Skip to main content

Cum să obții buget pentru un software de HR dedicat recrutării

ATS, recruiting software, HCM, software recrutare, buget, budgeting

Pentru multe organizații, bugetarea unui software de HR este deseori o provocare. Membrii echipei de conducere nu pot fi convinși cu ușurință de necesitatea unui nou sistem, mai ales dacă echipa de HR folosește deja alte instrumente plătite sau gratuite pentru a-și organiza munca.

Pentru obținerea bugetului necesar achiziției unui sistem de recrutare trebuie mai degrabă să inovezi felul în care prezinți nevoile și provocările echipei în discuția cu factorii de decizie. În loc de a solicita în mod direct buget pentru un nou instrument, mulți profesioniști de HR au descoperit că este mai ușor să insiste pe felul în care un software de recrutare ar putea contribui la atingerea obiectivelor de creștere ale companiei, îmbunătățind în același timp experiența candidaților și reducând costurile asociate recrutării.

Dacă îți dorești să primești o aprobare de buget pentru un software de recrutare din partea echipei de conducere, pornește de la acești 3 pași pe care îi poți urma pentru a ghida conversația cu aceștia și a-i convinge de valoarea unei astfel de investiții. 

1. Analizează ce cheltuiești acum - atât ca ​​timp, cât și ca buget

Înainte de a cere echipei de management o creștere a bugetului de recrutare, analizează cu atenție cheltuielile curente generate de recrutare - atât din punctul de vedere al timpului, cât și al resurselor financiare. 

Calculează costul unei angajări 

Costul per angajare se referă la costurile medii necesare pentru găsirea și angajarea unui candidat. 
Atunci când calculezi costul per angajare asigură-te că incluzi în acesta toate cheltuielile implicate de recrutare, atât externe cât și interne:

cost per angajare, indicatori recrutare

Cheltuielile interne se referă la:
  • Costurile cu recrutorii interni – constituie de obicei cea mai mare parte din sumă, incluzând costurile salariale cu recrutorii, beneficiile acordate și alte cheltuieli cu aceștia (cum ar fi cele de instruire și dezvoltare)
  • Costurile determinate de timpul dedicat de hiring managers
  • Bonusurile acordate pentru recomandările interne primite
  • Costurile cu pagina de cariere – cheltuielile care includ setarea, menținerea și îmbunătățirea paginii de cariere. 
Cheltuielile externe cuprind:
  • Tarifele platformelor de joburi – cât plătești pentru promovarea rolurilor deschise
  • Costurile cu recrutorii externi – sumele cheltuite cu recrutori individuali sau cu agențiile de recrutare
  • Eforturile de employer branding – costurile cu evenimentele legate de recrutare, cum ar fi târgurile de cariere
  • Costurile cu testarea candidaților – include aici tarifele percepute de companiile la care apelezi pentru evaluarea aplicanților
  • Costurile tuturor sistemelor folosite
Pornind de la aceste cheltuieli, calculează costul mediu per angajare împărțind suma lor la numărul total de angajări. Mai departe, poți estima bugetul de recrutare prin înmulțirea costului mediu de recrutare cu numărul de angajări pe care plănuiești să le faci în anul următor.

Ia în considerare timpul dedicat recrutării

Pentru a estima corespunzător eforturile implicate de recrutare, nu uita să iei în considerare și timpul petrecut pentru toate sarcinile de recrutare. Adaugă inclusiv timpul pentru coordonarea cu ceilalți colegi implicați în recrutare, cu promovarea rolurilor sau cu comunicarea cu candidații. 

Iată cât durează, în medie, principalele activități din procesul de recrutare:

recruiting challenges, recruitment time

După ce ai calculat atât costurile, cât și timpul pe care echipa de HR îl petrece pentru sarcini care ar putea fi automatizate cu ajutorul unui software de recrutare, poți începe o discuție informată cu factorii de decizie pentru a-i convinge să investească într-un astfel de sistem. 

2. Formulează o prezentare convingătoare

Folosește datele obținute din analiza procesului de recrutare pentru a formula o prezentare sau un raport convingător pentru echipa executivă. O prezentare bazată pe date le va arăta felul în care un sistem de administrare a recrutării poate influența în mod pozitiv eforturile de recrutare ale companiei, fie că obiectivele acesteia sunt să ocupe mai repede posturile libere sau să îmbunătățească experiența candidaților. 

Atunci când formulezi o prezentare despre nevoia de a investi într-un sistem de recrutare, este mult mai eficient să folosești un argument de tipul „Cheltuim în medie 2.000 euro pe lună și 15 ore pe săptămână lucrând cu 10 instrumente diferite și putem reduce aceste costuri cu 500 euro și 5 ore pe săptămână investind într-un sistem de gestionare a recrutării”. În plus, o prezentare bazată pe date va demonstra că ți-ai luat timpul necesar pentru a analiza cu atenție situația prezentă și felul în care poate fi îmbunătățită, ceea ce va da o mai mare credibilitate argumentelor aduse în discuție.

Totodată, încearcă să ții cont și de faptul că ceea ce este important pentru echipele de recrutare s-ar putea să nu aibă aceeași valoare în ochii echipei de conducere. Pe lângă economiile de timp și costuri aduse de un software de recrutare, adu în discuție și contribuția acestuia la obiectivele relevante pentru ei și pentru organizație. De exemplu, dacă echipa de conducere își dorește să ocupe mai repede un număr mare de roluri, poți prezenta timpul în care un software de recrutare vă poate ajuta să ocupați aceste roluri. Iar dacă raportarea este un subiect important în discuția cu echipa de management, menționează cum un software de recrutare le poate oferi acces în timp real la indicatorii care contează. 

Iar dacă nu știi exact care sunt obiectivele curente ale echipei de conducere, nu te teme să întrebi. Este mult mai probabil ca bugetul să fie aprobat atunci când informațiile prezentate sunt relevante pentru aceștia.
Descoperă Mingle

Cum a redus Lensa timpul de angajare cu Mingle

Descoperă cum a redus echipa Lensa durata de angajare și timpul petrecut pe sarcinile manuale în cele 7 luni de când folosește Mingle.

Citește studiul de caz

3. Poartă o discuție cu echipa de conducere

În cele din urmă, odată ce ai adunat toate datele relevante și ai formulat o prezentare, poartă o discuție cu echipa de conducere în care să detaliezi nevoile echipei de HR pentru un software de recrutare. Dacă reușești să formulezi această discuție în jurul beneficiilor aduse de acest software întregii organizații în loc să soliciți pur și simplu un buget, este mult mai probabil să primești o reacție pozitivă.

Iată câteva bune practici pe care le poți folosi pentru a desfășura o conversație cât mai eficientă:
  • Scoate în evidență impactul unui software de recrutare asupra întregii organizații: Echipele de conducere sunt deseori destul de preocupate de felul în care candidații percep organizația lor. Un studiu desfășurat de IBM arată că o experiență pozitivă a candidaților contribuie la crearea unei opinii bune despre întreaga companie și îi face până și pe candidații care au fost respinși să își dorească să aplice în viitor sau să recomande compania altor aplicanți. Un software de recrutare este esențial pentru crearea unei experiențe pozitive a candidaților: acesta le face experiența de aplicare mai ușoară, iar instrumentele de feedback și comunicare oferite de acest tip de software le asigură acestora o mai bună vizibilitate. 
  • Descrie cum vei folosi timpul câștigat: Așa cum este menționat în acest articol, formularea unui argument de tipul „Petrec prea mult timp pentru programarea interviurilor” nu este neapărat productiv. Mai degrabă, dacă scoți în evidență ceea ce ai putea face cu timpul câștigat prin achiziția unui sistem de recrutare, echipa de conducere va putea să înțeleagă mai bine nevoile și provocările tale. O formulare de tipul „Cu cele 5 ore pe săptămână câștigate voi reuși să construiesc o schemă mai bună de beneficii” îi va arăta echipei executive că înțelegi nevoile organizației și că îți dorești să îți petreci timpul pentru sarcini mai importante. 
  • Invită echipa de conducere la o discuție cu furnizorii sau la o sesiune de demo: Unul dintre cele mai bune moduri în care poți obține aprobare din partea echipei executive este să arăți exact ceea ce ai nevoie. Pentru asta, îi poți invita pe factorii de decizie la o sesiune de demo cu furnizorii sistemului de recrutare pentru a scoate în evidență beneficiile acestuia și felul în care v-ar putea ajuta. 

Folosește aceste sfaturi pentru a obține buget pentru sistemul de recrutare de care ai nevoie

Cel mai probabil nu va fi productiv să soliciți pur și simplu o creștere a bugetului de recrutare pentru investiția într-un software de recrutare. Însă dacă abordezi discuția dintr-o perspectivă diferită, care se concentrează pe cum un astfel de software vă va ajuta să vă îndepliniți obiectivele de recrutare și să îmbunătățiți experiența candidaților, membrii echipei de conducere vor fi mai deschiși să aprobe bugetul necesar investiției într-un astfel de sistem. 

Fă mai mult din ce-ți place cu Mingle

Mingle este aplicația de recrutare care te ajută să reduci munca manuală, să colaborezi mai ușor cu colegii tăi și să administrezi candidații din toate sursele într-un singur loc. În plus, este ușor de învățat și folosit, iar echipa noastră va fi alături de tine la fiecare pas. Toate astea pentru ca tu să ai mai mult timp și energie să te ocupi de lucrurile care îți plac.

Programează un demo și află cum poți face recrutarea mai ușoară și mai plăcută folosind Mingle: aplicația care muncește pentru tine și în care îți place să muncești.
Descoperă Mingle

Cum a redus Lensa timpul de angajare cu Mingle

Descoperă cum a redus echipa Lensa durata de angajare și timpul petrecut pe sarcinile manuale în cele 7 luni de când folosește Mingle.

Citește studiul de caz

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi.  Cele mai bune întrebări diferă de rolul pentru care recrutezi, de tipul de interviu pe care îl susții și de abilitățile pe care dorești să le evaluezi. Iar găsirea acestora necesită puțină muncă de cercetare și deliberare, dar și câteva încercări eșuate până la găsirea variantelor optime. Pentru a veni în sprijinul eforturilor tale, am pus la punct acest ghid cuprinzător din care vei afla: 1. Ce să faci înainte de a susține primele interviuri 2. Care sunt tipurile de interviuri și întrebările pentru fiecare 3. Ce întrebări să folosești în funcție de abilitățile evaluate 4. Ce întrebări de interviu nu ar trebui să adresezi 5. Cum să structurezi interviurile și să asiguri cursivitatea interviului

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode