Iar alegerea aplicației potrivite – cu tot cu funcționalitățile pe care le oferă și costurile asociate – va contura procesele de recrutare viitoare. Un sistem de administrare a recrutării și a candidaților (cunoscut și sub numele de applicant tracking system sau ATS) poate influența felul în care se desfășoară comunicarea dintre recrutori și candidați. Vă poate ajuta să găsiți candidații potriviți în baza de date deja existentă. Poate influența pozitiv sau negativ colaborarea dintre recrutori și hiring managers. Pe măsură ce organizația crește, sistemul de administrare a candidaților poate fi un instrument puternic pentru economisirea timpului și îmbunătățirea colaborării în recrutare.
Pentru a te ajuta să găsești instrumentul de recrutare potrivit pentru nevoile echipei tale, am pus laolaltă șapte întrebări esențiale pe care să le adresezi atunci când îți dorești să investești într-un astfel de sistem.
1. Care este modelul de preț?
Multe ATS-uri practică un model de preț calculat în funcție de numărul de utilizatori. Altele folosesc grile de preț stabilite în funcție de numărul de joburi active sau de candidați. În oricare dintre cazuri, aceste modele de preț penalizează echipele de recrutare pentru că folosesc aplicația: cu cât mai mulți utilizatori adaugi sau cu cât deschizi mai multe roluri, cu atât vei plăti mai mult.ATS-ul pe care îl alegi ar trebui, în mod ideal, să încurajeze colaborarea și să susțină organizația atunci când vă doriți să creșteți. Așadar, caută acele ATS-uri care oferă:
- O sumă fixă lunară, care să te ajute să ai vizibilitate asupra costurilor și a bugetului total.
- Un număr nelimitat de utilizatori, permițându-ți astfel să le oferi acces și celorlalți colegi implicați în recrutare fără să generezi costuri suplimentare.
- Un număr nelimitat de roluri deschise, astfel încât să le poți organiza pe toate din aplicație fără restricții.
2. La ce costuri suplimentare ar trebui să mă aștept?
Unii furnizori de ATS promovează prețuri accesibile, care vin la pachet cu extensii costisitoare sau costuri adiționale pentru funcționalități de bază. În acest caz, este important să înțelegi de la început care este diferența dintre prețul promovat și costul real al funcționalităților la care îți dorești să ai acces.Aceste costuri suplimentare pot include:
- Costuri de raportare: acestea presupun taxe adiționale pentru cazul în care îți dorești să accesezi anumite rapoarte mai avansate.
- Costuri de implementare, training și import de date: acestea sunt costurile necesare pentru setarea aplicației în echipa ta.
- Costuri pentru serviciul de suport clienți: unii furnizori asigură suportul dedicat doar în urma plății unei taxe adiționale.
Aceste modele de preț presupun:
- Acces gratuit la toate funcționalitățile de raportare. Ținând cont de faptul că sunt datele tale, nu ar trebui să plătești un cost adițional pentru a accesa rapoartele.
- Suport gratuit pentru implementare, training și importul datelor. Vei plăti deja un abonament lunar, așa că nu ar trebui să existe costuri suplimentare pentru a îl seta.
- Serviciu de suport clienți dedicat și pe măsura nevoilor organizației tale. Suportul din partea furnizorului devine o prioritate din ce în ce mai mare pe măsură ce crești, așa că ia în considerare acei furnizori de ATS care oferă suport pentru toate mărimile de companii.
Costurile suplimentare se adună puțin câte puțin, așa că cu cât îți poți da seama mai devreme de costul total al produsului, cu atât mai repede vei putea lua decizia de cumpărare potrivită.
Găsește un ATS care oferă:
3. Cum mă poate ajuta produsul să găsesc candidații potriviți?
Atunci când vine vorba de găsirea candidaților potriviți, mulți furnizori de ATS vor scoate în evidență zecile de platforme de joburi către care poți promova anunțurile direct din aplicație. Deși această funcționalitate sună bine, s-ar putea dovedi că nu e abordarea de care ai nevoie, întrucât:- Produsul s-ar putea să nu se integreze cu platformele de joburi pe care le folosești. Cele mai multe ATS-uri globale îți permit să promovezi anunțurile de joburi pe platforme tot globale – când tu folosești mai degrabă servicii locale, cu care acestea nu se integrează.
- Cea mai bună sursă de recrutare este rețeaua ta existentă. Sistemele ATS ar trebui să-ți permită să recrutezi intern sau să soliciți și să primești recomandări de la colegii tăi.
Descoperă Mingle
Cum a redus Lensa timpul de angajare cu Mingle
Descoperă cum a redus echipa Lensa durata de angajare și timpul petrecut pe sarcinile manuale în cele 7 luni de când folosește Mingle.
Citește studiul de caz4. Voi beneficia de servicii de suport?
Asistența clienților este importantă pentru orice organizație, însă devine cu atât mai importantă pe măsură ce aceasta crește, iar implementarea, migrarea datelor și rezolvarea problemelor devin sarcini mai grele atunci când echipa de utilizatori este numeroasă. Înainte de a investi într-un software de recrutare, încearcă să înțelegi de la început care este nivelul de asistență oferit.Găsește un ATS care oferă:
- Asistență pentru mai multe canale. Recrutorii sau alți membri ai echipei vor accesa aplicația de la birou, de acasă sau de pe drum, folosind calculatorul, laptopul sau telefonul. Un furnizor de ATS ideal vă va oferi asistență oriunde și oricând este nevoie – printr-un serviciu de chat, e-mail sau telefon.
- Servicii de suport clienți de înaltă calitate. Echipele de suport ar trebui să fie proactive, verificând în mod periodic că totul este în regulă și că te bucuri pe deplin de funcționalitățile produsului.
- Resurse și tutoriale online. Resursele gratuite precum webinarii, articole dedicate de suport, tutoriale video sau eBook-uri te pot ajuta să adopți și să folosești produsul cât mai ușor.
5. Cât durează implementarea produsului?
Unele produse sunt complicate și necesită ore de lucru de consultanță și dezvoltare doar pentru a începe să le folosești. Deseori, noii utilizatori trebuie să parcurgă materiale de training stufoase pentru a înțelege cum să folosească sistemul. Complexitatea – și uneori și costul – devine mai mare atunci când companiile își doresc să importe datele existente în noul sistem.Este important să înțelegi toate aspectele practice care țin de implementarea noului produs. Pentru a ușura adopția, caută un software de recrutare care să asigure:
- Importul gratuit al datelor, asigurat în mod ideal de o echipă dedicată de experți.
- O interfață intuitivă, care să îți permită ție și echipei tale să îl folosiți fără a parcurge sesiuni de interminabile de training.
- Integrarea cu instrumentele pe care le folosești zilnic – cum ar fi e-mailul sau calendarul.
6. Ce funcționalități de raportare oferă aplicația?
Adoptarea unui ATS ar trebui să contribuie la îmbunătățirea indicatorilor de performanță ai recrutării, însă nu este întotdeauna ușor să măsori impactul unui astfel de produs – în special atunci când unele instrumente limitează accesul la funcționalitățile de raportare. Raportarea nu ar trebui să fie complicată, așa că ia în considerare acele sisteme care oferă o oferă ca parte din pachetul de bază și îți permit să efectuezi analize complexe.Printre indicatorii de performanță pe care ar trebui să îi poți măsura cu ușurință se află:
- Durata procesului de recrutare
- Eficiența canalelor de recrutare
- Rata de conversie a candidaților
- Distribuția motivelor de respingere a ofertei
7. Prin ce funcționalități se diferențiază produsul?
Fiecare ATS este dezvoltat pornind de la diverse viziuni privind ceea ce înseamnă un proces de recrutare eficient. Această întrebare te va ajuta să înțelegi dacă imaginea de ansamblu din spatele dezvoltării produsului se aliniază cu viziunea ta. Cu toate că răspunsul corect pentru această întrebare variază în funcție de nevoile organizației tale, sunt câteva funcționalități esențiale pentru orice recrutor.Caută un ATS care:
- Automatizează sarcinile repetitive. Recrutarea nu e o sarcină ușoară, iar unele sarcini administrative – cum ar fi trimiterea mesajelor, programarea interviurilor sau publicarea joburilor – te pot distrage de la activitățile importante. Un sistem de administrare a candidaților de calitate va automatiza sarcinile repetitive și te va ajuta să salvezi timp, permițându-ți să te ocupi de lucrurile care contează cu adevărat, cum ar fi formarea unei relații de durată cu candidații sau construirea unor echipe puternice.
- Te ajută să folosești baza de candidați existentă. Multe instrumente se orientează pe sourcing-ul de noi candidați, însă pentru a te ajuta să recrutezi mai eficient, un ATS bun îți va permite să potrivești cu ușurință candidații deja existestenți cu roluri noi.
- Este ușor de folosit de către oricine. Recrutarea nu este slujba unei singure persoane. Pentru alegerea candidatului ideal, mulți dintre colegii tăi se vor implica în procesele de evaluare și în luarea unei decizii. Ai nevoie de un sistem care să poată fi folosit cu ușurință de oricine din echipa ta – fără a fi nevoie de sesiuni interminabile de training sau costuri suplimentare.
Găsește un ATS care funcționează pentru tine
Sistemul de organizare a recrutării pe care îl alegi va avea un impact major asupra procesului de recrutare și cu siguranță că nu există un sistem care va funcționa perfect pentru orice tip de organizație. Pentru a găsi aplicația software potrivită pentru tine, adresează cât mai multe întrebări pentru a înțelege cum funcționează, ce costuri presupune și cum se asigură implementarea și asistența pe parcursul folosirii.Fă mai mult din ce-ți place cu Mingle
Mingle este aplicația de recrutare care te ajută să reduci munca manuală, să colaborezi mai ușor cu colegii tăi și să administrezi candidații din toate sursele într-un singur loc. În plus, este ușor de învățat și folosit, iar echipa noastră va fi alături de tine la fiecare pas. Toate astea pentru ca tu să ai mai mult timp și energie să te ocupi de lucrurile care îți plac.Programează un demo și află cum poți face recrutarea mai ușoară și mai plăcută folosind Mingle: aplicația care muncește pentru tine și în care îți place să muncești.
Comments
Post a Comment