Skip to main content

Cum a redus Dona timpul de screening al aplicațiilor cu Mingle

Studiu de caz Dona Mingle





Cu peste 1500 de aplicații primite în fiecare lună, echipa de recrutare din Farmacia Dona voia să facă mai ușor screening-ul acestora și să păstreze istoricul candidaților. Au ales să folosească Mingle pentru că este integrat cu site-urile de joburi și pentru deschiderea echipei la cerințele lor.

studiu de caz Dona Mingle

Voiau să facă mai ușor screening-ul aplicațiilor

Cu mai mult de 1500 de aplicații primite în fiecare lună, recrutorii din echipa Dona aveau nevoie să treacă mai ușor prin ele pentru a selecta candidații potriviți.

În modul în care se organizau, cel mai greu era să facă screening-ul pe toate site-urile de joburi pe care le foloseau. Le lua mult timp să intre pe fiecare site în parte, să descarce CV-urile și să treacă într-un excel candidații relevanți.

Pentru că era multă muncă manuală, câteodată nu aveau timp să își noteze candidații și să lase comentarii pentru aceștia, așa că le schimbau statusul direct pe platformele de joburi. Iar asta îi obliga să intre din nou pe fiecare site atunci când voiau să-i cheme la interviu sau să facă acțiuni cu aceștia.

Ajungeau astfel să piardă mult timp pentru a trece prin aplicații, dar și pentru a căuta anumiți candidați relevanți.

De aceea au hotărât să investească într-un software de recrutare care să-i ajute să aducă într-o singură bază de date candidații din toate sursele.

Au ales Mingle pentru că este integrat cu site-urile de joburi

În alegerea softului de recrutare, principalul criteriu a fost ca acesta să fie integrat cu site-urile de joburi pentru a prelua automat aplicațiile primite.

De aceea au ales să folosească Mingle, care este integrat cu eJobs, BestJobs și Olx, principalele site-uri pe care le foloseau în recrutare.

Pe lângă asta, aveau nevoie de un partener deschis la feedback, care să găsească soluții pentru unele dintre nevoile lor specifice.

Testimonial Farmaciile Dona Mingle




Acum fac screening-ul tuturor aplicațiilor într-o bază de date centralizată

Cu integrările oferite de Mingle, Dona primește automat aplicațiile din orice sursă direct în baza lor de date. Asta îi ajută să facă mai ușor screening-ul, pentru că au la un loc CV-ul și informațiile candidaților. Și nici nu mai pierd timp să le introducă manual datele – totul este preluat automat.

Iar atunci când caută anumiți candidați, le e mult mai ușor să-i găsească pentru că se uită într-un singur loc, în loc să caute în multiple excel-uri sau site-uri.

În plus, publică și anunțurile de job din interfața Mingle, fără să mai fie nevoiți să intre pe fiecare site în parte.

studiu de caz mingle dona



Trimit mesaje automate către candidați

Recrutorii Dona folosesc Mingle și pentru a-și seta template-uri de mesaje care se trimit către candidați atunci când îi trec în anumite stadii.

În felul acesta pot trimite mai multe mesaje deodată, plecând de la un model prestabilit. Le sunt utile în special atunci când trimit ofertele de angajare, feedback-ul după interviu sau după aplicare.

Cum arată procesul lor de recrutare acum

Am întrebat-o pe Alina care este fluxul lor de lucru acum, la un an de când folosesc Mingle:

„Folosim Mingle în fiecare zi, pentru că ne acoperă procesul de recrutare cap-coadă. În primul rând, când avem un job nou de postat, intrăm în aplicație să vedem dacă a mai fost publicat și îl repromovăm.

Dacă nu există, creăm un job nou care se postează automat pe pagina noastră de cariere și pe portalul intern de recomandări. Și tot din Mingle îl promovăm pe eJobs și BestJobs. Aici ne ajută foarte mult că se pre-completează câmpurile cu ce am definit deja și că putem să adăugăm și întrebări de mini-interviu.

După ce postăm jobul, încep să vină primele aplicații, tot în Mingle. Punem filtre pe rolul care ne interesează și pe câmpurile după care facem screening. De exemplu ne uităm la experiența totală a candidatului, la ultimul rol, dar și la răspunsurile pe care le-a dat la mini-interviu.

Așa alegem mai ușor candidații pe care vrem să-i contactăm și să-i programăm la interviu. Trimitem invitațiile tot din Mingle, la fel și mesajele către candidați. Iar în funcție de feedback-ul primit, îi trecem în statusul potrivit. Dacă a fost ok, îi trimitem către Hiring Manageri și strângem feedback-ul lor pentru a vedea dacă să le trimitem sau nu o ofertă de angajare. Iar ofertele le trimitem centralizat, pe baza template-urilor pe care le-am setat în aplicație. 

Per ansamblu, Mingle ne ajută foarte mult să ne automatizăm munca și să nu mai facem atât de multe acțiuni manuale. Și pentru că screening-ul se face mai ușor, ne mișcăm și noi mai rapid să avansăm în proces candidații buni și să-i ofertăm.”

Au redus la jumătate munca manuală

După un an de când folosesc Mingle, recrutorii din echipa Dona fac mai puține task-uri manuale și au redus timpul pe care îl pierdeau înainte căutând candidații salvați pe fiecare platformă.

testimonial dona mingle

Gata de un upgrade?

Nu muncești atât de mult căutând cei mai buni candidați doar ca să-i pierzi într-un teanc de CV-uri. Cu Mingle poți să rămâi în control organizând joburile, candidații și rapoartele într-o aplicație intuitivă și ușor de folosit. E exact ce ai nevoie ca să-ți eliberezi programul și să te simți mai bine la lucru.

Programează un demo și descoperă cum Mingle te poate ajuta să-ți faci treaba mai bine, cu mai puțin efort.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode