Skip to main content

Beneficiile folosirii tehnologiei în recrutare

ATS software de recrutare






De la automatizarea task-urilor administrative până la furnizarea de instrumente avansate pentru analiza datelor, tehnologia devine o parte esențială a muncii de recrutare.

Introducerea tehnologiei în procesele de HR nu se referă doar la menținerea pasului cu progresele tehnologice, ci la o regândire a rolului acestui departament prin implicarea sa în activitățile ce țin de strategia companiei. În plus, folosirea tehnologiei poate influența cultura organizațională, transformând compania într-o entitate mai agilă, mai informată și mai performantă.

În acest articol vei afla care sunt avantajele pe care tu și compania ta le puteți câștiga prin adoptarea tehnologiei în munca de recrutare, dar și ce trebuie să ai în vedere pentru a o implementa cu succes.

De ce să folosești tehnologia în recrutare

Conform unui raport realizat de Lighthouse Research & Advisory, companiile care utilizează tehnologii precum un ATS (Applicant Tracking System) au înregistrat o creștere de 47% a productivității - o evoluție impresionantă, care subliniază avantajele oferite de aceste soluții.

Această creștere este mai mult decât o simplă îmbunătățire a proceselor de lucru. Ea reprezintă o transformare a modului în care ne facem treaba, făcând loc pentru alte activități care influențează direct productivitatea companiei.

Dincolo de creșterea productivității, integrarea tehnologiei de recrutare este esențială și pentru îmbunătățirea datelor unei companii și a felului în care acestea sunt analizate. Conform studiului de mai sus, s-a observat o îmbunătățire cu 73% a calității rapoartelor, iar o companie mai bine informată ia decizii mai rapide și mai corecte.

În plus, utilizarea tehnologiei în HR crește și implicarea la lucru atât a celor care o folosesc, cât și a celorlalți angajați. Asta se întâmplă fiindcă tehnologia creează un mediu de lucru mai conectat, mai transparent și mai eficient.

Beneficiile folosirii tehnologiei în recrutare

Autorul Josh Bersin, cunoscut pentru studiile realizate în domeniul HR, subliniază importanța tot mai mare a tool-urilor de HR, în special în ceea ce privește munca de recrutare. Aceste instrumente sunt reprezentate de diverse soluții personalizate, care răspund nevoilor pieței moderne de lucru.

Iată câteva beneficii pe care compania ta le poate avea ca urmare a folosirii unui software de recrutare:

1. Faci mai rapid screening-ul CV-urilor

Unul dintre principalele avantaje ale unui software de recrutare (sau ATS, prescurtarea de la applicant tracking system) este capacitatea sa de a îmbunătăți calitatea angajărilor. Prin facilitarea procesului de screening, un ATS poate îmbunătăți procesul de selecție, asigurând o mai bună potrivire între candidat și nevoile companiei.

2. Reduci costurile de recrutare

Un ATS scurtează procesul de recrutare, făcându-l mai eficient și mai puțin dependent de resurse externe, cum ar fi agențiile de recrutare. Folosirea sa ajută companiile să-și construiască baze de date de candidați, dar și să-și îmbunătățească brandul de angajator prin crearea unui proces de recrutare simplu și eficient și, prin urmare, a unei experiențe plăcute atât pentru recrutori, cât și pentru candidați.  

3. Crești productivitatea recrutorilor

Automatizarea task-urilor recurente, cum ar fi selecția CV-urilor sau programarea interviurilor, te poate ajuta să te concentrezi pe aspectele mai strategice ale rolului tău, cum ar fi interacțiunea cu candidații și îmbunătățirea politicii de recrutare.

Această trecere către sarcini strategice nu este doar mai împlinitoare pentru recrutori, dar adaugă și o valoare mai mare companiei.

4. Reduci timpul de angajare

Timpul în care ocupi rolurile vacante este un indicator important a cât de eficient este procesul tău de recrutare. Un software de recrutare reduce timpul de angajare prin eficientizarea întregului proces și automatizarea muncii manuale, de la postarea anunțurilor de job până la trimiterea ofertei finale.

Această eficiență nu numai că are un impact asupra rezultatului final, reducând costurile asociate cu posturile libere, dar și crește rapiditatea companiei în a răspunde cerințelor pieței.

Cum să maximizezi rezultatele investiției într-un tool de recrutare

Decizia de a investi într-un software de recrutare nu este o alegere simplă, mai ales că în general costurile asociate pot fi destul de mari. 

Mai jos găsești câteva aspecte pe care să le ai în vedere atunci când alegi să implementezi un nou tool de HR:

Implementare și aliniere strategică

Această aliniere asigură că soluțiile tehnologice selectate contribuie direct la atingerea obiectivelor companiei, fie prin îmbunătățirea proceselor de recrutare sau prin eficientizarea task-urilor administrative.
Atunci când ai în vedere implementarea unei noi tehnologii, analizează nevoile companiei, pentru a identifica cele mai importante cerințe și cele mai bune soluții tehnologice pentru acestea.

Formare și asistență continuă

Pentru a obține o rată ridicată de adopție și pentru a te asigura că toți utilizatorii vor folosi noua tehnologie la întregul său potențial, ia în vedere instruirea și asistența continuă a colegilor.

Acest lucru implică nu numai sesiuni de training inițiale, ci și asistență ulterioară pentru a te asigura că toți colegii se adaptează schimbărilor în procesele organizaționale.

O astfel de abordare încurajează conectarea utilizatorilor cu tehnologia, asigurându-se că aceasta devine o parte componentă a fluxului de lucru în HR.

Luarea deciziilor bazate pe date

Unul dintre cele mai semnificative avantaje ale tehnologiei moderne este capacitatea sa de a genera informații utile prin analiza datelor. Poți valorifica acest lucru prin analizele și rapoartele generate de aplicațiile pe care le utilizezi.

Ulterior, poți folosi aceste date în deciziile strategice. De exemplu, poți face asta prin identificarea zonelor de îmbunătățire a proceselor sau în productivitatea angajaților. 

Mecanisme de feedback și îmbunătățire continuă

Pentru a menține rentabilitatea tehnologiilor folosite, este important ca acestea să fie îmbunătățite continuu. Asta implică nu numai să rămâi la curent cu progresele tehnologice, ci și să soliciți și să acționezi pe baza feedback-ului utilizatorilor.

Prin sondaje și feedback de la colegi, poți afla informații despre eficiența sistemului folosit, capacitatea lui și oportunitățile de îmbunătățire.

E rândul tău

În era digitală, întrebarea nu mai este dacă să investești în tool-uri de HR, ci mai degrabă cum să maximizezi valoarea acestor tipuri de investiții. Începe prin a căuta ce soluții sunt potrivite pentru tipul companiei tale, alege-o pe cea corespunzătoare și implementeaz-o împreună cu colegii tăi. 

Descoperă Mingle

Cum să publici joburile pe mai multe platforme și să colectezi automat candidații

Recrutarea poate deveni mult mai ușoară atunci când ții totul într-un singur loc. Află cum poți folosi tehnologia pentru a gestiona joburile și candidații fără bătăi de cap.

Citește în continuare

Comments

Top articole pentru HR

15 modele de e-mailuri esențiale în recrutare

În cele mai multe cazuri, recrutorii apelează la e-mail atunci când comunică sau interacționează cu candidații. E-mailurile devin astfel principalele modalități prin care poți contacta și păstra legătura cu candidații, de aceea este atât de important ca acestea să fie bine formulate.  În timp ce modelele de e-mail pot fi o armă secretă foarte valoroasă în economisirea timpului, ele trebuie personalizate cu grijă pentru a adresa nevoile individuale ale candidaților. Peste jumătate din candidați declară că o comunicare defectuoasă în procesul de recrutare ridică un semnal de alarmă cu privire la companie și i-ar putea determina să nu accepte oferta acesteia.  Dacă e-mailurile pe care le folosești în recrutare sunt incomplete sau sunt percepute drept mesaje standard, candidații ar putea ajunge să se simtă mai degrabă ca o povară decât ca potențiali angajați valoroși.  Modelele de e-mail sunt totuși un bun punct de plecare pentru simplificarea sarcinilor repetitive care vin odată cu comun

Care sunt cele mai bune întrebări de interviu și cum să evaluezi răspunsurile

Fie că ești un intervievator cu experiență sau te afli la început de drum, cel mai probabil îți dorești să găsești întrebările potrivite pentru toate tipurile de interviu pe care le susții. De la întrebările generale până la cele specifice postului, sunt multe opțiuni din care să alegi. 

Ghid de interviu: cum să susții un interviu structurat

Pentru a lua cea mai bună decizie de angajare, ai nevoie să evaluezi candidații în mod egal și să îi compari cu ușurință. Pentru asta, interviul structurat este cel mai bun instrument pe care îl poți folosi. Acesta îți permite să adresezi tuturor candidaților un set prestabilit de întrebări pe baza cărora să compari răspunsurile în mod obiectiv. În acest articol am inclus un ghid complet pentru susținerea unui interviu de angajare structurat, de la elementele pe care acesta trebuie să le conțină și până la pașii pe care să-i faci pentru a-l defini.   Ce este un interviu structurat? Interviul structurat este acel tip de interviu pentru care stabilești încă de la început întrebările pe care le vei adresa candidaților, ordinea lor și sistemul de notare pe care îl vei folosi pentru a îi evalua.  În cadrul unui astfel de interviu, întrebările adresate sunt strâns legate de cerințele de bază ale rolului, așa cum reies din descrierea acestuia. Răspunsurile la aceste întrebări sunt apoi notate

Cum să prezinți un angajat nou echipei (modele de e-mail)

Colegii noi sunt o veste bună. Iar veștile bune trebuie împărtășite și cu alții, pentru ca bucuria să fie mai mare.  De aceea, atunci când un angajat nou se alătură echipei, îi poți anunța venirea în întreaga companie. În felul acesta, nu numai că îi vei face pe noii angajați să se simtă bine-veniți, dar îți vei încuraja și colegii să înceapă o conversație cu aceștia.  Sunt multe moduri prin care poți prezenta un nou coleg în echipă. Cel mai ușor este să trimiți un e-mail de bun venit în prima zi de lucru a acestuia. Include câteva informații care îi vor ajuta pe ceilalți să afle mai multe și să aibă un punct de plecare pentru discuțiile de cunoaștere. Totodată, pe lângă e-mailul de prezentare, la fel de important este să îl informezi pe noul angajat la ce să se aștepte în primele zile de lucru. Pentru asta, îi poți trimite un e-mail cu câteva informații care îi vor fi utile pentru a se integra mai ușor și pentru a-i răspunde posibilelor întrebări. În acest articol vei găsi două mode