Skip to main content

Employer Branding: Modalități simple de a-ți construi brandul de angajator

employer branding, brand de angajator

De ce ar alege candidații organizația ta?

Dacă îți acorzi puțin timp pentru a te gândi la această întrebare, poți veni cu un răspuns bun? Și, mai important, este acest răspuns mai bun decât ceea ce au de oferit celelalte companii?

"Brandul tău de angajator este prima imagine care le vine în minte celor care aud numele companiei tale."

Construirea unui brand de angajator poate părea o sarcină dificilă, însă beneficiile pe care acesta le aduce pe termen lung justifică eforturile prezente, cum companiile cu un brand de angajator puternic recrutează candidații potriviți mai repede și îi rețin pentru mai mult timp. 

În acest articol am inclus câteva idei pentru construirea brandului de angajator, inspirate din strategiile companiilor cu branduri puternice.

Cum să-ți construiești brandul de angajator online

Răspunde review-urilor online

Nu poți controla feedbackul primit de compania ta, însă poți controla felul în care alegi să-i răspunzi. Fie că este pozitiv sau negativ, răspunde feedbackului primit de la angajați sau candidați pe site-uri precum UndeLucrăm, Glassdoor sau Facebook. În felul acesta, le arăți candidaților că ești răspunzător pentru reputația companiei tale. 

Chiar dacă unele review-uri negative sunt dure, alege să le răspunzi cu prietenie și empatie. Scoate în evidență faptul că încerci să le adresezi și povestește-le cum ai ales să îmbunătățești anumite experiențe. 
În exemplul de mai jos, putem vedea cum echipa Zillow răspunde într-un mod deschis feedbackului negativ primit pe Glassdoor de la unul dintre angajații săi:

employer branding, brand de angajator


În plus, folosește review-urile primite pentru a îmbunătăți experiența candidaților sau colegilor tăi. Dacă, de exemplu, câțiva aplicanți din trecut împărtășesc experiențe neplăcute pe care le-au avut în procesul de intervievare, poți lua în considerare opțiunea de a instrui managerii pentru susținerea unor interviuri mai bune. 

Fii autentic în social media

Când vine vorba de strategia ta pentru comunicarea în social media, cel mai bun sfat este să apelezi la autenticitate și sinceritate. Folosește aceste canale pentru a da glas poveștilor angajaților și pentru a împărtăși momente reale din viața de lucru. 

Poți alege să fii activ pe unul sau mai multe rețele sociale, în funcție de cultura ta și de natura mesajelor transmise. De exemplu, poți publica posturile disponibile pe Facebook sau Linkedin și poți captura momente din viața companiei pe Instagram sau Snapchat. 

Iată câteva idei la care poți apela: 
    • Compania Warby Parker folosește un mix al comunicării pe rețelele sociale pentru a-și prezenta produsele și pentru a împărtăși detalii din cultura sa. Folosind hashtag-ul #teamwarby se adresează direct potențialilor candidați, care pot afla astfel cum arată munca la companie.
    • Compania de software Moz folosește Pinterest pentru a-și prezenta mediul de lucru.
    • Microsoft a creat pagina de de instagram MicrosoftLife dedicată publicării de imagini din birourile sale, de la evenimentele cu angajații și din viața de zi cu zi la companie. 

    Pune-ți în valoare angajații 

    Angajații pot deveni buni ambasadori ai brandului tău de angajator. Investește în această sursă cu încredere, mai ales că cei mai buni aplicanți provin din recomandările făcute de colegii tăi.

    Pentru aceste inițiative, asigură-te că fiecare angajat are acces la informațiile pe care vrei să le transmiți mai departe candidaților. Ei ar trebui să poată să:
    • explice misiunea companiei într-o singură propoziție
    • descrie principalele beneficii pe care le au lucrând pentru organizația ta
    • știe care sunt posturile disponibile
    • înțeleagă vocea brandului tău
    Îi poți ține informați construind un cod al culturii, implementând un program de recomandări sau apelând la comunicări permanente care să îi țină la curent cu toate aceste detalii.
      
    O altă strategie este să folosești vocea angajaților adăugând testimonialele acestora pe pagina de cariere pentru a o face mai prietenoasă. Testimonialele trebuie să fie autentice, astfel încât să le permită candidaților să-și facă o idee despre noii lor colegi și despre ce apreciază aceștia la jobul lor

    Un bun exemplu de punere în valoare a angajaților îl vedem la compania Sodexo, care folosește canalele de comunicare Facebook și Twitter pentru a-și recunoaște angajații distribuind poveștile și realizările lor, precum și sfaturi de carieră. Drept urmare, "47% dintre candidați folosesc informațiile de pe rețelele sociale pentru a se pregăti pentru un rol în companie", a declarat Arie Ball, fostul lider al recrutării în cadrul companiei.

    Creează conținut online

    Această inițiativă s-ar putea să implice un volum de muncă mai mare, însă este una dintre cele care oferă cele mai bune rezultate pe termen lung.

    O companie care dă un exemplu foarte bun de implementare este Rackspace, care a investit în crearea unei serii întregi de conținut video dedicat explorării vieții la companie.

    Conținutul video este cel care funcționează cel mai bine și poți apela la o varietate de modalități creative pentru a-l crea.

    Cum să-ți construiești brandul de angajator offline 

    Investește în recunoașterea angajaților

    Inițiativele de recunoaștere a angajaților au un impact pozitiv asupra implicării și retenției acestora. Însă, pentru ca munca lor să poată fi apreciată, trebuie să gândești mai întâi sisteme eficiente de măsurare a performanței în mod frecvent.

    Pentru asta, transformă procesul de evaluare astfel încât acesta să nu se mai desfășoare anual sau de două ori pe an, ci mai degrabă să fie încorporat în procesul de lucru. 
    Producătorul american Cargill a implementat un proces de evaluare care încurajează discuțiile zilnice dintre manageri și angajați. Potrivit VP-ului de Resurse Umane, LeighAnne Baker, trecerea la acest sistem de feedback zilnic a crescut indicatorul de employee engagement cu 10%.

    employer branding, brand de angajator

    Proiectează un traseu de creștere

    Pentru a le da colegilor tăi oportunitatea de a crește alături de tine, implementează programe de training care să-i ajute să-și dezvolte abilitățile. Dacă acestea nu sunt o opțiune, ia în considerare instruirea lor pentru folosirea unor noi instrumente sau asigurarea participării lor la conferințe din domeniu. Pe lângă acestea, tehnicile de instruire informală au și ele un impact pozitiv asupra dezvoltării carierei angajaților: poți apela pentru asta la cursuri online sau la un abonament la bibliotecă (cum ar fi Bookster sau o variantă online). 

    Un bun exemplu îl putem vedea la Wegmans Food Market, care a fost listată pe locul 2 în topul celor mai bune companii pentru care să lucrezi realizat de Fortune în 2017. Lanțul american de supermarketuri își motivează angajații investind în carierele lor prin oferirea unor programe de training de management sau cu tematică culinară. De asemenea, promovările interne sunt o parte importantă a strategiei de recrutare. Drept rezultat, Wegmans are o rată a fluctuației de personal de doar 5%.

    employer branding, brand de angajator

    Oferă beneficii care fac o diferență 

    Beneficiile oferite nu trebuie neapărat să fie costisitoare – mai degrabă, este important ca acestea să reușească să-i motiveze pe colegii tăi. 

    Pentru a evita să cheltuiești bugetul pe beneficia pe care aceștia nu le vor folosi, începe mai întâi prin a-i întreba ce beneficii apreciază cel mai mult, pe care nu le folosesc și ce și-as dori să vadă. 

    Odată stabilit pachetul de beneficii oferit, promovează-le în comunicarea cu candidații (pe site-urile de joburi, pe pagina de cariere sau în comunicarea din social media).

    Ce reținem?

    O strategie de employer branding care a dat roade pentru o companie s-ar putea să nu funcționeze și pentru altele. 
    Brandul de angajator este ceea ce te diferențiază pe piața de recrutare: asigură-te că este unic și că scoate în evidență ceea ce face din compania ta un loc excelent de muncă. 
    În plus, dacă reflectă valorile reale ale organizației tale, va contribui la atragerea candidaților alături de care ție și colegilor tăi v-ar plăcea să lucrați. 
    Pe aceeași temă...

    Cum poți să îmbunătățești experiența candidaților

    Descoperă cum le poți oferi o experiență mai bună candidaților în fiecare etapă a procesului de recrutare.

    Citește în continuare

    Comments

    Top articole pentru HR

    15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

    În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

    Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

    Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

    Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

    Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

    Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

    Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode