Skip to main content

De ce să folosești regula de 70% în recrutare

Regula de 70% a recrutării

În calitate de profesionist HR, unul dintre cele mai importante aspecte ale jobului tău este să recrutezi și să integrezi noii angajați în echipă, asigurându-te că se potrivesc cu cultura companiei și că sunt motivați să-și facă treaba mai bine. 

Toate astea încep cu recrutarea și găsirea candidaților care se potrivesc cât mai bine cu cerințele rolului. Însă, din păcate, rareori găsești ușor acei candidați care bifează fiecare cerință.

Câteodată devine contraproductiv să prelungești procesul de recrutare și să mărești numărul de interviuri și evaluări pentru găsirea acelor candidați care îndeplinesc 100% criteriile pentru job.  

Prin urmare, în loc să aștepte candidatul perfect, multe companii adoptă regula de 70% pentru a face angajări mai rapide. Regula de 70% spune să acționezi asupra oricărei decizii atunci când ai 70% încredere în succesul acesteia. Prin folosirea acestei reguli, tu și colegii tăi puteți reduce semnificativ timpul petrecut evaluând candidații.

În acest articol vei afla care sunt principalele beneficii ale utilizării regulii de 70% în recrutare și cum o poți folosi în avantajul tău.

1. Ajută angajații să se dezvolte și să-și atingă potențialul

Indiferent de tipul de candidat pe care îl vei recruta, la început va avea nevoie de o pregătire pentru a se adapta noului mediu de lucru. În ultimii ani,  pentru companiile mari, numărul mediu de ore de formare per angajat a crescut de la 42,2 ore la 102,6.

Prin urmare, tu și colegii tăi ați putea ca, în loc să alocați multe ore de interviu pentru angajarea colegului perfect, să angajați candidați care îndeplinesc 70% din cerințele necesare și să petreceți timpul economisit oferindu-le cunoștințe și experiență valoroasă la locul de muncă propriu-zis.

2. Construiește o cultură de învățare

Angajarea unei persoane care nu e la nivelul de experiență și cunoștințe dorite, dar care ar putea ajunge în curând acolo, este unul dintre cele mai bune moduri prin care poți dezvolta loialitatea angajaților, oferindu-le șansa de a se dezvolta.  

În plus, știind că a fost angajat chiar și neîndeplinind toate criteriile, este mai probabil ca un astfel de candidat să depună eforturi pentru a-și dezvolta abilitățile.

Pentru ca noii angajați să fie pregătiți corespunzător și să învețe ușor abilitățile necesare, poți implementa un program de mentorat sau de shadowing.

Avantajele perfecționării la locul de muncă sunt nenumărate:

  • Angajații care fac parte dintr-un program de mentorat au mai multe șanse să se simtă apreciați la locul de muncă.
  • Se creează o cultură de incluziune și sprijin la job.
  • Productivitatea companiei crește.

3. Formează angajații conform nevoilor companiei

Angajații care sunt supracalificați sau care îndeplinesc 100% din criteriile unui rol, probabil au ani de experiență în domeniul în care lucrează. Cel mai probabil și acești candidați au avut parte de programe de formare în companiile unde au lucrat anterior.

În cazul acestor candidați foarte bine pregătiți, este necesar să aloci resurse suplimentare pentru ca ei să-și dezvolte loialitatea față de companie pe termen lung.

În plus, angajații supracalificați pot dezvolta uneori atitudini negative, cum ar fi o atitudine superioară față de colegii lor, cerințe exagerate de la angajator sau să nu se simtă suficient de motivați de proiectele la care lucrează.

Un alt aspect de luat în seamă la acești candidați este că, uneori, experiența și succesul lor se bazează pe un anumit mod de a lucra, ceea ce face mai dificil să-i integrezi și să îi adaptezi la procesele de lucru existente.

Asta nu înseamnă, bineînțeles, că trebuie să ocolești candidații de top, ci doar să le acorzi o șansă și celor care nu îndeplinesc toate criteriile, dar au potențialul de a o face sub îndrumarea potrivită.

Unul dintre avantajele angajării unei persoane care mai are nevoie de formare este că va fi mai ușor să o înveți să lucreze conform proceselor existente, iar asta va ușura colaborarea pe termen lung.

4. Economisești bani și crești retenția angajaților

Formarea angajaților cu mai puțină experiență poate fi mai puțin costisitoare pentru companie, în general. Din punct de vedere statistic, angajații care sunt instruiți la nivel intern și care au oportunități de dezvoltare în cadrul companiei au șanse mai mari să rămână în aceasta.

Angajații apreciază în special să lucreze pentru o companie care investește în educația lor – există o legătură clară între dezvoltarea profesională și satisfacția la locul de muncă.

Tot legat de buget, în unele cazuri poți face economie din o creștere mai mică a salariului și oferirea în schimb a oportunității de învățare și dezvoltare în cadrul companiei.

E rândul tău

Angajarea candidaților care îndeplinesc 70% din cerințele rolului îți oferă un mod eficient de a economisi timp și bani. Această metodă poate avea un impact pozitiv asupra companiei, atât pe termen lung, cât și pe termen scurt.

Impactul pe termen scurt este că tu și colegii tăi implicați în recrutare veți economisi timp prin reducerea numărului de interviuri pe care le desfășurați. Impactul pe termen lung este că acei angajați au șanse mai mari să rămână, să prospere și să se dezvolte pe măsură ce primesc această oportunitate în cadrul companiei.

Pe aceeași temă...

Am recrutat un programator în 15 zile. Iată ce am învățat.

Ce proces de recrutare am folosit pentru a angaja un programator în 2 săptămâni.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode