Skip to main content

7 întrebări pe care să le adresezi atunci când investești într-un software de recrutare

software de recrutare, HR software, ATS


Achiziția unui software de recrutare este un pas necesar pentru toate organizațiile în creștere, care nu-și mai pot organiza procesele de recrutare prin metodele care au dat roade până în trecut.

Iar alegerea aplicației potrivite – cu tot cu funcționalitățile pe care le oferă și costurile asociate – va contura procesele de recrutare viitoare. Un sistem de administrare a recrutării și a candidaților (cunoscut și sub numele de applicant tracking system sau ATS) poate influența felul în care se desfășoară comunicarea dintre recrutori și candidați. Vă poate ajuta să găsiți candidații potriviți în baza de date deja existentă. Poate influența pozitiv sau negativ colaborarea dintre recrutori și hiring managers. Pe măsură ce organizația crește, sistemul de administrare a candidaților poate fi un instrument puternic pentru economisirea timpului și îmbunătățirea colaborării în recrutare. 

Pentru a te ajuta să găsești instrumentul de recrutare potrivit pentru nevoile echipei tale, am pus laolaltă șapte întrebări esențiale pe care să le adresezi atunci când îți dorești să investești într-un astfel de sistem.

1. Care este modelul de preț?

Multe ATS-uri practică un model de preț calculat în funcție de numărul de utilizatori. Altele folosesc grile de preț stabilite în funcție de numărul de joburi active sau de candidați. În oricare dintre cazuri, aceste modele de preț penalizează echipele de recrutare pentru că folosesc aplicația: cu cât mai mulți utilizatori adaugi sau cu cât deschizi mai multe roluri, cu atât vei plăti mai mult.

ATS-ul pe care îl alegi ar trebui, în mod ideal, să încurajeze colaborarea și să susțină organizația atunci când vă doriți să creșteți. Așadar, caută acele ATS-uri care oferă:
  • O sumă fixă lunară, care să te ajute să ai vizibilitate asupra costurilor și a bugetului total.
  • Un număr nelimitat de utilizatori, permițându-ți astfel să le oferi acces și celorlalți colegi implicați în recrutare fără să generezi costuri suplimentare.
  • Un număr nelimitat de roluri deschise, astfel încât să le poți organiza pe toate din aplicație fără restricții. 
Cel mai probabil, îți dorești să investești într-un ATS pe care îl vei folosi pentru mulți ani, așa că ia în considerare atât costul pe termen scurt, cât și costurile viitoare. Chiar dacă prețul produsului pe care îl iei în considerare este accesibil pentru un număr de 5 sau 10 utilizatori, nu poți garanta că același lucru va rămâne valabil și pentru 100 sau 500 de utilizatori.

2. La ce costuri suplimentare ar trebui să mă aștept?

Unii furnizori de ATS promovează prețuri accesibile, care vin la pachet cu extensii costisitoare sau costuri adiționale pentru funcționalități de bază. În acest caz, este important să înțelegi de la început care este diferența dintre prețul promovat și costul real al funcționalităților la care îți dorești să ai acces.

Aceste costuri suplimentare pot include:
  • Costuri de raportare: acestea presupun taxe adiționale pentru cazul în care îți dorești să accesezi anumite rapoarte mai avansate.
  • Costuri de implementare, training și import de date: acestea sunt costurile necesare pentru setarea aplicației în echipa ta. 
  • Costuri pentru serviciul de suport clienți: unii furnizori asigură suportul dedicat doar în urma plății unei taxe adiționale. 
Adresându-se unor funcționalități de bază, la care cu siguranță că îți vei dori să ai acces, aceste costuri adiționale trebuie luate în considerare ca parte din costul total al produsului. Cel mai bine este să găsesți acei furnizori de ATS care promovează o grilă de preț clară și transparentă, astfel încât să poți evalua de la început dacă funcționalitățile pe care îți dorești să le folosești sunt incluse în prețul inițial.
 
Aceste modele de preț presupun:
  • Acces gratuit la toate funcționalitățile de raportare. Ținând cont de faptul că sunt datele tale, nu ar trebui să plătești un cost adițional pentru a accesa rapoartele. 
  • Suport gratuit pentru implementare, training și importul datelor. Vei plăti deja un abonament lunar, așa că nu ar trebui să existe costuri suplimentare pentru a îl seta. 
  • Serviciu de suport clienți dedicat și pe măsura nevoilor organizației tale. Suportul din partea furnizorului devine o prioritate din ce în ce mai mare pe măsură ce crești, așa că ia în considerare acei furnizori de ATS care oferă suport pentru toate mărimile de companii. 
Costurile suplimentare se adună puțin câte puțin, așa că cu cât îți poți da seama mai devreme de costul total al produsului, cu atât mai repede vei putea lua decizia de cumpărare potrivită.

3. Cum mă poate ajuta produsul să găsesc candidații potriviți?

Atunci când vine vorba de găsirea candidaților potriviți, mulți furnizori de ATS vor scoate în evidență zecile de platforme de joburi către care poți promova anunțurile direct din aplicație. Deși această funcționalitate sună bine, s-ar putea dovedi că nu e abordarea de care ai nevoie, întrucât:
  • Produsul s-ar putea să nu se integreze cu platformele de joburi pe care le folosești. Cele mai multe ATS-uri globale îți permit să promovezi anunțurile de joburi pe platforme tot globale – când tu folosești mai degrabă servicii locale, cu care acestea nu se integrează.
  • Cea mai bună sursă de recrutare este rețeaua ta existentă. Sistemele ATS ar trebui să-ți permită să recrutezi intern sau să soliciți și să primești recomandări de la colegii tăi. 
În loc de a analiza numărul total de platforme cu care se integrează un software de recrutare, e mai bine să găsești un sistem care să funcționeze cu platformele locale pe care le folosești frecvent în munca ta, sau care să-ți permită să recrutezi folosind rețeaua deja existentă.
Descoperă Mingle

Cum a redus Lensa timpul de angajare cu Mingle

Descoperă cum a redus echipa Lensa durata de angajare și timpul petrecut pe sarcinile manuale în cele 7 luni de când folosește Mingle.

Citește studiul de caz

4. Voi beneficia de servicii de suport?

Asistența clienților este importantă pentru orice organizație, însă devine cu atât mai importantă pe măsură ce aceasta crește, iar implementarea, migrarea datelor și rezolvarea problemelor devin sarcini mai grele atunci când echipa de utilizatori este numeroasă. Înainte de a investi într-un software de recrutare, încearcă să înțelegi de la început care este nivelul de asistență oferit.

Găsește un ATS care oferă:
  • Asistență pentru mai multe canale. Recrutorii sau alți membri ai echipei vor accesa aplicația de la birou, de acasă sau de pe drum, folosind calculatorul, laptopul sau telefonul. Un furnizor de ATS ideal vă va oferi asistență oriunde și oricând este nevoie – printr-un serviciu de chat, e-mail sau telefon.
  • Servicii de suport clienți de înaltă calitate. Echipele de suport ar trebui să fie proactive, verificând în mod periodic că totul este în regulă și că te bucuri pe deplin de funcționalitățile produsului. 
  • Resurse și tutoriale online. Resursele gratuite precum webinarii, articole dedicate de suport, tutoriale video sau eBook-uri te pot ajuta să adopți și să folosești produsul cât mai ușor.
Un serviciu de suport de excepție oferă mai mult decât o plasă de siguranță în cazul în care apar probleme: o echipă dedicată te va ajuta să te bucuri pe deplin de toate funcționalitățile produsului ales.

5. Cât durează implementarea produsului?

Unele produse sunt complicate și necesită ore de lucru de consultanță și dezvoltare doar pentru a începe să le folosești. Deseori, noii utilizatori trebuie să parcurgă materiale de training stufoase pentru a înțelege cum să folosească sistemul. Complexitatea – și uneori și costul – devine mai mare atunci când companiile își doresc să importe datele existente în noul sistem. 

Este important să înțelegi toate aspectele practice care țin de implementarea noului produs. Pentru a ușura adopția, caută un software de recrutare care să asigure:
  • Importul gratuit al datelor, asigurat în mod ideal de o echipă dedicată de experți.
  • O interfață intuitivă, care să îți permită ție și echipei tale să îl folosiți fără a parcurge sesiuni de interminabile de training. 
  • Integrarea cu instrumentele pe care le folosești zilnic – cum ar fi e-mailul sau calendarul. 
Nu te mulțumi cu aplicații complexe și greu de folosit. Sistemele moderne ar trebui să arate prietenos și să poată fi folosite cu ușurință – iar asta include și timpul necesar pentru a le seta. Alege acel furnizor care poate asigura implementarea în câteva ore – nu în câteva săptămâni sau luni.

6. Ce funcționalități de raportare oferă aplicația?

Adoptarea unui ATS ar trebui să contribuie la îmbunătățirea indicatorilor de performanță ai recrutării, însă nu este întotdeauna ușor să măsori impactul unui astfel de produs – în special atunci când unele instrumente limitează accesul la funcționalitățile de raportare. Raportarea nu ar trebui să fie complicată, așa că ia în considerare acele sisteme care oferă o oferă ca parte din pachetul de bază și îți permit să efectuezi analize complexe.

Printre indicatorii de performanță pe care ar trebui să îi poți măsura cu ușurință se află: 
Cum nu poți îmbunătăți ceea ce nu poți măsura, este esențial să ai la dispoziție funcționalități complete de raportare pentru a înțelege cum îți poți îmbunătăți procesele în timp.

7. Prin ce funcționalități se diferențiază produsul?

Fiecare ATS este dezvoltat pornind de la diverse viziuni privind ceea ce înseamnă un proces de recrutare eficient. Această întrebare te va ajuta să înțelegi dacă imaginea de ansamblu din spatele dezvoltării produsului se aliniază cu viziunea ta. Cu toate că răspunsul corect pentru această întrebare variază în funcție de nevoile organizației tale, sunt câteva funcționalități esențiale pentru orice recrutor.

Caută un ATS care:
  • Automatizează sarcinile repetitive. Recrutarea nu e o sarcină ușoară, iar unele sarcini administrative – cum ar fi trimiterea mesajelor, programarea interviurilor sau publicarea joburilor – te pot distrage de la activitățile importante. Un sistem de administrare a candidaților de calitate va automatiza sarcinile repetitive și te va ajuta să salvezi timp, permițându-ți să te ocupi de lucrurile care contează cu adevărat, cum ar fi formarea unei relații de durată cu candidații sau construirea unor echipe puternice.
  • Te ajută să folosești baza de candidați existentă. Multe instrumente se orientează pe sourcing-ul de noi candidați, însă pentru a te ajuta să recrutezi mai eficient, un ATS bun îți va permite să potrivești cu ușurință candidații deja existestenți cu roluri noi. 
  • Este ușor de folosit de către oricine. Recrutarea nu este slujba unei singure persoane. Pentru alegerea candidatului ideal, mulți dintre colegii tăi se vor implica în procesele de evaluare și în luarea unei decizii. Ai nevoie de un sistem care să poată fi folosit cu ușurință de oricine din echipa ta – fără a fi nevoie de sesiuni interminabile de training sau costuri suplimentare. 
Fiecare aplicație de administrare a recrutării va oferi un set diferit de avantaje, iar cunoașterea funcționalităților de bază te va ajuta să înțelegi cum vei putea folosi mai bine noul instrument în procesele de recrutare existente.

Găsește un ATS care funcționează pentru tine

Sistemul de organizare a recrutării pe care îl alegi va avea un impact major asupra procesului de recrutare și cu siguranță că nu există un sistem care va funcționa perfect pentru orice tip de organizație. Pentru a găsi aplicația software potrivită pentru tine, adresează cât mai multe întrebări pentru a înțelege cum funcționează, ce costuri presupune și cum se asigură implementarea și asistența pe parcursul folosirii. 

Fă mai mult din ce-ți place cu Mingle

Mingle este aplicația de recrutare care te ajută să reduci munca manuală, să colaborezi mai ușor cu colegii tăi și să administrezi candidații din toate sursele într-un singur loc. În plus, este ușor de învățat și folosit, iar echipa noastră va fi alături de tine la fiecare pas. Toate astea pentru ca tu să ai mai mult timp și energie să te ocupi de lucrurile care îți plac.

Programează un demo și află cum poți face recrutarea mai ușoară și mai plăcută folosind Mingle: aplicația care muncește pentru tine și în care îți place să muncești.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode