- Aproximativ
o treime din cei care au deja un job își caută în mod pasiv un nou loc de muncă;
- Mesajele
de contact din partea recrutorilor sunt citite de doar 21% dintre
candidați;
- În jur
de o treime dintre candidați aleg dacă să citească mesajele în funcție de
subiectul acestora.
1. Gândește bine structura mesajului
Salut,
Sunt în căutarea unor specialiști care să aibă cunoștințele de mai jos. Contactează-mă dacă tu sau cineva din rețeaua ta sunteți interesați și vă potriviți descrierii:
Dacă cunoști pe cineva interesat, revino cu un răspuns la acest mesaj.
Ce e greșit la acest e-mail?
- Nu e adresat cuiva anume, e în mod evident un mesaj standard, general. La fel de bine ar putea fi o postare de Social Media;
- Nu prezintă niciun avantaj sau punct forte al rolului în cauză;
- Mesajul în sine este de fapt doar o listă lungă de abilități formulate vag;
- Nu are un call to action foarte convingător.
Cum să formulezi mesaje de contact mai bune
- Pentru cine este acest mesaj?
- Care este scopul acestui mesaj? Ce vreau să obțin trimițându-l?
- Care e ideea de ansamblu pe care vreau să o transmită?
- Trebuie să atașez ceva mesajului sau să includ un link?
- Ce ton ar trebui folosit?
- Care este call to action-ul mesajului și unde ar trebui inclus?
- Cum trebuie început/încheiat mesajul?
Template pentru mesajele de contact
Bună, [Prenume],
Am găsit profilul tău de [LinkedIn/Github/Stackoverflow] în timp ce căutăm [Java developeri] și mi-a atras atenția experiența ta.
[Detaliază ce anume din experiența candidatului ți-a atras atenția].
Este exact genul de expertiză de care am avea nevoie în echipa [Companie], unde căutăm un [Titlu Job] care să se ocupe de [responsabilitate principală].
Cred că ți s-ar părea interesant în mod special pentru că [detaliază 1-2 aspecte despre rol și companie care fac oferta atrăgătoare].
Ce părere ai, ne-am putea auzi pentru o discuție scurtă zilele acestea în care să-ți povestesc mai multe despre rol?
Aștept cu drag feedback-ul tău,
[Nume]
PS. Dacă nu dorești să mai fii contactat, te rog să îmi spui și nu te vom mai deranja pe viitor.
Este important să menționezi de unde ai datele de contact ale candidatului, pentru a nu crea impresia că ai căutat prin informațiile sale personale.
Template pentru mesajele de contact către candidații veniți din recomandări
Bună, [Prenume],
[Numele persoanei de contact] mi-a dat adresa ta de e-mail - [menționează de unde cunoști persoana de contact].
[Numele persoanei de contact] mi-a vorbit cu apreciere despre tine și despre [detaliază ce anume din experiența candidatului ți-a atras atenția].
Este exact genul de expertiză de care am avea nevoie în echipa [Companie], unde căutăm un [Titlu Job] care să se ocupe de [responsabilitate principală].
Cred că ți s-ar părea interesant în mod special pentru că [detaliază 1-2 aspecte despre rol și companie care fac oferta atrăgătoare].
Ce părere ai, ne-am putea auzi pentru o discuție scurtă zilele acestea în care să-ți povestesc mai multe despre rol?
Aștept cu drag feedback-ul tău,
[Nume]
PS. Dacă nu ești interesat de o colaborare cu [Companie], te rog să îmi spui și nu te vom mai deranja pe viitor.
2. Folosește subiecte de e-mail clare
Cum arată un subiect de e-mail bun
- La [Companie] căutăm un [Titlu job] care să lucreze [remote]
- Avem un rol deschis de [Titlu job] la [Companie]
- [Companie] caută un [Titlu job]
3. Documentează-te mai mult despre candidați
Chiar dacă majoritatea candidaților petrec mult timp folosind telefonul mobil și metoda principală de comunicare sunt serviciile de mesagerie (WhatsApp sau SMS) nu este recomandat ca prima interacțiune cu ei să aibă loc prin mesaje text.
Comunicarea prin mesaje poate fi utilizată în procesul de recrutare, dar pentru comunicările scurte și la obiect. Și după ce candidatul a avut cel puțin un contact cu cineva din companie sau a aplicat el la un job în companie. Altfel, contactarea prin mesaje text poate fi considerată o invadare a spațiului personal.
7 practici de recrutare care funcționează acum – și 3 care nu mai merg
Sunt prea multe roluri disponibile în piață - și prea puțini candidați dispuși să le ocupe. Cum te poți diferenția de ceilalți angajatori?
Citește în continuare4. Acordă-ți timp pentru a contacta candidații
De ce să ții cont atunci când contactezi candidații
5. Personalizează mesajul de contact
Bună, Andrei,
Ți-am văzut recent profilul de LinkedIn și mi-a atras atenția experiența ta. Faptul că lucrezi de 3 ani pe proiecte de Android și că ai construit cap-coadă o aplicație pentru restaurante m-a făcut să-ți scriu.
La Watercooler Inc. căutăm un Android Developer care să ne ajute să dezvoltăm o aplicație prin care să reducem risipa de mâncare din restaurante și supermarket-uri.
Cred că ți s-ar părea interesant în special pentru că ești familiar cu tehnologia folosită, dar și pentru că vei lucra cu o echipă care vrea să aducă o inovație în această zonă.
Pare că ești un fan al inovației, judecând după proiectele la care ai lucrat în trecut :)
În plus, avem o echipă numeroasă pe partea de aplicații mobile, cu multă experiență și multe proiecte din care să alegi.
Iar în ceea ce privește procesul de recrutare, la noi durează puțin și implică un interviu de cunoaștere și unul tehnic cu echipa directă.
Dacă ți se pare interesant, sună-mă la numărul din semnătură pentru a vorbi mai pe larg.
Ce părere ai?
Cu drag,
6. Formulează un mesaj scurt și la obiect
- Responsabilități: „Căutăm un Android Developer care să ne ajute să dezvoltăm o aplicație prin care să reducem risipa de mâncare din restaurante și supermarket-uri.”
- Avantaje: „ești familiar cu tehnologia folosită; aducem o inovație; avem o echipă numeroasă pe partea de aplicații mobile, cu multă experiență și multe proiecte din care să alegi.”
- Procesul de recrutare: „durează puțin și implică un interviu de cunoaștere și unul tehnic cu echipa directă.”
- Ce trebuie să facă în continuare? „Sună-mă la numărul din semnătură pentru a vorbi mai pe larg.”
7. Nu uita să le spui candidaților ce să facă dacă sunt interesați
- Ai fi deschis să ne auzim la o scurtă discuție despre acest job? Eu aș putea mâine de la 5, ce părere ai?
- Dacă ți se pare interesant și ai vrea să afli mai multe, sună-mă oricând ai timp la numărul din semnătură.
8. Folosește-te de semnătura din e-mail
- În semnătură include numele tău complet și funcția. Astfel, candidatul poate căuta și verifica faptul că ești o persoană reală care îi trimite o ofertă reală;
- Poți include în semnătură detalii despre companie, viziunea acesteia sau alte informații utile;
- Include link-uri către pagina de cariere, către rol sau proiectele de succes ale companiei.
9. Pune la punct o strategie de follow-up
Structura unui mesaj de follow-up
Bună, [Prenume],
Mi-ar plăcea să ne auzim și să povestim mai multe despre rolul de [Titlu job] pe care cred că te-ai potrivi de minune în echipa [Companie].
Știu că probabil ai un program încărcat, așa că nu aș vrea să te rețin mult.
Îți propun să ne auzim 5-10 minute la un telefon azi sau mâine.
Ce părere ai, când ai putea?
Cu drag,
[Nume]
10. Rămâi în contact cu candidații
În cazul în care una dintre persoanele contactate îți spune că nu este interesată momentan de propunere, cere-i permisiunea să îi păstrezi profilul în baza ta de date.
De asemenea, poți întreba dacă este interesat(ă) de o altă poziție și dacă vrea să primească o notificare atunci când există un astfel de rol disponibil în companie.
În plus, îi poți trimite un link către pagina de cariere a companiei sau către pagina de LinkedIn, pentru a putea fi la curent cu noile roluri care vor fi disponibile pe viitor.
E rândul tău
Acest articol a fost publicat prima dată în martie 2022 și a fost reactualizat în noiembrie 2024.
7 practici de recrutare care funcționează acum – și 3 care nu mai merg
Sunt prea multe roluri disponibile în piață - și prea puțini candidați dispuși să le ocupe. Cum te poți diferenția de ceilalți angajatori?
Citește în continuare
Comments
Post a Comment