angajator. Investește în această sursă cu încredere, mai ales că cei mai buni aplicanți provin din recomandările făcute de colegii tăi.
Pentru aceste inițiative, asigură-te că fiecare angajat are acces la informațiile pe care vrei să le transmiți mai departe candidaților. Ei ar trebui să poată să:
- explice misiunea companiei într-o singură propoziție
- descrie principalele beneficii pe care le au lucrând pentru organizația ta
- știe care sunt posturile disponibile
- înțeleagă vocea brandului tău
Îi poți ține informați construind un cod al culturii, implementând un program de recomandări sau apelând la comunicări permanente care să îi țină la curent cu toate aceste detalii.
O altă strategie este să folosești vocea angajaților adăugând testimonialele acestora pe pagina de cariere pentru a o face mai prietenoasă. Testimonialele trebuie să fie autentice, astfel încât să le permită candidaților să-și facă o idee despre noii lor colegi și despre ce apreciază aceștia la jobul lor
Un bun exemplu de punere în valoare a angajaților îl vedem la compania Sodexo, care folosește canalele de comunicare Facebook și Twitter pentru a-și recunoaște angajații distribuind poveștile și realizările lor, precum și sfaturi de carieră. Drept urmare, "47% dintre candidați folosesc informațiile de pe rețelele sociale pentru a se pregăti pentru un rol în companie", a declarat Arie Ball, fostul lider al recrutării în cadrul companiei.
Creează conținut online
Această inițiativă s-ar putea să implice un volum de muncă mai mare, însă este una dintre cele care oferă cele mai bune rezultate pe termen lung.
O companie care dă un exemplu foarte bun de implementare este Rackspace, care a investit în crearea unei serii întregi de conținut video dedicat explorării vieții la companie.
Conținutul video este cel care funcționează cel mai bine și poți apela la o varietate de modalități creative pentru a-l crea.
Cum să-ți construiești brandul de angajator offline
Investește în recunoașterea angajaților
Inițiativele de recunoaștere a angajaților au un impact pozitiv asupra implicării și retenției acestora. Însă, pentru ca munca lor să poată fi apreciată, trebuie să gândești mai întâi sisteme eficiente de măsurare a performanței în mod frecvent.
Pentru asta, transformă procesul de evaluare astfel încât acesta să nu se mai desfășoare anual sau de două ori pe an, ci mai degrabă să fie încorporat în procesul de lucru.
Producătorul american Cargill a implementat un proces de evaluare care încurajează discuțiile zilnice dintre manageri și angajați. Potrivit VP-ului de Resurse Umane, LeighAnne Baker, trecerea la acest sistem de feedback zilnic a crescut indicatorul de employee engagement cu 10%.
Proiectează un traseu de creștere
Pentru a le da colegilor tăi oportunitatea de a crește alături de tine, implementează programe de training care să-i ajute să-și dezvolte abilitățile. Dacă acestea nu sunt o opțiune, ia în considerare instruirea lor pentru folosirea unor noi instrumente sau asigurarea participării lor la conferințe din domeniu. Pe lângă acestea, tehnicile de instruire informală au și ele un impact pozitiv asupra dezvoltării carierei angajaților: poți apela pentru asta la cursuri online sau la un abonament la bibliotecă (cum ar fi Bookster sau o variantă online).
Un bun exemplu îl putem vedea la Wegmans Food Market, care a fost listată pe locul 2 în topul celor mai bune companii pentru care să lucrezi realizat de Fortune în 2017. Lanțul american de supermarketuri își motivează angajații investind în carierele lor prin oferirea unor programe de training de management sau cu tematică culinară. De asemenea, promovările interne sunt o parte importantă a strategiei de recrutare. Drept rezultat, Wegmans are o rată a fluctuației de personal de doar 5%.
Oferă beneficii care fac o diferență
Beneficiile oferite nu trebuie neapărat să fie costisitoare – mai degrabă, este important ca acestea să reușească să-i motiveze pe colegii tăi.
Pentru a evita să cheltuiești bugetul pe beneficia pe care aceștia nu le vor folosi, începe mai întâi prin a-i întreba ce beneficii apreciază cel mai mult, pe care nu le folosesc și ce și-as dori să vadă.
Odată stabilit pachetul de beneficii oferit, promovează-le în comunicarea cu candidații (pe site-urile de joburi, pe pagina de cariere sau în comunicarea din social media).
Ce reținem?
O strategie de employer branding care a dat roade pentru o companie s-ar putea să nu funcționeze și pentru altele.
Brandul de angajator este ceea ce te diferențiază pe piața de recrutare: asigură-te că este unic și că scoate în evidență ceea ce face din compania ta un loc excelent de muncă.
În plus, dacă reflectă valorile reale ale organizației tale, va contribui la atragerea candidaților alături de care ție și colegilor tăi v-ar plăcea să lucrați.
Pe aceeași temă...
Cum poți să îmbunătățești experiența candidaților
Descoperă cum le poți oferi o experiență mai bună candidaților în fiecare etapă a procesului de recrutare.
Citește în continuare
Comments
Post a Comment