Skip to main content

Cum să evaluezi candidații și să organizezi feedbackul folosind Mingle

Evaluare candidati si colaborare

Să găsești candidatul perfect e o muncă de echipă. Trebuie să te coordonezi cu ceilalți colegi pentru a evalua competențele potrivite, să alegeți cu grijă candidații care trec în etapa următoare și, la final, să luați împreună cea mai bună decizie de angajare.

Pentru ca toate aceste lucruri să funcționeze, e nevoie de multă muncă de planificare și organizare. Cum te asiguri că toată lumea adresează întrebări relevante? Unde ar trebui să salvezi feedbackul după interviu astfel încât să vă ajute în luarea unei decizii? La cine s-a blocat discuția cu un candidat?

De cele mai multe ori, e greu să găsești răspunsul la aceste întrebări. Însă nu trebuie să fie mereu așa.

Recrutarea poate deveni mult mai ușoară atunci când ții totul într-un singur loc. Iar cel mai eficient mod de a face asta este folosind un instrument dedicat. Iată cum poți folosi Mingle – platforma noastră de administrare a recrutării – pentru a avea o vizibilitate mai bună asupra candidaților și a colabora mai ușor cu colegii tăi.

De ce să folosești o platformă de administrare a candidaților

Fără o platformă dedicată pentru administrarea candidaților, s-ar putea să te fi confruntat cu lipsa sincronizării între membrii echipei sau cu incoerențe în urmărirea aplicanților. Întregul proces de recrutare, de la publicarea posturilor disponibile până la trimiterea ofertelor, s-ar putea să fie mai încet și mai anevoios decât ar trebui.

Folosirea unei platforme pentru administrarea candidaților te poate ajuta să:

  • Automatizezi sarcinile administrative din procesul de recrutare (cum ar fi trimiterea e-mailurilor către candidați, programarea interviurilor sau aprobarea ofertelor de job);
  • Reduci costurile de recrutare prin eliminarea sarcinilor repetitive;
  • Reduci timpul de angajare printr-un sistem simplu de colaborare și feedback;
  • Te conformezi cu GDPR prin funcționalități care asigură protecția datelor; 
  • Îmbunătățești experiența candidaților;
  • Ai vizibilitate asupra tuturor candidaților și a procesului de recrutare;
  • Generezi rapoarte de recrutare bazate pe indicatorii pe care vrei să-i măsori;

Cum poți să organizezi candidații și feedbackul folosind Mingle

Mingle te ajută să organizezi candidații din toate sursele într-un singur loc. Astfel, vei putea urmări cu ușurință istoricul și evoluția lor, dar și colabora intern pentru feedback și evaluare.

Feedback candidati

Iată cum îl poți folosi:

1. Colectezi automat candidații din mai multe surse într-un singur loc

Dacă vrei să construiești un proces de recrutare eficient, trebuie să începi prin a aduce toate informațiile în același loc.

Pentru asta, folosește Mingle pentru a colecta în mod automat aplicațiile venite din mai multe surse. Fie că vorbim de platforme de joburi, pagini de cariere sau social media, toate aplicațiile vor fi salvate în aceeași bază de date ușor de navigat.

2. Ai vizibilitate asupra fiecărui candidat

Odată ajunși în baza de date, se creează un profil unic al candidaților astfel încât să poți vedea toate informațiile despre aceștia – de la datele de contact și CV până la istoricul complet al acestora și stadiul în care se află.

Mingle software recrutare

3. Colaborezi intern pentru feedback și evaluare

Distribuie profilul oricărui candidat cu colegii tăi, pentru ca aceștia să îi poată evalua înainte de a-i chema la un interviu – și să își poată adăuga comentariile după ce acesta a avut loc.

În plus, poți defini criterii și fișe de evaluare pe baza cărora să susțineți interviurile și să structurați feedbackul, astfel încât toată lumea să fie pe aceeași pagină.

4. Automatizezi sarcinile repetitive

Trimite mesaje către candidați, programează interviuri sau primește notificări în timp real atunci când apar modificări.

Dacă îți dorești să te sincronizezi mai bine cu colegii tăi, poți seta notificări automate care să se trimită către aceștia înainte sau după interviu, dar și când cineva cere ajutorul unui alt coleg.
Descoperă Mingle

AMC România salvează timp în recrutare folosind Mingle

Descoperă cum folosește echipa AMC platforma Mingle pentru a simplifica recrutarea și a ocupa mai repede posturile libere.

Citește studiu de caz

O experiență mai bună și pentru candidați

Atunci când ai totul într-un singur loc, îți e mai ușor să știi exact ce s-a întâmplat cu un candidat – și să îl ții la curent cu progresul său.

Un sistem de administrare a candidaților te poate ajuta să îmbunătățești experiența candidaților prin:
  • O vizibilitate mai bună. Fiecare acțiune făcută este salvată și vizibilă tuturor. Acest lucru înseamnă că ai acces și la comentariile și feedbackul colegilor tăi, pentru a ști ce să le  transmiți mai departe candidaților.
  • Un proces de recrutare mai scurt. Pentru că ai acces la o bază de date actualizată în timp real și la feedbackul colegilor tăi, vei ocupa mai repede posturile libere – și vei scurta astfel durata procesului de recrutare.
  • O experiență transparentă. Poți trimite mesaje automate candidaților și urmări întreaga comunicare cu aceștia, pentru ca ei să fie la curent cu statusul aplicației lor și să aibă la dispoziție toate informațiile necesare.

Un instrument puternic pentru colaborare și evaluare

Colaborarea este esențială în recrutare. De aceea este important ca aceasta să decurgă ușor și fără bătăi de cap.

Atunci când detaliile și istoricul candidaților,  dar și feedbackul și comentariile tuturor celor implicați în recrutare sunt centralizate cu ajutorul unui software de recrutare, este mult mai ușor să te coordonezi cu colegii tăi pentru a alege împreună candidatul potrivit.

În plus, poți să definești criterii standard de evaluare sau să creezi formulare de feedback, astfel ca interviurile - și feedbackul după acestea – să aibă o structură mai bine definită, iar toți cei implicați în recrutare să fie pe aceeași pagină.

Gata de un upgrade?

Să colaborezi cu colegii tăi pentru evaluarea candidaților este doar una din sarcinile consumatoare de timp pe care le poți automatiza cu Mingle. Dacă îți dorești un software complet de recrutare, Mingle este platforma modernă care te poate ajuta să salvezi timp, să colaborezi mai ușor cu colegii tăi și să administrezi candidații din toate sursele într-un singur loc. Programează un demo și află cum poți găsi și angaja cei mai buni oameni, rapid.

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode