Din ce în ce mai mulți candidați, în special cei din generațiile tinere, se uită la misiunea și valorile unei companii atunci când aplică pentru un job. Studiile arată că valorile companiei sunt importante pentru 77% dintre candidați atunci când se gândesc să lucreze într-o organizație.
Din păcate însă, multe organizații nu-și mai reanalizează și actualizează valorile după ce au fost stabilite în momentul înființării. Iar acest lucru poate afecta negativ dezvoltarea companiei în general și, în particular, atragerea de noi angajați.
Prin urmare, este foarte important să evaluezi periodic valorile promovate în companie și felul în care acestea sunt însușite de colegii tăi. Iar, odată stabilite, e la fel de important să le integrezi și în procesul de recrutare.
Din acest articol vei afla cum se influențează reciproc valorile companiei și recrutarea, dar și cum le poți pune în evidență pentru a-ți consolida brandul de angajator.
Cum influențează valorile companiei recrutarea
Iată câteva feluri în care valorile organizaționale influențează strategia și procesele de recrutare:
1. Determină ce candidați vor fi interesați să lucreze în companie
Valorile unei companii spun multe despre viziunea acesteia și pot avea un impact semnificativ asupra tipului de candidați care doresc să i se alăture.
În ultimul deceniu, a existat o schimbare pe piața de muncă, schimbare care a crescut importanța împlinirii la locul de muncă.
Candidații își caută acum un job care să le ofere mai mult decât un simplu salariu, iar satisfacția la lucru este unul dintre criteriile lor principale de departajare. De aceea, atunci când sunt în căutarea unui job, candidații sunt interesați să descopere, dincolo de descrierea jobului, și informații despre misiunea și valorile companiilor pe care le iau în considerare.
2. Spun povestea brandului companiei
Poveștile sunt cea mai eficientă modalitate de a intra în legătură cu publicul, indiferent dacă este vorba de clienți, angajați sau candidați.
De aceea, brandul companiei ar trebui să spună o poveste convingătoare, iar evidențierea valorilor ajută la îndeplinirea acestui obiectiv.
Oricine se uită la compania ta ar trebui să aibă sentimentul că aceasta susține ceva. Arată-le candidaților că echipa ta este pasionată de ceea ce face, iar că motivația provine din impactul pe care aceasta îl aduce în societate.
Nu enumera doar o listă de valori, ci spune povestea din spatele „de ce” și „cum”, pentru a-i ajuta pe candidați să se conecteze mai ușor cu misiunea companiei și să-și dorească să facă parte din echipa acesteia.
3. Stabilesc o cultură și un cod de conduită
Cultura companiei este din ce în ce mai importantă în piața muncii din prezent și joacă un rol esențial în cât de eficient (și sustenabil) funcționează echipele.
Atunci când valorile companiei sunt puse pe lista priorităților și pe baza lor îți formezi o viziune și acționezi conform acesteia, vei ajuta la construirea unei culturi potrivite și sănătoase. Dacă nu faci aceasta, cultura organizației și valorile pot evolua pe căi total diferite, creând confuzie atât în rândul angajaților, cât și al candidaților.
S-a demonstrat că o cultură pozitivă, aliniată cu valorile companiei, este un atribut important pentru candidați, iar numărul celor care acordă atenție acestui aspect este în creștere.
4. Definesc reputația companiei
Reputația unei companii este determinată de o serie de factori, inclusiv experiența candidaților, satisfacția angajaților, succesul clienților sau cultura internă.
Valorile organizaționale sunt unul din factorii care joacă un rol important în reputația acesteia. Dacă munca angajaților nu are o semnificație aparte care să susțină acele valori atât în munca de zi cu zi, cât și în dezvoltarea per ansamblu a companiei, atunci reputația companiei va avea de suferit.
Când prin activitățile zilnice și proiectele desfășurate sunt contrazise valorile, încrederea candidaților în organizație va scădea și se vor orienta către alte companii.
5. Motivează angajații
Oamenii nu vor doar să bifeze task-uri și să încheie proiecte, ci și să aducă un impact pozitiv prin munca lor.
Atunci când echipa ta este condusă de pasiunea pentru valorile din spatele muncii pe care o desfășoară, rezultatele vor fi, desigur, mai puternice. Angajații care simt că participă la impactul de ansamblu al organizației au mai multe șanse să fie mulțumiți și motivați la job.
Cum influențează recrutarea valorile companiei
Procesul de recrutare influențează tipul de angajați dintr-o organizație. Iar aceștia, la rândul lor, au o influență majoră asupra valorilor și culturii companiei. Atât cultura, cât și valorile, există datorită oamenilor care le susțin și le practică.
1. Influențează definirea candidatului potrivit
Profilul candidatului ideal e conturat de mai mult decât o listă de competențe și caracteristici. Acesta se referă și la valorile și perspectiva candidatului, care ar trebui să se alinieze cu cele ale companiei.
În timpul interviurilor, este esențial să îmbini întrebări care îți permit să afli care ar fi abordarea unui candidat în ceea ce privește colaborarea, atitudinea față de schimbări și angajamentul față de creșterea personală și cea a companiei. Prin această abordare te asiguri că noii angajați contribuie pozitiv la cultura existentă, mai degrabă decât să o perturbe.
În plus, încurajează un amestec divers de personalități și perspective, care este esențial pentru un mediu de lucru inovator. Fiecare membru nou al echipei aduce un set unic de atribute la masă.
Prin urmare, procesul de selecție poate fie să întărească, fie să distrugă cultura existentă a companiei.
2. Impactul asupra culturii companiei
Recrutarea este poarta de acces către cultura unei companii. Noii colegi aduși în echipă pot să întărească, să remodeleze sau chiar să deterioreze atmosfera la locul de muncă.
O abordare strategică a politicii și proceselor de recrutare, concentrată pe potrivirea culturală și pe valorile comune, poate duce la o muncă în echipă sporită, o satisfacție ridicată și, în final, la o retenție mai mare a angajaților. Nu uita: nu este vorba doar despre ocuparea unui post liber, ci despre modul în care noul angajat va contribui la dinamica, moralul și productivitatea echipei.
Rolul tău ca recrutor este să protejezi valorile și să te asiguri că esența companiei se reflectă în fiecare coleg. Când este făcută corect, recrutarea întărește bazele culturii unei companii, făcând-o mai rezistentă la provocările care urmează. În esență, o strategie de recrutare atentă este o investiție semnificativă în sănătatea și succesul pe termen lung a dezvoltării sănătoase a unei companii.
3. Rolul unui recrutor în menținerea valorilor
Unele dintre nenumăratele tale atribuții în calitate de recrutor este de a susține și, dacă este cazul, de a remodela valorile unei companii. Te poți asemăna unui arhitect care identifică și pune la un loc candidații care vor defini locul de muncă.
Ca recrutor, este necesar să înțelegi valorile de bază și spiritul companiei pentru a selecta candidații potriviți. Și să alegi persoane care nu sunt doar capabile din punct de vedere profesional, dar se și aliniază cu viziunea organizației. Această aliniere este cheia cultivării unei culturi pozitive care se perpetuează cu fiecare nouă angajare.
În esență, ca recrutor vei pune bazele unei culturi și unor valori care nu sunt doar adoptate, ci și însușite de către angajați, promovând un sentiment comun de scop și apartenență.
4. Valori aliniate cu toți angajații
Alinierea valorilor potențialilor angajați cu cele ale companiei este o mișcare strategică cu beneficii de lungă durată. În timpul procesului de angajare, este esențial să comunici clar principiile și așteptările companiei. Această transparență le permite candidaților să-și auto-evalueze compatibilitatea cu cultura acesteia.
Rolul tău este de a încuraja discuțiile prin care să descoperi valorile, etica în muncă și motivațiile unui candidat. Este un dublu câștig: în timp ce compania evaluează candidatul, candidatul evaluează și el compania. Atunci când există o înțelegere reciprocă și un acord asupra valorilor de bază, probabilitatea unei relații armonioase crește semnificativ.
Această aliniere favorizează un loc de muncă în care angajații se simt conectați la misiunea companiei și au șanse mai mari să fie implicați, productivi și loiali. În cele din urmă, valorile aliniate sunt un element important pentru o cultură solidă și pozitivă, de care beneficiază toți cei implicați.
5. Călătoria de la angajare la inspirație
Drumul unui candidat din momentul aplicării până în ziua în care va deveni ambasadorul valorilor organizației poate fi de câteva săptămâni sau poate dura chiar luni sau ani. Sau poate să nu existe deloc. Vestea bună este că tu poți controla această durată.
Începe cu procesele de onboarding, prin care poți promova valorile și cultura companiei. Această perioadă este critică pentru stabilirea așteptărilor și oferirea instrumentelor necesare pentru a prospera.
Pe măsură ce angajații cresc în cadrul companiei, aceștia ar trebui încurajați să contribuie cu ideile și energia lor la evoluția culturii.
De-a lungul timpului, acești angajați devin purtătorii de cuvânt ai culturii, inspirându-i pe ceilalți prin puterea exemplului. Entuziasmul lor devine contagios, influențând nu doar colegii, ci și potențialii candidați.
6. Ambasadori de brand
Recrutarea nu ar trebui să se rezume doar la atragerea de colegi noi, ci și la invitarea altor persoane să devină ambasadori ai companiei și ai valorilor acesteia.
Încă de la început, este recomandat să cauți candidați care nu numai că au abilitățile necesare, ci și pasiune pentru brand și mesajul acestuia. Procesul de recrutare în sine ar trebui să fie o experiență care să le lase candidaților o impresie pozitivă, indiferent de rezultat. Cei care se alătură echipei poartă cu ei acest entuziasm inițial, devenind adesea cei mai autentici și persuasivi promotori ai mărcii companiei.
Întruchipând valorile companiei și împărtășind experiențele lor pozitive în cadrul rețelelor lor, ei atrag în mod natural oameni care au aceleași opinii. Această răspândire organică a personalității unei companii nu numai că întărește cultura internă, ci și amplifică prezența brand-ului companiei pe piață.
Prin urmare, recrutarea eficientă este un pas esențial în crearea unei rețele de ambasadori devotați, care vor susține viziunea companiei atât în cadrul acesteia, cât și în afară.
E rândul tău
Strategia de recrutare joacă un rol important în definirea și consolidarea valorilor companiei. Ea influențează cultura, începând cu selecția persoanelor ale căror valori rezonează cu cele ale companiei și se extinde până la transformarea lor în ambasadori și promotori de brand.
Ca profesionist de HR, ai rolul și șansa a o defini. Datoria ta nu este doar să găsești un candidat pentru un job, ci, de fapt, să susții valorile companiei cu fiecare persoană nouă pe care o aduci în echipă.
Prin alinierea culturii companiei cu valorile candidaților, se creează o relație care sporește atât creșterea personală și profesională a angajaților, cât și succesul pe termen lung al companiei.
Interviurile bazate pe valori
În acest articol vei găsi exemple de întrebări pe care să le adresezi într-un interviu bazat pe valori, metode de evaluare a răspunsurilor și tehnici de alegere a candidații potriviți.
Citește în continuare
Comments
Post a Comment